مبلغ قرارداد 2 ساله ساپینتو در استقلال/گزینه عجیب سرمربی پرتغالی

استقلال که نیاز مبرمی به جذب مربی داشت، پس از رد چند مربی ایرانی در این تیم، با جذب مربی خارجی چاره اندیشی کرد و در نهایت ستاره سابق اسپورتینگ لیسبون و تیم ملی پرتغال هدایت آبی ها را بر عهده گرفت. از پایتخت جواد نکونام پیشنهاد استقلال را نپذیرفت، انتخاب رضا عنایتی به دلیل فشار هواداران رد شد و الکس نوری به دلیل مسائل مالی نتوانست با آنها به توافق برسد.

به تازگی موضوع قراردادهای آزاد در این فصل به موضوع اصلی این باشگاه و فوتبالدوستان تبدیل شده و سوالات بی پاسخ بسیاری را در ذهن فوتبالیست ها به جا گذاشته است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

ضمن اینکه در صورت موافقت مدیرعامل 100 هزار یورو به قرارداد ریکاردو اضافه می شود. بندی که به عجیب ترین شکل ممکن در اکثر قراردادهای بازیکنان استقلال در این فصل وجود دارد و تیم مدیریت سابق استقلال در قراردادها گنجانده است. ساپینتو بابت قهرمانی استقلال در سوپرجام 15 هزار یورو جایزه گرفت. ضمن اینکه در صورت قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر 100 هزار یورو پاداش دریافت می کند.

ریکاردو ساپینتو در حالی که در فصل جاری هدایت استقلال را برعهده دارد، سابقه طولانی در کشورهای مختلف دارد اما موفقیت هایش کم بوده است. سرمربی استقلال در 5 تیم اخیرش چند ماه بیشتر دوام نیاورده است و استقلالی ها و البته خود ریکاردو امیدوارند او در ایران به سرنوشت دیگری دست یابد و تا پایان قراردادش در جمع آبی های پایتخت بماند. ساپینتو فصل را با شکست آغاز کرد تا رویای آبی ها برای تکرار تک رکورد سال قبل در اولین بازی پایان یابد.

لازم به ذکر است مبلغ یک میلیون و سیصد و بیست هزار یورو قرارداد اصلی ساپینتو به مدت دو فصل برای شخص وی است و قرارداد دستیاران وی از این مبلغ به خود آنها پرداخت می شود.

شاگردان ساپینتو فوتبال بدی به نمایش نمی گذارند اما چند شکست دیگر و البته تساوی های ناامیدکننده باعث شده این تیم در حال حاضر در رده سوم جدول قرار بگیرد. اگرچه آبی ها فاصله چندانی با بالای جدول ندارند، اما هواداران این تیم با توجه به نتایج نوسان تیمشان نمی توانند با اطمینان از قهرمانی در این فصل صحبت کنند.

قرارداد ساپینتو با استقلال 2 ساله است. سرمربی پرتغالی برای این فصل با استقلال قرارداد 600 هزار یورویی امضا کرده و قرارداد ساپینتو با استقلال برای فصل آینده به 720 هزار یورو می رسد. در قرارداد ساپینتو و استقلال گزینه های مختلفی وجود دارد. مثلا یکی از گزینه های عجیب قراردادش این است که به ازای هر برد باشگاه استقلال باید 1500 یورو به ساپینتو بپردازد.

استقلال سال ها نتوانست قهرمان لیگ دسته اول شود و در آن سال ها پرسپولیس بیشترین قهرمانی لیگ را به دست آورد. اتفاقی که اعصاب هواداران استقلال را به هم ریخته بود و نشان از موفقیت و قهرمانی رقیب دیرینه و سنتی خود نداشت. فصل قبل سال متفاوتی برای آبی ها بود. آجارلو مدیرعامل استقلال شد، فرهاد مجیدی خودش این تیم را بست و ستاره های خوبی وارد این تیم شدند.

استقلالی ها فصل قبل را با قدرت از ابتدا شروع کردند و در پایان فصل توانستند مقتدرانه و بدون شکست قهرمان لیگ شوند و جام قهرمانی را از پرسپولیس پس بگیرند. با این حال تیم قهرمان در این فصل دستخوش تغییرات زیادی شده است. فرهاد مجیدی در اقدامی عجیب از استقلال جدا شد و راهی فوتبال امارات شد. رفتنی که هنوز خیلی ها دلیل اصلی آن را نمی دانند و خود فرهاد هم تا امروز چیزی در این باره نگفته است.