لیورپول با جوئل ماتیپ، انتقال آزاد دوست داشتنی و در کلاس جهانی طلا گرفت – لیورپول اف سی

با ادامه نقل و انتقالات رایگان، آنها خیلی بهتر از جوئل ماتیپ نیستند، بازیکنی که پس از هشت فصل حضور در آنفیلد، اثری ماندگار در هواداران لیورپول بر جای می گذارد.

مواقعی وجود داشت که می‌توانستید استدلال کنید که او یکی از بهترین مدافعانی است که لیگ برتر ارائه می‌کرد و مواردی دیگر در مورد اینکه آیا وقت آن رسیده است که لیورپول باخت‌های خود را کاهش دهد، می‌پرسید.

از یک استارت خودکار گرفته تا انتهای دستور نوک زدن و دوباره به عقب، خلاصه ای از ترن هوایی ماتیپ در آنفیلد است، بازیکنی با توانایی باورنکردنی اما اغلب توسط بدنش ناامید می شود.

اگرچه، زمانی که او در زمین حضور داشت، به ندرت به آن شناخت گسترده‌تری که سزاوارش بود، می‌رسید – شاید به این دلیل که در بیشتر اوقات در کنار ویرجیل فن دایک بود، یا شاید دیگران نمی‌توانستند کارهای ما را ببینند.

بازیکنی که آماده ماجراجویی با دویدن های غارتگرانه اش است، باهوش و مشتاق انجام کارهای کثیف وقتی که حریف او را به جای همکار دفاع میانی عظیمش هدف قرار داد – آنها خیلی زود متوجه شدند!

لیورپول ماتیپ را برای هشت فصل در اختیار داشت، انتقالی رایگان که همیشه یکی از بهترین ها محسوب می شود.

یک غول دوست داشتنی

ماتیپ به او گفت: “اگر می خواهید مردم را غافلگیر کنید، بهتر است این کار را به شیوه ای مثبت انجام دهید.” بار در سال 2019، و او مطمئناً این کار را انجام داد.

یک قهرمان فرقه ای که توسط هم تیمی ها و بازیکنانش مورد تحسین قرار می گیرد، واکنش های نمایشی و در عین حال واقعی مدافع میانی در زمین و خارج از آن باعث شد تا یک حساب توییتری (اکنون X) به افتخارش ایجاد کند.

“بدون زمینه جوئل ماتیپ” یک حساب تقلید آمیز است، اما هرگز با هیچ گونه قصد بدی نیست، بلکه مکانی است که حامیان می توانند او را به خاطر هر آنچه که بوده در آغوش بگیرند.

شما فقط با قدردانی از استعداد او و آنچه که به لیورپول داد به آن سطح می رسید.

و شاید یورگن کلوپ این را به بهترین نحو بیان کرد که گفت: “در تمام سال‌هایی که در فوتبال حضور داشته‌ام، مطمئن نیستم که با بازیکنان زیادی برخورد کرده باشم که از جوئل ماتیپ دوست‌داشتنی‌تر باشند.”

لیورپول، انگلیس - سه‌شنبه، 13 سپتامبر 2022: محمد صلاح (L) بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن اولین گل در جریان بازی روز دوم لیگ قهرمانان اروپا در گروه A بین باشگاه لیورپول و AFC آژاکس در آنفیلد، به همراه هم تیمی‌اش جوئل ماتیپ جشن گرفت.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلیس - سه‌شنبه، 13 سپتامبر 2022: محمد صلاح (L) بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن اولین گل در جریان بازی روز دوم لیگ قهرمانان اروپا در گروه A بین باشگاه لیورپول و AFC آژاکس در آنفیلد، به همراه هم تیمی‌اش جوئل ماتیپ جشن گرفت.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

او در تابستان 2016 با انتقال آزاد از شالکه آمد، توانایی او در هوا و سرعت او را به بازیکنی بدیهی تبدیل کرد که برای سیستم یورگن کلوپ مناسب است.

با گذشت فصول، اعتماد به نفس او افزایش می یافت و دویدن های غارتگرانه اش در زمین به ویژگی بارز بازی او تبدیل می شد، ماجراهایی که حس می کردید حتی او نمی دانست چگونه آنها را به پایان می رساند.

حتی ویرجیل ون دایک به شوخی گفت که ماتیپ “امیدوار است اندکی بهترین ها” در فرارهای دفاعی اش باشد.

او همیشه با توپ جلوی پایش زیبا به نظر نمی رسید، اما در باز کردن فضا برای هم تیمی هایش زبردست بود و حتی به پاس گل هم توجه داشت – فقط از دیووک اوریگی بپرسید!

ماتیپ در هر فصل به جز فصل آخرش یک گل به ثمر رساند – او با 11 گل به پایان رسید – و بازیکنی بود که با ثبات پیشرفت کرد، چیزی که همیشه پیش رو نبود.

بالا و پایین

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 27 دسامبر 2020: جوئل ماتیپ بازیکن لیورپول به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و جایش رایس ویلیامز، بازیکن تعویضی، در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و وست برومویچ آلبیون در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 27 دسامبر 2020: جوئل ماتیپ بازیکن لیورپول به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و جایش رایس ویلیامز، بازیکن تعویضی، در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و وست برومویچ آلبیون در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

این بازیکن 32 ساله در سه فصل اول خود به طور میانگین 32.6 بازی انجام داد و در کنار بازیکنانی مانند جو گومز، دژان لوورن و ون دایک برای یک موقعیت جنگید.

او تا فصل 2021/22 در یک کمپین دیگر این آمار ظاهری را تحت الشعاع قرار نخواهد داد، در حالی که دو فصل قبلی پر از مصدومیت بود.

ماتیپ فقط 1910 دقیقه را مدیریت می کرد ترکیب شده در 22 شروع و سه حضور تعویضی در 2019/20 و 2020/21.

در این برهه از زمان، بحث در مورد آینده او ثابت بود، زیرا طرفداران و کارشناسان کیفیت او را در برابر مسئولیت آشکار بدن او و داشتن هیچ تضمینی برای حفظ تناسب اندام او ارزیابی می کردند.

با این حال، این بازیکن کامرونی قاطعانه به هر پیشنهادی مبنی بر پایان دوران حرفه‌ای خود در آنفیلد پایان داد و ثابت کرد که شک‌ها در فصل 2021/22 اشتباه می‌کنند و بیشترین حضورش را در نقش قرمز انجام داد.

لیورپول، انگلستان - چهارشنبه، 23 فوریه 2022: جوئل ماتیپ (L) بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل دوم در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین باشگاه لیورپول و لیدز یونایتد در آنفیلد، به همراه هم تیمی اش ویرجیل فن دایک (R) جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لیورپول، انگلستان - چهارشنبه، 23 فوریه 2022: جوئل ماتیپ (L) بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل دوم در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین باشگاه لیورپول و لیدز یونایتد در آنفیلد، به همراه هم تیمی اش ویرجیل فن دایک (R) جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

کاملاً باورنکردنی است که او 43 بازی را در تمامی رقابت‌ها انجام داد، زیرا تیم کلوپ تلاش خود را برای کسب 4 بازی انجام داد و سه گل و سه پاس گل در کنار وظایف دفاعی‌اش ثبت کرد.

او در تابستان پیش از این در انتهای دستور نوک زدن قرار داشت، اما به زودی آن را وارونه کرد و کلیدی برای استقرار قرمزها از خط بالای خطرناک خود بود. اشاره ای به قدرت شخصیت او.

به تدریج دنیای بیرون از توانایی او آگاه شد و برای چند ماه در آنجا، او به طور مسلم فان دایک را به عنوان بهترین مدافع لیگ تحت الشعاع قرار داده بود.

آیا کسی می تواند ستایش بالاتر از این را بخواند؟

قرمز برای زندگی

لندن، انگلیس - یکشنبه، 27 فوریه 2022: جوئل ماتیپ بازیکن لیورپول پس از پیروزی در فینال جام حذفی فوتبال بین باشگاه چلسی و لیورپول اف سی در ورزشگاه ومبلی، با جام جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لندن، انگلیس - یکشنبه، 27 فوریه 2022: جوئل ماتیپ بازیکن لیورپول پس از پیروزی در فینال جام حذفی فوتبال بین باشگاه چلسی و لیورپول اف سی در ورزشگاه ومبلی، با جام جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

ترن هوایی تا فصل 2022/23 و آخرین مبارزاتش در این باشگاه ادامه یافت، با مصدومیت‌هایی که ویران‌کننده‌ای به بار آورد – چیزی بیشتر از زمانی که او ACL خود را در برابر فولام در آنفیلد پاره کرد.

در آن زمان می دانستید که این آخرین باری است که ماتیپ را در زمین به عنوان بازیکن لیورپول دیدیم، واقعیتی سخت برای پذیرش.

شخصیت بزرگ‌تر او از او شخصیتی ساخت که همه دوست داشتیم دوستش داشته باشیم و همیشه واضح بود که گروه بازی‌کننده هم همین احساس را داشت.

او انبوهی از خاطرات و لحظات را از خود به جا می گذارد که با عجله فراموش نمی شوند، اما شاید نحوه جشن گرفتن اولین موفقیت در جام اتحادیه نشان دهنده این باشد که چرا او تا این حد دوست داشته شده است.

شور و هیجان خام، اول غریزه و در مرحله بعد هر فکر. ما در طول این سال‌ها چیز زیادی از او نشنیدیم، اما او همه چیزهایی را که یک هوادار می‌خواهد به ما نشان داد تا ببیند در کجای زمین مهم‌تر است.

لندن، انگلیس - شنبه، 14 مه 2022: جو گومز، ویرجیل ون دایک و جوئل ماتیپ از لیورپول (LR) پس از فینال جام حذفی بین باشگاه چلسی و لیورپول در ورزشگاه ومبلی با جام جشن گرفتند.  این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و لیورپول در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)لندن، انگلیس - شنبه، 14 مه 2022: جو گومز، ویرجیل ون دایک و جوئل ماتیپ از لیورپول (LR) پس از فینال جام حذفی بین باشگاه چلسی و لیورپول در ورزشگاه ومبلی با جام جشن گرفتند.  این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و لیورپول در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

کلوپ این احساسات را به خوبی خلاصه کرد و گفت: “قبلاً گفته بودم که اگر کسی بود که اهمیتی نداشت که او را دست کم گرفته شود، جوئل بود، اما حقیقت این است که ما نمی توانستیم به او امتیاز بیشتری بدهیم.

او نه تنها استانداردهایی را برای خود تعیین کرده است، بلکه آنها را برای دیگران نیز تعیین کرده است و این یکی از دلایل اصلی موفقیت او در اینجاست.»

ماتیپ با 201 بازی به نام خود، پنج افتخار و لژیونی از هواداران وفادار که چیزی جز بهترین ها برای او آرزو نمی کنند، ترک می کند. برای تمام خاطرات متشکرم، جوئل!

https://www.thisisanfield.com/2024/06/liverpool-struck-gold-with-joel-matip-the-loveable-and-world-class-free-transfer/ منبع: