لیورپول اولین خرید تابستانی خود را با پیوستن یک بازیکن 19 ساله به تیم زنان تایید کرد – لیورپول اف سی

لیورپول اف سی زنان از امضای قرارداد با تیم ملی کانادایی اولیویا اسمیت از اسپورتینگ سی پی خوشحال هستند.

این بازیکن 19 ساله که می تواند در خط هافبک و حمله بازی کند، قرارداد خود را با قرمزها در مرکز تمرینی AXA Melwood، مشروط به مجوز بین المللی، ثبت کرد.

اسمیت پس از اولین فصل هیجان انگیز به عنوان یک حرفه ای در پرتغال با اسپورتینگ به لیورپول می آید، جایی که بهترین بازیکن جوان کمپئوناتو ناسیونال فمینینو انتخاب شد.

او 13 گل و 9 پاس گل از 18 بازی خود در لیگ به ثمر رساند و تیمش با نایب قهرمانی مقابل بنفیکا به لیگ قهرمانان زنان صعود کرد.

اسمیت گفت: “حالا که بالاخره اینجا در مرکز هستم، باید کمی از لیورپول را ببینم، من کاملاً آن را دوست دارم و فوق العاده هیجان زده هستم.

این قطعاً یک باشگاه معتبر است و همچنین برای پدرم برای او بسیار مهم است – این باشگاهی است که او از زمان جوانی تماشا می‌کرده و دنبال می‌کرده است. بنابراین، بسیار جالب است که در واقع بخشی از این چیز باشید و از این فرصت برخوردار شوید.

من فکر می کنم فوق العاده هیجان انگیز است زیرا ما تیم جوانی داریم و (فصل گذشته) آنها شگفت انگیز بودند. من برای حضور در چنین تیمی هیجان زده هستم.”

برای کانادا، اسمیت در نوامبر 2019 در سن 15 سال و 94 روز برای اولین بار به جوانترین بازیکن کشورش تبدیل شد و تا به امروز 10 بازی ملی برای بزرگسالان در کارنامه دارد.

او در جام جهانی زنان 2023 حضور داشت و در اوایل سال جاری جایزه بازیکن جوان مسابقات را در جام طلای Concacaf W دریافت کرد.

اسمیت قبل از اینکه در جولای 2023 به اسپورتینگ برود، برای نورث تورنتو نیتروس در کشورش و سپس در دانشگاه پن استیت بازی کرد.

او ادامه داد: “من فکر می کنم بزرگترین چیز برای من این است که “کجا می توانم رشد کنم؟” و این به مربی و کادر فنی مربوط می شود و من فکر می کنم مت (ریش) ثابت کرده است که او قطعا کسی است که می تواند به رشد من کمک کند و این یکی از بهترین لیگ های جهان است.

آمدن به اینجا بعد از اولین فصل حرفه ای ام باورنکردنی است و من بسیار هیجان زده هستم که یاد بگیرم و رشد کنم و بهترین باشم.

بیرد، مدیر LFC زنان، مدتی است که کار اسمیت را دنبال می‌کند و از خوشحالی او از تضمین امضای او صحبت می‌کند.

او گفت: «کار زیادی برای آن انجام شده است، ما اکنون او را در یک سال و نیم گذشته تحت نظر داریم.

“من هیجان زده هستم. طرفداران نیز باید از او هیجان زده شوند. او یک استعداد فوق العاده است، و همچنین یک شخصیت بزرگ. امیدوارم بتوانیم آن شخصیت و استعداد را در زمین ببینیم.

گفت‌وگوهایی که داشتیم، بازی‌هایی که تماشا کرده‌ایم، واقعا مشتاق کار با او هستیم.

او ویژگی های کیفی زیادی دارد – سریع، دو پا، (می تواند) گلزنی کند، پاس گل بدهد، می تواند تکل بزند. قطعا نوع بازیکن من است.

لستر، انگلستان - شنبه، 18 مه 2024: مدیر لیورپول، مت بیرد، پس از آخرین بازی سوپر لیگ زنان FA در فصل بین لستر سیتی اف سی زنان و لیورپول اف سی زنان در ورزشگاه کینگ پاور جشن می گیرد.  لیورپول 4-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لستر، انگلستان - شنبه، 18 مه 2024: مدیر لیورپول، مت بیرد، پس از آخرین بازی سوپر لیگ زنان FA در فصل بین لستر سیتی اف سی زنان و لیورپول اف سی زنان در ورزشگاه کینگ پاور جشن می گیرد.  لیورپول 4-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

“من فکر می کنم اولین چیزی که همه می دانند که ما به آن نگاه می کنیم، اخلاق کاری است، و او این را به وفور دارد. نگرش او به میل به بهبود فوق العاده است. او می تواند در اینجا پیشرفت کند و از همان جایی که اسپورتینگ را ترک کرد، به کارش ادامه دهد.

“ما واقعاً از اولیویا هیجان زده هستیم.”

اسمیت پیراهن شماره 11 را برای زنان LFC در فصل 2024/25 خواهد پوشید و با مبلغی نامشخص به قرمزها می پیوندد.

https://www.thisisanfield.com/2024/07/liverpool-confirm-first-summer-signing-as-19-year-old-joins-womens-squad/ منبع: