لیورپول در طول اعصار: دست کمک اورتون به فوتبال تمام عیار یورگن کلوپ

زمانی که به بازی رفتم، با پادشاه اسپانیا جلسه داشتم و شخصی آمد و گفت که برخی از ورودی ها با هواداران مشکل دارد. ما آن موقع نمی دانستیم که چقدر جدی است، زیرا یوفا صلاحیت خارج از ورزشگاه را ندارد. پلیس فرانسه با ما ارتباطی نداشت.

برای درک اینکه پیزلی تا چه حد در سکان هدایت موفق بوده است، فقط کارلو آنچلوتی با چهار جام از مجموع سه جام خود در لیگ قهرمانان اروپا فراتر رفته است (زین الدین زیدان در حالی که در رئال مادرید حضور داشت با سرمربی سابق لیورپول با سه جام متوالی برابری کرد).

فصل 2019/20 به دلایل زیادی به یاد ماندنی بود – از جمله مهمترین آنها بازگشت تاج لیگ به مرسی ساید پس از 30 سال وقفه.

پس از شکست روترهام با هفت گل بر یک در اولین بازی قرمزها در تاریخ 1 سپتامبر 1892، مدت زیادی طول نکشید که لیورپول ذائقه خود را برای ظروف نقره کشف کرد. .

مردان کلوپ در فصل بعد، قبل از بازگشت پیروزمندانه در فصل 2021/22، استراحت کوتاهی از مبارزه برای مدال‌های نقره گرفتند و در عرض دو بازی توانستند جایگاه خود را در کتاب‌های تاریخ با تعداد چهار بار نقره حفظ کنند.

با در دست داشتن استادیوم تازه خریداری شده، تاجر تصمیم گرفت تیمی را ایجاد کند که به یکی از موفق ترین تیم های فوتبال جهان تبدیل شود.

با این حال، اعتماد زیادی به چشم‌انداز بازگشت قوی‌تر از همیشه در فصل 2023/24 وجود دارد، مشروط بر اینکه آنها سرمایه‌گذاری مناسبی در پنجره تابستانی آینده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: جانشین احتمالی کلوپ با نرخ برد قابل مقایسه اکنون به فهرست نهایی مدیران رئال مادرید اضافه شده است – BILD

وقتی فاجعه رخ می دهد

“من برای اتفاقی که افتاد متاسفم و مطمئن خواهیم شد که دیگر تکرار نشود، این مهمترین چیز برای من است.” الکساندر چفرین، رئیس یوفا به The Overlap (از طریق آینه).

در دورانی که نیاز به بازسازی پس از جنگ جهانی دوم تعریف شد، خود لیورپول به شدت به منبع الهام برای جرقه بازگشت خود نیاز داشت.

متأسفانه، فاجعه بار دیگر در سال 1989 در جریان بازی نیمه نهایی جام حذفی با ناتینگهام فارست رخ داد، زیرا در ابتدا 94 نفر در فاجعه هیلزبورو در یک هجوم جمعیت جان باختند.

دهه 2000 برای لیورپول

پیدا کردن زمان برای همگام شدن با تعداد زیادی از مسابقات فوتبال در تقویم و انجام تحقیقات با کیفیت بالا می تواند گاهی چالشی غیر قابل حل به نظر برسد.

کاهش مداوم پس از رافا بنیتز در راس هدایت، همراه با افزایش نارضایتی از نحوه اداره باشگاه توسط دو فاجعه بسیار نامحبوب تام هیکس و جورج گیلت، یکی از نگران کننده ترین دوره ها را در باشگاه به وجود آورد. تاریخ تا زمانی که گروه ورزشی Fenway کنترل را در دست گرفت.

چه بخواهید یاد بگیرید که چگونه یک مقاله بنویسید یا زمان بسیار مورد نیاز خود را از برنامه شلوغ خود آزاد کنید، EduBirdie جایی است که دانش‌آموزان برای دریافت کمک آنلاین هر زمان که به آن نیاز داشته باشند، مراجعه می‌کنند.

شروع باشگاه لیورپول

https://www.empireofthekop.com/2023/03/22/liverpool-fc-through-the-ages/ منبع:

بیشتر بخوانید: “از درک ما” – گریم بیلی اخبار هیجان انگیز نقل و انتقالات لیورپول را فاش کرد

برندان راجرز در فصل 2013/14 به شدت به شکستن اردک لیگ برتر قرمزها نزدیک شد، اما حتی درخشش لوئیس سوارز هم نتوانست به بازگشت قهرمانی لیگ که مدت ها در انتظارش بود، هر هواداری به شدت آرزو می کرد.

پنجمین عنوان قهرمانی در سال 1947 به دست آمد، اما کاهش آهسته در سال های بعد به چیزی غیرقابل تصور ختم شد: سقوط به دسته دوم در سال 1954.

استخدام بیل شنکلی در سال 1959 به طور کامل ثروت باشگاه را تغییر داد و پایه و اساس را برای مرسیسایدرها فراهم کرد تا نه تنها به “سنگر شکست ناپذیری” (به قول جاودانه اسکاتلندی) تبدیل شوند، بلکه ادامه دهند و قاره را فتح کنند.

دهه 2000 دوران موفقیت آمیزی را برای لیورپول به همراه داشت، با موفقیت قابل توجهی که بیش از هر چیز دیگری در قالب «معجزه استانبول» به وجود آمد، زیرا کاپیتان افسانه ای استیون جرارد الهام بخش بازگشتی چشمگیر از سه گل در نیمه دوم مقابل یک بود. یکی از پر ستاره ترین تیم های آث میلان در تمام دوران.

لیورپول مترادف با شکوه و شهرت در سراسر جهان بوده است. این باشگاه که موفق ترین باشگاه فوتبال بریتانیا در تمام دوران است، جام های بی شماری را در کارنامه خود دارد. با این حال، چنین باشگاه باشکوهی مصائب بسیاری را نیز پشت سر گذاشته است

اما زمانی که نویسندگان حرفه ای برای کمک به تولید مقالات عالی در دسترس هستند، آنقدر که شما به آنها نیاز دارید، نیازی به زمان شما نیست.

کشمکش ها در بخش هافبک، همراه با آنچه که به نظر می رسد افت کلی در سطح شدت در تیم لیورپول است، باعث شده است که دارندگان جام حذفی تلاش کنند تا بر اساس یک کمپین فوق العاده قبلی، تلاش کنند.

به من اعتماد کنید، حتی یک نفر در یوفا وجود ندارد که به شدت متاسف نباشد و موضوع اصلی گفتگو این است که چگونه مطمئن شویم که دوباره این اتفاق نمی افتد. خدا را شکر، هیچ اتفاق بدی نیفتاد.»

با این حال، پس از یک و نیم کمپین ناامید کننده، ورود یورگن کلوپ آغاز چیزی جدید و در عین حال آشنا بود و به دوران تسلط داخلی و اروپایی برمی گردد که از زمان بیل شنکلی و باب سابقه نداشته است. پیزلی

لیورپول امروز

صحنه‌های دلخراش در پاریس، به دنبال نمایش مشترک بی‌کفایتی مطلق مقامات فرانسوی و یوفا، شبی هیجان‌انگیز را برای بی‌طرفان خراب کرد، چه رسد به حضور هواداران لیورپول و رئال مادرید.

داستان این باشگاه نمادین در سال 1892 شروع می شود و به طور طعنه آمیزی با کمک رقیب دیرینه شهر اورتون شروع می شود. جان هولدینگ، یک چهره مهم در تاریخ طولانی لیورپول، پس از اینکه تافی ها به تصمیم او مبنی بر افزایش اجاره در L4 توجه نکردند، حقوق ورزشگاه آنفیلد را دریافت کرد.

قسمت 73 پادکست امپراتوری کاپ: گفتگوی نویسنده با کریس رابرتز در مورد فوتبال، سلامت روان… و موارد دیگر!

دوران بیل شنکلی

نصب «اتاق چکمه» معروف، الهام بخش طول عمر طرح اصلی او شد و اطمینان حاصل کرد که لیورپول بر اساس الگوی مرد سابق پرستون نورث اند برای موفقیت استوار خواهد شد.

وقتی شنکلی تصمیم به بازنشستگی گرفت، تیم زیر نظر باب پیزلی رفت. تاکتیکی ساکتی که یکی از اعضای حیاتی و قدیمی اتاق چکمه بود.

تنها هفت سال پس از انتصاب شنکلی، لیورپول دوباره وارد لیگ دسته اول شد و اولین عنوان خود را در سال 1964 در دوره مدیریتی به دست آورد که دو عنوان دیگر، دو جام حذفی و یک جام یوفا نیز به همراه داشت.

دوران پیزلی

منصفانه است که بگوییم لیورپول زیر نظر سرمربی متولد دورهام دچار رکود نشد – در واقع کاملا برعکس، این باشگاه را به دوره شکوهمندی از سلطه داخلی و اروپایی سوق داد که قرمزها شش قهرمانی لیگ، شش چریتی شیلد و سه قهرمانی را به دست آوردند. جام اتحادیه، سه جام اروپا، یک جام یوفا و یک سوپر جام یوفا.

سال 1985 یکی از دو فاجعه بزرگ در تاریخ لیورپول را رقم می زند – فاجعه هیزل. در جریان بازی یوونتوس و لیورپول در فینال جام ملت های اروپا، 39 نفر بر اثر ریزش دیوار جان خود را از دست دادند. تقصیر به گردن هواداران لیورپول انداخته شد و باعث شد تمام باشگاه های انگلیسی به مدت 5 سال از مسابقات اروپایی محروم شوند.

پس از یک تحقیق طولانی که حامیان قرمزها به درستی از هرگونه اتهامی که توسط مقامات دولت فرانسه، از جمله جرالد دارونین، محرک اصلی آنها مطرح شده بود، عذرخواهی کردند.