لیورپول امسال فوق العاده است

1832086
9- چکش ها و چالش مهاجم 35 میلیون پوندی
دیوید مویس به دلیل بازی نکردن جانلوکا اسکاماکا، مهاجم 35.5 میلیون پوندی خود در تساوی وستهم مقابل استون ویلا، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. اما آیا این مهاجم با ساختار تیم مویس مطابقت دارد؟ آیا وستهم وقتی تابستان گذشته اسکاماکا را خرید، می‌دانست چه بازیکنی می‌گیرد؟ آیا آنها می دانستند که ایتالیایی ها کمی کندتر از انگلیسی ها هستند و برای فرار از مدافعان لیگ برتر باید بیشتر تلاش کنند؟ وستهم اگر بخواهد در این فصل در لیگ برتر بماند به گل نیاز دارد.

نتیجه دیدار کریستال پالاس و سیتی با پنالتی هلند به سود آبی های لندن به پایان رسید. شاگردان پاتریک ویرا در بازی سوم نتوانستند شوتی را به سمت دروازه حریف بفرستند. منچسترسیتی هنوز نمی بیند که چمپیونشیپ دور از انتظار است و آنها به دنبال توپچی ها هستند. پس از بازی از پپ گواردیولا خواسته شد تا رودری را با دیگر هافبک های برتری که مربیگری کرده است مقایسه کند و پپ سریعاً پاسخ داد: “بهترین”. این مقایسه با هافبک هایی مانند آلونسو، لام و ماسکرانو و سایر هافبک های خلاق واقعا قابل تحسین است. رودری در سلهرست پارک عالی بود، با مالکیت هوشمندانه، بازی فیزیکی چشمگیر در مقابل تیم بسیار فیزیکی پالاس و پوشش فوق العاده در ضد حمله. در حال حاضر او نقشی پررنگ و کلیدی در کسب دو جام بعدی دارد.

1832088

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، آنچه می خوانید نگاهی گذرا به لیگ برتر انگلیس در این هفته است، زمانی که آرسنال در چمپیونشیپ به پایان رسید:

3- سانچو هنوز اون بازیکن نیست
زمانی که منچستریونایتد دو سال پیش جیدون سانچو را از دورتموند به خدمت گرفت، بسیار مورد توجه قرار گرفت، اما تا کنون برعکس این اتفاق افتاده است و عملکرد جیدون سانچو در برابر ساوتهمپتون تغییر قابل توجهی نکرده است. از این بازیکن 22 ساله در نقش شماره 10 استفاده شد که موقعیت بسیار ویژه ای برای سانچو در کنار تن هوگ بود، اما نتیجه کاملا برعکس بود. هر بار که توپ به سمت او می آمد همه انتظار اشتباه دیگری را داشتند. سانچو درگیر مسائل جسمی و روحی بود که سرمربی تصمیم گرفت دور از تیم تمرین کند. چالش کادر فنی یونایتد همیشه تغییر فرم سانچو است.
یونایتد با اخراج زودهنگام کاسمیرو، دو امتیاز حساس مقابل قعرنشین لیگ برتر را از دست داد. به نظر می رسد کاسمیرو سعی دارد اگر در چند سال گذشته اخراج نشده از یونایتد اخراج شود. او پیش از این هرگز 336 بازی انجام نداده بود و از زمان پیوستن به منچستر تاکنون 36 بازی دو بار انجام داده است.

1832089

1- پنالتی برای فولام سخت نبود

فولام سخاوتمندانه 3 امتیاز را به بریار آرسنال پیشنهاد داد. در نیمه اول تکلیف بازی مشخص شد و نیمه دوم تا حد زیادی تشریفاتی بود. فولام با نتیجه 3-0 مقابل آرسنال، مدعی اصلی خود را شکست داد. البته نباید از کار عالی مارکو سیلوا در این بازی غافل شد. فولام برای چهارمین بازی این فصل ژائو پالینیا را از دست داد و به شدت جریمه شد. آنها در 4 بازی 12 گل دریافت کردند. غیبت این بازیکن طراح در خط هافبک به وضوح دیده می شد و کنترلی روی خط هافبک نداشتند. اما نکته امیدوارکننده یا شاید وحشتناک 4 بازی بعدی آنها مقابل تیم های کاندید سقوط است.

1832083


سرویس خبر شماره: 1895658
23 مارس 1401 ساعت 04:00
1.7 هزار |

0نقطه نظر

بررسی هفتگی: 10 نکته در لیگ برتر

بهرام حیدری رامشه



مجله اخبار فوتبال خارجی

4- ناتینگهام فارست در آستانه سقوط
در حالی که استیو کوپر، مدیر ناتینگهام فارست، از نحوه مبارزه تیمش با تاتنهام با وجود شکست در نیمه اول خوشحال بود، او گفت که این یک “فرصت از دست رفته” برای دور شدن از همه اینها بود. مصدومیت برنان جانسون، بهترین گلزن آنها، نگرانی بزرگی برای آینده این تیم خواهد بود، زیرا فارست باید هفته آینده برای رویارویی با نیوکاسل در سیتی گراوند آماده شود و مهاجم ولزی این هفته در دسترس نخواهد بود. ناتینگهام در دو فصل گذشته کل تیم خود را تغییر داده و تیمی مصدوم دارد. کریس وود، دین هندرسون، تایوو آوونی و اسکات مک کنا از جمله کسانی هستند که ممکن است به زودی بازگردند، و کوپر امیدوار است که بتوانند به تیمش کمک کنند تا دوباره از مشکلات جدی نجات پیدا کنند. اما برد دلگرم کننده تاتنهام، با آشتی ریچالیسون و کونته و گلزنی کاپیتان کین و سون، تا حدودی وضعیت داغ تاتنهام را حل کرد.

1832087

6- سرمربی جدید و درگیر مسائل قدیمی
برنامه های ژاوی گراسیا برای حفظ لیدز در لیگ برتر در برابر برایتون به طور کامل اجرا شد، اما عادات قدیمی لیدز همچنان باقی مانده است. یک امتیاز مقابل برایتون، تیمی که امسال متفاوت به نظر می رسید، نتیجه خوبی است، اما در روزی که بورنموث و اورتون پیروز شدند، لیدز با آن تساوی و عدم پیروزی به رده نوزدهم سقوط کرد. گراسیا لیدز را در فاز حمله بسیار خطرناک کرد. این نظریه پرداز خوش اخلاق اسپانیایی به وضوح درک می کند که تیم جدیدش برای اینکه شانسی برای بقا داشته باشد باید گل های بیشتری به ثمر برساند و در مقابل برایتون گامی رو به جلو برداشت. اما او همچنان باید به فکر استراتژی های بهتر در فاز دفاعی باشد تا فرصت های بیشتری را از دست ندهد.

1832082

7- اونانا امید بقای دایچی و تافی است

1832081
10-گرگ های خجالتی
تیمی که بدترین رکورد گلزنی را در بین 92 باشگاه لیگ برتر انگلیس داشت، با تیمی روبرو شد که کمترین رکورد گلزنی را در هر چهار دسته فوتبال انگلیس داشت. وولوز موفق به زدن گل شد اما گل تساوی هوانگ هی چان بازی را به پایان رساند. الکساندر ایساک، یکی از با استعدادترین مهاجمان جوان اروپا، اولین گل خود را برای نیوکاسل و گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند که به قیمت احتیاط بیش از حد وولوز تمام شد. جولن لوپتگی یک تیم دفاعی 5 نفره تشکیل داد که واکنشی نشان ندادند. در نهایت نیوکاسل ادی هاو بازی را 2-1 برد تا چشم به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا باشد.

1832090

2-تمجید ویژه پپ از رودری پس از پیروزی سخت

برنتفورد با وجود مالکیت دو سوم بازی مقابل اورتون نتوانست خط دفاعی اورتون را بشکند. تافی ها زیر نظر شان دایچ بسیار منضبط تر و انعطاف پذیرتر شده اند. بدون شک یکی از مهمترین دلایل این پیشرفت هافبک آماده آنها اونانا است. او در مرکز زمین به اورتون کمک کرد تا به سه امتیاز حیاتی دست پیدا کند و با تکل ها و مشت های خود تماشاگران را برانگیخت. نمایش خوب و بی نقص و فرم منحصر به فرد او به رقبای اورتون اجازه می دهد تا برای جذب او آماده شوند. اونانا همکاری چشمگیری با عبداللهی دوکور به همراه جیمز تارکوفسکی و مایکل کین ایجاد کرده است تا یک هافبک قوی را تشکیل دهد که می تواند اورتون را در پایان فصل از سه تیم انتهایی دور نگه دارد. به هر حال این پیروزی برای تافی ها بسیار ضروری بود.

1832084

8- بازگشت در زمان مناسب جانی ایوانز مصدوم
هواداران لسترسیتی امیدوارند که بازگشت جانی ایوانز پس از مصدومیت چهار ماهه، قدرت دفاعی بیشتری برای آنها فراهم کند تا ترس از سقوط را کاهش دهند. برندن راجرز معتقد است که مدافع میانی کهنه کار می تواند در دفاعی که ضربه سختی خورده است پیشرو باشد. وات فاس به دلیل کارت قرمزی که در باخت مقابل چلسی دریافت کرد، محروم شد. وضعیت خط دفاعی این تیم پیچیده شده است. در این شرایط تجربه ایوانز می تواند بسیار مهم و تعیین کننده باشد. لستر 5 شکست متوالی را تجربه کرده و در 8 بازی آینده با 5 تیم روبرو خواهد شد که همگی کاندیدای سقوط هستند.

جیدون سانچو در نقشی جدید، اونانا روزنها، احتمالی اورتون، حرکت پیچیده لیورپول و ادامه تعقیب پپ و میکل.

لیورپول امسال فوق العاده است

5- آلبالوهای قرمز باشگاه آویزان شد
بورثموث مقابل لیورپول چه کرد؟ این پیروزی مقابل تیمی که در بازی رفت 9 گل دریافت کرده بود، لذت یک قهرمانی کوچک را داشت.بر خلاف بازی رفت، سازماندهی چشمگیری در تیم گری اونیل وجود داشت. عملکرد جفرسون لرما و جو راثول عناصر پشتی بورثموث به مراتب بهتر از فرد و کازمیرو در آنفیلد در هفتگانه هفته گذشته بود. فیلیپ بیلینگ مهاجم به عنوان بازیکن شماره 10 بسیار موثرتر از هلندی ووچرست بود. دانگو اوتارا در تکل راست بسیار سازنده تر از آنتونی بود. چنین پیروزی بزرگی به تیم اونیل شانس بقا می دهد. او گفت: «من به آن اعتقاد داشتم و مطمئنم که شاگردانم هم همینطور بودند. لیورپول نیز هفته گذشته در باد خوابید. اما شاید این شوک آنها را در لیگ قهرمانان مقابل رئال از خواب بیدار کند وگرنه حامیان خود را ناامید کنند، حتی اگر روی کاغذ آنقدر شانس صعود نداشته باشند. لیورپول پرپیچ و خم ترین تیم لیگ برتر امسال است.

1832085