ما هیچ ادعایی در مورد پخش زنده نداریم، چرا کمک نمی کنید؟

وی ادامه داد: به همین دلیل است که همه فدراسیون ها زیر نظر وزارت ورزش و جوانان اداره می شوند اما فوتبال مستقل است و حتی وزیر ورزش و جوانان هم حق دخالت در فوتبال را ندارد. یا باید مشکل را برطرف کنیم یا مانند بسیاری از الزامات دیگر گیر خواهیم کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

معاون حقوقی باشگاه استقلال در خصوص درخواست حق پخش از سوی باشگاه استقلال توضیحاتی ارائه کرده است.


سرویس خبر شماره: 1837981
22 اوت 1401 در 01:15
5.9 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

سامی: حق پخش یکی از عناصر اصلی حرفه ای شدن است

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: این اثر که مدعی هستند در صداوسیما تایید شده است، ربطی به محتوا و پخش ندارد و جزو حق تبلیغات همه فدراسیون های ورزشی و آماتورهای ایرانی است. فوتبال یک ورزش حرفه ای و یک فدراسیون حرفه ای است و از شرکت های دولتی غیردولتی حذف شده و دیگر جزو این فدراسیون ها نیست.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال در پایان دیدار مقابل سپاهان در جمع خبرنگاران از جنجالی های ایجاد شده قبل و حین بازی دو تیم صحبت کرد. به دلیل درخواست باشگاه استقلال برای دریافت حق پخش تلویزیونی ایجاد شده است: در اصل 175 قانون اساسی یا سایر قوانین مشاهده می شود که فقط پخش از صدا و سیما داده شده است و در هیچ جای قانون این اشاعه و این گفته نشده است. محتوا باید رایگان باشد پخش برای رادیو و تلویزیون در دسترس است. اما هیچ جا نمی گوید رایگان است. این حق باشگاه است و هرکسی که می خواهد از این محتوا لذت ببرد باید هزینه آن را بپردازد. با توجه به اینکه عناصر اجباری و نظارتی کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال گسترش است و ما فقط در اولویت الف هستیم که باشگاه های ما حذف خواهند شد. و در صورت اجرای المان های ب و ج یکی از ارکان اصلی حق پخش خواهد بود.

وی ادامه داد: چه بخواهیم و چه نخواهیم نتوانستیم بسیاری از الزامات را برآورده کنیم و امروز دچار مشکل شدیم. بالاخره در آینده با حق پخش هم مشکل خواهیم داشت. باید فرم ها را پر کنیم و بگوییم کدام قرارداد را امضا کرده ایم و قراردادها را ارائه کنیم. ما به هر حال به آنجا خواهیم رسید و بهتر است قبل از رسیدن به آن فکر کنیم. موضوع امروز حق پخش زنده نبود و طبق مصوبات گذشته حقی نداشتیم و بحث محتوا بود.

وی افزود: کی گفته فوتبال می آید و گل های استقلال ساعت ها تبدیل به برنامه می شود و درآمد میلیاردی تبلیغاتی ایجاد می شود اما استقلال از تولید خودش سودی نمی برد و چیزی تعلق دارد؟! ما بهترین پیشنهادها را دادیم اما متاسفانه مورد قبول واقع نشد. اگر می خواهیم فوتبالمان پیشرفت کند باید این کار را انجام دهیم.