ماتزاری برای موفقیت پرسپولیس در آسیا می آید!


کد اطلاعات: 2049786
31 ژوئن 1403 ساعت 12:31 |
26.1 هزار |

48نقطه نظر

بازتاب حضور مربی سرشناس ایتالیایی در ایران

کوریره دلا سرا می نویسد با واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی، ماتزاری مسئول تحقق اهداف و جاه طلبی های این باشگاه در آسیا شد.

ماتزاری برای موفقیت پرسپولیس در آسیا می آید!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، خبر ورود والتر ماتزاری به پرسپولیس مورد توجه رسانه های ایتالیایی قرار گرفت. سرمربی سرشناس و کهنه کار توسکانی با سابقه تیم های مطرحی چون لیورنو، رجینا، سمپدوریا، ناپولی، اینتر، واتفورد، تورینو و کالیاری روی نیمکت قرمزها خواهد نشست.

این خبری است که شب گذشته جانلوکا دی مارتزیو، روزنامه نگار مشهور ایتالیایی منتشر کرد و با وجود اینکه رسانه های رسمی پرسپولیس هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده اند، رسانه ها و روزنامه های ایتالیایی از اهداف و جاه طلبی های ماتزاری با قهرمان ایرانی خبر داده اند.

روزنامه کوریره دلا سرا نیز تیتر “والتر مازاری قصد دارد سرمربی پرسپولیس شود. منتخب خبر خود، با انتشار گزارشی از سالواتوره ریجو، روزنامه نگار ایتالیایی نوشت: سرمربی سابق ناپل تصمیم گرفت پیشنهاد تیم قهرمان ایران را بپذیرد و با آنها در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

والتر ماتزاری با وجود ناامیدی در پایان دومین دوره حضورش در ناپولی، تلاش خواهد کرد با شروعی تازه در پرسپولیس، تیم برتر ایران که در دو فصل اخیر قهرمان شده، تلخی های اخیر را پشت سر بگذارد.

2045683

بازگشت او به نیمکت ناپل موفقیت آمیز نبود (او میانگین 1.24 امتیاز در هر بازی به دست آورد و فرانچسکو کالزونا جایگزین او شد)، اما فوتبال هنوز فرصت های دیگری را به او می دهد. این فرصت برای ماتزاری هم پیش آمد و او به این فکر می کند که این ماجراجویی را در یک تیم بزرگ آسیایی آغاز کند که با وجود نتایج ضعیفش در ناپل و کالیاری در ماه می دو سال پیش (هفت شکست در هشت بازی کند) تصمیم گرفت به او اعتماد کند. پیش از این در نیم فصل تورین را ترک کرده بود و شکست های سنگینی از جمله 7-0 و 4-0 را متحمل شده بود.

انتخاب ماتزاری به دنبال فرآیند انتخابی است که سایر مربیان ایتالیایی را برای جایگزینی اسمار ویرا برزیلی (که به بوریام یونایتد قهرمان تایلند پیوست) درگیر می کند. از آندره آ سوتیل، بپه یاچینی و داویده بالاردینی نیز نام برده شد اما باشگاه ایرانی در نهایت ماتزاری را انتخاب کرد.

2045684

علاوه بر این، پرسپولیس یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیایی است که گاهی در طول بازی های خانگی خود میزبان بیش از 100000 تماشاگر است. تا فروردین امسال متعلق به وزارت ورزش و جوانان ایران بود. سپس با توجه به مقررات مجوز AFC، 85 درصد از سهام آن به کنسرسیومی متشکل از 6 بانک ایرانی واگذار شد. با این حال، جاه طلبی ها همچنان بالاست و ماتزاری اکنون مسئول دستیابی به این اهداف خواهد بود.

مجله اخبار فوتبال داخلی