ماجرای ورزشگاهی که بعد از جام جهانی ویران می شود!


سرویس خبر شماره: 1849032
27 اکتبر 1401 ساعت 18:00
1.9 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

از مدیر ورزشگاه قطر 974؛

العطوان ادامه داد: ظروف به کار رفته در ساخت ورزشگاه به راحتی قابل حمل بوده و ساختار آهنی آن قابل بازیافت است. قرار است قطعات این استادیوم پس از جام جهانی برای ساخت یک یا چند استادیوم دیگر یا ساخت سایر امکانات ورزشی یا غیرورزشی مورد استفاده قرار گیرد و در غیر این صورت از قطعات آن برای سایر فعالیت ها مانند حمل و نقل یا در از ساخت سایر تاسیسات دریایی استفاده خواهد شد.

لازم به ذکر است که آبان ماه گذشته رسما اعلام شد که ورزشگاه 974 با ظرفیت 40 هزار نفر آماده حضور کامل در جام جهانی است. این ورزشگاه میزبان دیدارهای مکزیک – هلند، پرتغال – غنا و فرانسه – دانمارک خواهد بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

العطوان توضیح داد: عدد 974 در نام ورزشگاه به تعداد کانتینرهای حمل و نقل دریایی استفاده شده در ساخت ورزشگاه اشاره دارد. همچنین 974 پیشوند قطر است که یادآور ارتباط و تعامل این کشور با منطقه و ارتباط تاریخی آن با جهان از طریق دریا است.

مدیر ورزشگاه 974 می گوید که این استادیوم مظهر مفاهیم میراث و تمدن است که بخش مهمی از وعده قطر به جهان از روز اول بود.

ماجرای ورزشگاهی که بعد از جام جهانی ویران می شود!

العطوان خاطرنشان کرد: این ورزشگاه دارای گواهینامه سیستم رتبه بندی جهانی پایداری (GSAS) و سازمان تحقیق و توسعه خلیج فارس (GORD) بوده و از نظر ساخت ورزشگاه پنج ستاره محسوب می شود.

العطوان افزود: استادیوم 974 از نظر معماری و استفاده از قابلیت های محیطی یک نمونه ابتکاری و خاص است و با توجه به موقعیت مکانی این استادیوم نیازی به تکنولوژی خنک کننده ای که دیگران دارند استادیوم ها نخواهد بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در شرایطی که زمان زیادی تا آغاز رقابت های جام جهانی 2022 باقی نمانده است. مهندس محمد العطوان، مدیر ورزشگاه 974، یکی از هشت ورزشگاه میزبان جام جهانی 2022 قطر، گفت: این استادیوم اولین ورزشگاه کاملاً جداشدنی در تاریخ جام جهانی است که به صورت انعطاف پذیر طراحی شده و امکان جداسازی و استفاده از قطعات آن پس از پایان مسابقات وجود دارد.