لیست شوک: دوازده بازیکن استقلال باید بروند!


سرویس خبر شماره: 2049031
27 ژوئن 1403 ساعت 15:00.
215.5 هزار امتیاز خبر|

128نقطه نظر

برای خرید شش ستاره در نقل و انتقالات

استقلال در لیست بزرگسالان خود با مشکل بزرگی مواجه شده است و جدا از اینکه حداقل 6 بازیکن از این تیم باید از لیست حذف شوند، با جذب هر بازیکن یک نفر به این 6 بازیکن اضافه می شود.

لیست شوک: دوازده بازیکن استقلال باید بروند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از پایان لیگ بیست و سوم، برنامه ریزی تیمی برای شروع فصل آینده آغاز شد. استقلالی ها که در هفته های اخیر لیگ را به پرسپولیس واگذار کردند، قصد دارند ناکامی فصل قبل را جبران کنند، اما واقعیت این است که ابتدا باید دیدار سران هلدینگ خلیج پرسیک و جواد نکونام و این دو تکمیل شود. هر دو طرف به یک نتیجه قطعی می رسند.

اما فراتر از این که چه کسی برای فصل آینده روی نیمکت استقلال می نشیند، آبی ها در آماده سازی بازیکنان بزرگسال خود با بحران بزرگی مواجه هستند. اخبار غیررسمی حاکی از افزایش تعداد بازیکنان بزرگسالان از 19 به 20 بازیکن است و در صورت تایید این خبر، آبی ها همچنان باید راه خود را با حداقل 6 بازیکن خود جدا کنند.

این شرایطی است که قطعا استقلال در حال جذب بازیکنان جدید است. در واقع، برای هر بازیکن بزرگسال جدید، یک نفر به مجموع 6 کات آف این تیم اضافه می شود. به عنوان مثال، اگر آبی ها 6 بازیکن بزرگسال جدید جذب کنند، 6+6 یا دوازده بازیکن باید از این تیم حذف شوند.

در ادامه لیست استقلال برای فصل آینده را مرور می کنیم:

* دروازه بان / 2 بازیکن بزرگسال:
تابستان گذشته استقلال در سهمیه زیر 23 سال محمدرضا خالدآبادی را به خدمت گرفت اما این بازیکن برای فصل آینده جزو سهمیه بزرگسالان خواهد بود. طبق قوانین لیگ برتر متولدین 19 دی ماه 1380 و بعد از آن جزو سهمیه زیر 23 سال لیگ پیش رو محسوب می شوند و از آنجایی که خالدآبادی متولد 20 اردیبهشت 1380 است، جزو سهمیه زیر 23 سال لیگ برتر محسوب می شود. سهمیه بزرگسالان

آبی ها سیدحسین حسینی را نیز در این پست دارند. با توجه به محدودیت جذب بازیکنان بزرگسال، حضور دو دروازه بان بزرگسال منطقی به نظر نمی رسد و می توانستیم شاهد جدایی خالدآبادی به صورت قرضی باشیم.

2044256

* مدافعان / 5 بازیکن بزرگسال:
با احتساب روزبه چشمی، استقلال پنج مدافع میانی ارشد دارد. از دیگر بازیکنان این پست می توان به محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا اشاره کرد. شاید در این مقاله شاهد جدایی در لیست استقلال باشیم.

* بازیکنان ثانویه / 5 بازیکن بزرگسال
استقلال قطعا در این پست حداقل 2 شروع خواهد داشت. میلاد فخرالدینی، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی و سامان تورانیان بازیکنانی هستند که در سهمیه بزرگسالان قرار خواهند گرفت. تورانیان متولد 30 دی 1380 است و به دلیل 20 روز نمی تواند مشمول سهمیه زیر 23 سال شود، زیرا در بالا نیز گفته شد متولدین 19 دی ماه 1380 جزو این دسته هستند.

* هافبک / 2+6 بازیکن بزرگسال
مهدی مهدی پور که نیم فصل اول لیگ آینده را به دلیل پارگی رباط صلیبی از دست می دهد، یکی از بازیکنان بزرگسال این پست محسوب می شود و آبی ها مشکلی ندارند که حداقل برای نیم فصل به او اجازه دهند. اما در کنار او در میان بزرگسالان افرادی مانند محمدحسین زواری، امیرعلی صادقی، آرش رضاوند، امید حمیدی فر، زبیر نیک نفس.

2044257

قانون مطرح شده برای تورانیان و خالدآبادی در مورد امیرعلی صادقی و محمدحسین زواری نیز صدق می کند و بعید به نظر می رسد که آنها در فصل آینده در استقلال بمانند. همچنین رضا میرزایی پس از پایان مصدومیت و منتظر محمد پس از پایان قرارداد قرضی به استقلال بازخواهند گشت و انتظار می رود تکلیف آنها مشخص شود.

* بازیکنان مهاجم / 5+1 بازیکن بزرگسال
کوین یاماگا نیز شرایطی مشابه مهدی پور دارد و حداقل نیم فصل از میادین غایب خواهد بود. پزشکان باید برای ادامه همکاری با او تصمیم بگیرند. پیمان بابایی، آرمان رمضانی، جلال الدین مشیریپوف، مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو از بازیکنان بزرگسال این تیم هستند.

2044258

*بازیکن زیر 23 سال:
استقلال در حال حاضر تنها محمدجواد کیا، مجتبی فراشبندی، علی رحیمی و سینا عامری را در میان بازیکنان گمنام زیر 23 سال استقلال دارد که در فصل قبل هرگز برای این تیم بازی نکردند.

به این ترتیب باید گفت استقلال در حال حاضر 26 بازیکن بزرگسال دارد و حتی اگر سهمیه آن از 19 بازیکن به 20 بازیکن برای فصل آینده برسد، آبی ها باید 6 نفر از این افراد را حتی بدون جذب جدید از لیست خود حذف کنند. بازیکنان وضعیت مهدی پور و یمگا مشخص است و مطمئنا در نیم فصل لیگ آینده حضور نخواهند داشت. با این وجود باید شاهد خروج حداقل 4 بازیکن از لیست زیر باشیم. همانطور که در بالا گفته شد، طبیعتا با جذب هر بازیکن بزرگسال جدید، یک نفر اضافه باید از استقلال جدا شود.

لیست بازیکنان بزرگسال استقلال فارغ از بازیکنانی که با این تیم قرارداد دارند یا قراردادشان به پایان رسیده است به شرح زیر است:
1- سید حسین حسینی، 2- محمدرضا خالدآبادی، 3- آرمین سهرابیان، 4- محمدحسین مرادمند، 5- رافائل سیلوا، 6- ایمان سلیمی، 7- روزبه چشمی، 8- سامان تورانیان، 9- جعفر سلمانی، 10- میلاد فخرالدینی، 11- ابوالفضل جلالی، 12- صالح حردانی، 13- امید حمیدی فر، 14- امیرعلی صادقی، 15- محمد حسین زواری، 16- آرش رضاوند، 17- منتظر محمد، 18- مهدی میرزا مهدی، 19- مهدی پور. 20- زبیر نیک نفس، 21- کوین یاماگا، 22- پیمان بابایی، 23- گوستاوو بلانکو، 24- آرمان رمضانی، 25- مهرداد محمدی و 26- جلال الدین مشیریپوف.

توجه داشته باشید که سازمان لیگ هنوز سهمیه بازیکنان هر دسته از تیم ها را به صورت رسمی اعلام نکرده است، اما طبق سندی که مدتی پیش منتشر شد، تیم ها می توانند 19 بازیکن بزرگسال شامل 6 بازیکن زیر 23 سال را جذب کنند. سن و 6 بازیکن زیر 21 سال. همچنین برای سایر بازیکنان برای بازیکنان قرضی، تیم ب و آکادمی (ثبت شده در رده پایه همان باشگاه) سهمیه 6 بازیکن در نظر گرفته شده است که محدودیت سنی ندارد. البته همانطور که چندین بار اشاره شده و در متن بالا گفته شده است که سهمیه بازیکنان بزرگسال از 19 نفر به 20 نفر افزایش یابد که هنوز رسمی نشده است.

مجله اخبار فوتبال داخلی