لوله فلکسی و کاربرد آن ویژگی ها و نحوه ی کار با لوله های فلکسی آریاهوشمند

لوله فلکسی و کاربرد آن ویژگی ها و نحوه ی کار با لوله های فلکسی آریاهوشمند

این نوع محصول از جنس فلزی گالوانیزه بوده، که بر روی آن روکش پی وی سی قرار گرفته که استحکام آن را به مراتب بالا برده است. لوله فلکسی یک ابزار بسیار قدرتمند است که برای حفاظت از کابل های الکتریکی استفاده میشود ، از این لوله ها بیشتر برای محافظت از کابلها در محیط های بیرونی و صنعتی استفاده می شود. برای نصب لوله‌های فلکسی به دیوار باید از بست‌های مخصوص استفاده شود که باتوجه به سایز و اندازه لوله‌های فلکسی، در اندازه‌های مختلفی وجود دارد. حتما توجه داشته باشید که بست متناسب با لوله مورد نظر را انتخاب نمایید.

در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با لوله فلکسی به دست خواهید اورد. این شرکت محصولاتش را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. تابان پارس در انجام پروژه‌های خود و تولید و فروش محصولاتش از افراد متخصص و کار آزموده استفاده می‌کند و یکی از برترین و با کیفیت‌ترین شرکت‌های خدماتی در زمینه انواع تجهیزات برقی است. در حال حاضر شرکت تابان پارس دارای 101پروژه در حال انجام است و 55 پروژه خود را تکمیل کرده است. همچنین دارای 212 مشتری ثابت است که خود گواه کیفیت کار و خدمات ارائه شده شرکت تابان پارس است. در صنعت ساختمان سازی امروزه فلکسی بل را روکشی محافظتی به منظور جلوگیری از آسیب های وارده به کابل و سیم های به کار رفته در سیم کشی ساختمانی می شناسند.

رنگ کالای خود را انتخاب کنید

این نوع لوله همانطور که از نامش پیداست روکش PVC ندارد و مقاومت آنها در برابر آسیب‌های بیرونی کمتر است به همین دلیل از لوله فلکسیبل بدون روکش اغلب در فضاهای داخلی استفاده می‌شود. همچنین مقاومت بالا در محیط‌های قلیایی و اسیدی و قابلیت تحمل فشار بالا و تخلیه‌ی خودکار الکتریسیته‌ی ساکن و سادگی در نصب از دیگر ویژگی‌های آن است. بنابراین لوله فلکسیبل در برابر هر نوع چرخش یا کششی هنگام نصب مقاوم است.

بست لوله فلکسی

از فلکسیبل نسوز می‌‌توان در کوره‌‌، سیستم هوارسانی و تهویه هوا، تخلیه بخارهای گاز با درجه حرارت بالا استفاده کرد. ماده HCL در اثر حرارت محیطی آزاده شده و از رسیدن اکسیژن به کابل‌‌های داخل لوله جلوگیری خواهد نمود. این ویژگی موجب محافظت از سیستم برق واحد ساختمانی در مواقع آتش‌‌سوزی شده و خطرات ناشی از گسترش خرابی ناشی از حریق را به‌‌شدت کاهش خواهد داد. تنها ایراد این لوله‌ها را می‌توان به مقاومت کم آن‌ها در برابر فشارها و ضربات فیزیکی بسیار سنگین دانست و در این موارد بهتر است که از لوله‌های فلزی به جای لوله فلکسی استفاده شود.

با توجه به داشتن روکش پی‌وی‌سی می‌توان از این لوله‌ها حتی در مکان‌های مرطوب نیز بهره برد هرچند که استفاده در محیط‌های خشک می‌تواند طول عمر آن را بالا ببرد. همچنین این لوله هم قابلیت استفاده به صورت روکار و هم توکار را دارند و می‌توانند در صنایع مختلف به کار برده شوند. همان‌گونه که از اسم آن‌ ها مشخص است، این لوله‌ها از هیچ روکشی استفاده نمی‌کنند و همین امر دلیلی است که معمولاً از این لوله‌ ها در فضاهای داخلی و برای عبور کابل و سیم‌ها از استفاده می‌شود. هرچند که پوشش گالوانیزه می‌تواند مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته باشد اما بهتر است از لوله‌های فلکسی بدون روکش در محیط‌ های مرطوب استفاده نشود. در صنایع مختلف همواره جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی فلزات یک دغدغه و بحث مورد توجه بوده است و تا امروز روش‌های متنوعی برای این امر استفاده شده است (پوشش دهید با رنگ، پلاستیک، PVC و انواع پوشش‌های دیگر). یکی از مرسوم‌ترین پوشش‌ها برای محافظت بیشتر از فلزات پوششی به نام گالوانیزه است که تقریباً ۶ دهه است در ایران حضور دارد و جایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلف دارد.

از دیگر کاربرد های لوله فلکسی برق، می توان به محافظت سیم ها و کابل های تجهیزاتی اشاره کرده که دائما در حال لرزش و حرکت هستند. به طور کلی زمانی که دستگاهی در حال حرکت و یا ارتعاش باشد، تمامی تجهیزات ثابت موجود در سیستم به خصوص لوله های برقی را تحت بارهای نوسانی و ارتعاش قرار می دهد. در صورتی که در این تجهیزات ار لوله ای معمولی به عنوان محافظی برای کابل ها و سیم های برقی استفاده شود، پس از مدتی این لوله ها آسیب دیده و باید تعویض گردند.

این لوله‌ها را در حلقه‌های مختلف متشکل از چند متر می‌فروشند ومعمولاً این حلقه‌ها 25 متری هستند. این لوله‌ها درسایزهای ،36،42،48، 11،13،16،21،25،21 میلی‌متری خرید و فروش می‌شوند. ما در شرکت تابان پارس تلاش می‌کنیم تا قیمت محصولات را به گونه‌ای انتخاب کنیم که در حین این‌که کیفیت مطلوبی داشته باشد، چندان هم گران‌قیمت نباشد.

سیم کشی برق هوشمند ساختمان

برای اینکه بتوانیم از سلامت کابل ها و سیم‌های ساختمانی اطمینان کافی داشته باشیم باید از هرگونه آسیب نظیر گرمای شدید، رطوبت و حتی خوردگی که ممکن است کابل ها و سیم ها را تهدید کند جلوگیری کنیم. برای این منظور باید از ابزارآلات مخصوص این کار استفاده کرد که یکی از این ابزار لوله‌‌ی فلکسیبل یا لوله‌ی فلکسی است. در ادامه‌ی مطلب به تعریف لوله فلکسیبل می‌پردازیم و همچنین کاربردها، ویژگیهای مهم و انواع مختلف آن را توضیح خواهیم داد. لوله فلکسی (لوله خرطومی فلزی) یک کانال فلزی با مقطع گرد و انعطاف پذیر است که از آن برای محافظت از کابل های الکتریکی استفاده می شود. لوله فلکسی (لوله خرطومی فلزی روکشدار) یک کانال فلزی با مقطع گرد و انعطاف پذیر است که بر روی ان لایه ای پلاستیکی جهت مراقبت در برابر رطوبت در نظر گرفته شده است.

این لوله‌ها در صنایع مختلف و به صورت روکار و توکار مورد استفاده قرار خرید لوله فلکسی می‌گیرند. همچنین بر حسب نیاز مشتری توانایی تولید لوله در حلقه‌‌های به متراژ 5، 10، 15، 25 را دارد. محصول خواسته شده بر حسب نیاز و سفارش مشتری بوده و گروه صنعتی نظری در سریع‌‌ترین زمان ممکن، محصول با کیفیت استاندارد را برای کارفرما تولید خواهد نمود. قبل از آنکه بگوییم چرا استفاده از فلکسی بل حائز اهمیت می باشد، بهتر است با کارایی و عملکرد آن آشنا گردیم.

  • لوله فلکسی به چه نوع لوله‌هایی گفته می‌شود؟ چند نوع لوله فلکسی وجود دارد؟ این لوله‌ها چه کاربردها و مزایایی دارند؟ با ما همراه باشید تا جواب سوالات خود را بیابید.
  • همچنین جنس فلز و روکش پی وی سی لوله خرطومی فلکسیبل 11 خود از مقاومت بالایی در برابر ضربه، حرارت ناشی از سیم و کابل درون آن، فرسایش و رطوبت برخوردار می باشد.
  • در حال حاضر شرکت تابان پارس دارای 101پروژه در حال انجام است و 55 پروژه خود را تکمیل کرده است.
  • این لوله‌ها دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و همچنین انعطاف‌پذیری بسیار خوبی دارند.