مالک منچسترسیتی چهارمین قایق بادبانی بزرگ جهان را خرید / این قایق باورنکردنی 500 میلیون پوندی را ببینید

بزرگترین قایق بادبانی جهان 590 فوت عزام است که متعلق به خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس سابق دولت امارات متحده عربی است. قایق بادبانی 533 فوتی رومن آبراموویچ مالک سابق چلسی Eclipse در جایگاه دوم قرار دارد. سومین قایق بزرگ، 532 فوت دبی، متعلق به شیخ محمد بن راشد آل مکتوم است.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

مالک منچسترسیتی چهارمین قایق بزرگ جهان را خرید / این قایق شگفت انگیز و 500 میلیون پوند را ببینید

شیخ منصور این قایق 525 فوتی را قبل از شروع فصل تحویل خواهد گرفت و نام آن را “آبی” خواهد گذاشت تا قهرمان لیگ برترش شود. این قایق تفریحی که چهارمین قایق تفریحی بزرگ جهان است، دارای 40 کابین برای 48 مهمان و چهار عرشه است که شامل یک فضای باز بزرگ متصل به سکوی حمام و باشگاه است. بالکن های اتاق ویژه این قایق را ترنس دیسدیل، طراح و صاحب سبک اهل لندن طراحی کرده است. همچنین دو بالگرد برای انتقال مسافران به ساحل وجود دارد. این کشتی 15320 تنی با 80 خدمه می تواند با سرعت 21.8 مایل در ساعت حرکت کند. و به منظور احترام به محیط زیست موتور این قایق قسمتی دیزل و قسمتی برقی می باشد. اما شیخ برای پر کردن مخزن مشکل خواهد داشت زیرا یک مخزن پر سوخت حدود 500000 پوند هزینه دارد.

شیخ منصور، 51 ساله، همچنین دارای یک قایق بادبانی A+ 483 فوتی است که می تواند 62 مهمان را در 26 کابین در خود جای دهد و دارای زمین رقص، باشگاه ساحلی، سالن بدنسازی، مرکز بهداشت، اسپا، سالن بدنسازی جکوزی و یک اتاق نشیمن است.

این مرد فوتبالدوست ثروت 17 میلیارد پوندی خود را از طریق شرکت بین المللی سرمایه گذاری نفت خود به دست آورد. او معاون نخست وزیر زادگاهش امارات متحده عربی و عضوی از خاندان حاکم ابوظبی است. او سیتی را در سال 2008 به مبلغ 210 میلیون پوند از طریق گروه خود در ابوظبی یونایتد خرید و این باشگاه از آن زمان تاکنون 6 عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده است. شیخ منصور همچنین مالک 5 درصد فراری و 9.1 درصد از دایملر AG (مالک مرسدس بنز) است.

یک منبع گفت: “آبی در بالای جدول قایق‌های تفریحی قرار دارد. شاید یکی دو تا از آن بزرگتر باشند، اما هیچ چیز در دریاهای آزاد بهتر از آن نیست. این قایق بسیار مدرن است و مطابق با استانداردهای دقیق شیخ منصور ساخته شده است. فراهم شده است و او به اندازه کافی ثروت دارد تا مطمئن شود همه چیز طبق برنامه هایش پیش می رود. امیدواریم هر زمان که نیاز به پر کردن داشته باشد بتواند از کارت تخفیف استفاده کند!