لوکادیا گرسنه و تشنه گلزنی است/ این مهاجم هلندی 20 گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

نظر شما در مورد این خرید هلندی پرسپولیس چیست؟

این مهاجمان فوتبال به درستی و گاهی یواشکی پشت مدافعان حریف حرکت می کنند و با توپ دزدیده شده به موقع گل می زنند. شاخه اصلی این مهاجمان گرسنگی و جاه طلبی بالای آنها برای گلزنی و هدایت تیم به سمت پیروزی است.

آیا یورگن لوکادیا این کیفیت را دارد؟

قطعا همینطور است. به نظر من او خیلی خوب در نقطه کور دفاع حریف قرار گرفته و زهر خود را می ریزد.

نظرت در مورد مهاجمان تیم ملی چیست؟

محسن خلیلی با 18 گل در لیگ هفتم آقای گل لیگ برتر شد و پرسپولیس را به قهرمانی رساند؟

راز موفقیت این مهاجمان در دنیای فوتبال چیست؟

یورگن لوکادیا می تواند 18 گل در این فصل بزند؟

همیشه اینطور نیست. پست مهاجم فوتبال بسته به نوع ترکیب و تاکتیک تیم وظایف و مسئولیت های متفاوتی دارد. بازیکنانی مانند لواندوفسکی، بنزما، امباپه و غیره. می توان از نمونه های خوب مهاجم در فوتبال نام برد. همه این بازیکنان در طول فصل گل های زیادی به ثمر می رسانند و این به دلیل قرارگیری خوب آنها در پست های مختلف و در محوطه جریمه است. فکر می کنم در هر سیستم و تاکتیکی گلزن موثر و مفید است.

محمد همیشه به من لطف داشته است. یورگن لوکادیا مهاجم با کیفیتی است و اگر نبود نمی توانست در بوندسلیگا و لیگ برتر انگلیس بازی کند.

بله، برخی تصمیمات بد و آسیب دیدگی مانع از پیشرفت بیشتر من شد. آن زمان علم پزشکی به اندازه امروز پیشرفت نکرده بود و مصدومیت می توانست فوتبال یک بازیکن را به پایان برساند. به هر حال سهم ما بود و راضی هستیم.

دقیقا همینطوره یک مهاجم هم باید تشنه گلزنی باشد و اتفاقاً اینکه در این شرایط به دنبال توپ می رود تا پشت پنالتی بایستد یعنی تشنه گل زدن و گرسنه و تشنه گل زدن.

محمد نصرتی در گفت و گو با ما گفت با دیدن یورگن لوکادیا یاد محسن خلیلی می افتم. نظری دارید؟

ببینید، وقتی نام مهاجم فوتبال را می شنویم، قطعا اولین چیزی که به ذهن می رسد گل زدن است. فورواردهای فوتبال امروزی نه تنها باید سرعت بالایی داشته باشند و با موقعیت مناسب در موقعیت گلزنی قرار گیرند.

برخی معتقدند در فوتبال مدرن امروزی، مهاجمان باید بیشتر پرس کنند و بدود. مربیان از آنها می خواهند بیشتر کار کنند و میانگین نمرات پایین آمده است. آیا قبول می کنی؟

آقای گل لیگ هفتم اما در این گفتگو بسیار دقیق صحبت کرد که خواندنش خالی از لطف نیست.

لوکادیا هم خیلی تشنه است. پنالتی میزنه و…؟

امیدواریم این مهاجم حرفه ای و خوب هلندی بیش از 18 گل و حتی 20 گل به ثمر برساند. ما پرسپولیسی ها از خدایم!

محسن خلیلی شاید بهترین فردی باشد که در مورد مهاجمان فعلی پرسپولیس به خصوص یورگن لوکادیا اظهار نظر کند. چند روز پیش فرصتی دست داد تا با محمد نصرتی، مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس به گفتگو بنشینیم. نصرتی در بخشی از این مصاحبه به ما گفت که دیدن گل های یورگن لوکادیا من را به یاد محسن خلیلی می اندازد و آن قسمت از مصاحبه را منتشر نکرده ایم تا با خود خلیلی صحبت کنیم.

محسن خلیلی با توجه به پتانسیل و گلزنی اش می توانست خیلی زودتر و بیشتر در فوتبال ایران مطرح شود. آیا با ما موافقید؟

مهدی طارمی که نیازی به تعریف و تمجید ندارد. او ستاره پورتو و فوتبال ایران در اروپا است. اگر طارمی می توانست سه چهار سال پیش در فوتبال ما لژیونر شود، الان در لیورپول یا تیم های بزرگتر بازی می کرد. علاوه بر طارمی باید به سردار آزمون اشاره کرد که بازیکن هجومی و گلزن است. کریم انصاری فرد و حتی علیرضا جهانبخش مهارت خاصی در گلزنی دارند و به نظر می رسد کارلوس کی روش در آن دپارتمان دستش پر است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال (با تواضع) نه، اینطور هم نیست. آن زمان پرسپولیس مدیریت خوبی داشت، کادرفنی خوب و بازیکنان خوبی داشت و به خوبی از سوی هواداران حمایت می شد. قهرمانی یک تیم را نمی توان با یک بازیکن مشخص کرد. هم تیمی های خیلی خوبی داشتم که توانستم آقای گل شوم و این بهترین خاطره فوتبالی من شد.