لیورپول-اورتون; دربی دربی!/ این بازی تغییر دهنده بازی است

تصور اینکه لیورپول به رده دهم جدول سقوط کند برای کسی سخت بود. تیمی که یورگن کلوپ با زحمت ساخت و قهرمان لیگ برتر انگلیس شد، حالا به دلایلی نابود شده است! البته کلوپ سعی کرد تغییرات زیادی در ترکیب تیمش ایجاد نکند و مصدومیت های طولانی مدت برنامه های سرمربی آلمانی را از مسیر خارج کرد. کار به جایی رسید که در سال 2023 لیورپول بدترین تیم لیگ برتر بود و فقط یک امتیاز گرفت. امسال فقط لیورپول گل زده است. آماری فاجعه بار که باشگاه باید هر چه زودتر از سر گرفته و از ادامه آن جلوگیری کند. شاید بعد از دربی همه چیز تغییر کند.

اورتون شروع یک دوره دیگر؟

آخرین مبارزه
سپتامبر 2022 در اولین دربی این فصل، اورتون و لیورپول در گودیسون پارک به تساوی بدون گل رضایت دادند.

امشب از ساعت 23:30، رکورد هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس با نبردی شایسته در ورزشگاه آنفیلد به پایان می رسد. لیورپول و اورتون که هر دو روزهای بدی را سپری می کنند در این دیدار مهم به مصاف هم خواهند رفت.

لیورپول؛ بیا پیش تو، آقای کلوپ!

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، ماتیپ، گومز، رابرتسون، هندرسون، بایتیک، تیاگو، صلاح، خاکپو و نونس
اورتون: پیکفورد، کلمن، کودی، تارکوفسکی، میکولنکو، مک نیل، دوکورت، گی، اونانا، ایووبی و ماپی.



سرویس اخبار فوتبال خارجیآمار بازی
241) از سال 1894 تاکنون، دربی مرسی ساید 241 بار برگزار شده است، لیورپول در 97 بازی و اورتون در 67 بازی پیروز شده اند. 77 دربی با تساوی به پایان رسید.
61) در 61 بازی لیگ برتر بین لیورپول و اورتون، لیورپول 26 برد و اورتون تنها 10 برد. آنها در 25 بازی شکست خورده اند.
1) در 26 دربی اخیر مقابل لیورپول، اورتون تنها یک برد، 12 تساوی و 13 بازی به سود لیورپول به پایان رسانده است. تنها پیروزی اورتون در فوریه 2021 تقریباً 2 سال پیش همین روزها در آنفیلد رقم خورد.
25) دربی مرسی ساید بیش از هر بازی دیگری در تاریخ لیگ برتر انگلیس مساوی شده است. این بازی 25 بار با تقسیم امتیاز به پایان رسیده است.
22) دربی مرسی ساید رکورددار دریافت کارت قرمز در لیگ برتر است. داوران در این دربی ۲۲ بار به بازیکنان لیورپول و اورتون کارت قرمز نشان دادند.
12) یورگن کلوپ 12 بار مقابل شان دایچه قرار گرفت و 8 بازی را برد، 2 بازی بین این دو مربی مساوی شد و دایچه 2 بازی را برد.
1) تنها تیمی که در این فصل توانست لیورپول را در آنفیلد شکست دهد لیدز یونایتد بود.

صدمه دیده و محروم
ویرجیل فن دایک، ابراهیما کوناته، روبرتو فیرمینو، لوئیس دیاس، دیگو جوتا و آرتور برای لیورپول مصدوم هستند. بیماری فابینیو بهبود یافته است اما مشخص نیست که آیا او می تواند در دربی بازی کند یا خیر. مرور این اسامی نشان می دهد که یورگن کلوپ این روزها بدشانس بوده است. ناتان پترسون، جیمز گارنر و اندروس تاونسند برای اورتون مصدوم شدند. مایکل کین و دومینیک کالورت لوین هم مصدوم هستند اما ممکن است به این دیدار بزرگ برسند.

6 شکست در 8 هفته و بدون پیروزی از اکتبر منجر به جدایی فرانک لمپارد و جایگزینی شان دایچ شد. دو سبک مختلف روی نیمکت تافی ها نشسته اند و حالا با سرمربی ای که هنوز سبک بازی دفاعی انگلیسی دارد و به نوعی رقبا را عصبانی می کند که سعی در صعود از قعر تخته دارند. آرسنال، رهبر لیگ برتر، هفته گذشته پیروز شد و حالا با دشمن قدیمی خود روبرو می شود. دایش در همان ابتدای کار خود با چالش های سختی روبرو شد که ابتدا با موفقیت روبرو شد. آیا حضور او روی نیمکت تافی ها شروع یک دوره دیگر خواهد بود؟