محرومیت سنگین در انتظار ستارگان لیگ برتر/برنامه ویژه فدراسیون برای مبارزه با قراردادهای غیرواقعی



فدراسیون فوتبال لیگ بیست و چهارم در نظر دارد با تهیه و تدوین قوانین سخت گیرانه و تضمینی، موضوع سقف بودجه را به نحو مطلوب پیش ببرد. بخشنامه سقف بودجه فصل گذشته به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی ناموفق خوانده شد و فدراسیون و سازمان لیگ با رفع خلأها و تهیه آیین نامه سعی در اجرای بهتر این قانون در لیگ آینده دارند.

در سال های اخیر شاهد قراردادهای رسمی بوده ایم که گاه مشکلاتی را به همراه دارد. قراردادهایی که به عنوان مثال، مبلغ واقعی نبود یا مشکلات قانونی داشت. در آیین نامه ای که فدراسیون فوتبال برای اعمال بخشنامه سقف بودجه تنظیم کرده است، یک تا دو فصل محرومیت برای صاحبان قراردادها از جمله مدیرعامل باشگاه در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر ثابت شود باشگاهی مرتکب چنین تخلفی شده است، امضاکنندگان محروم خواهند شد.

از جمله اقداماتی که پیش از این در رسانه ها منتشر شده است می توان به اضافه شدن حداکثر 30 درصدی به مبلغ قرارداد بازیکنان در سال دوم و همچنین تضمین اجرای این طرح اشاره کرد. به این ترتیب اگر یکی از تیم ها محدودیت بودجه را رعایت نکند، باشگاه متخلف جریمه و امتیاز کسر می شود. فقط در این قانون، باشگاه متخلف موظف به کسر امتیاز است و هیچ امتیازی به تیم های رقیب تعلق نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: امپراطور برای حکومت تخت جمشید انتخاب شد



سرویس داخلی اخبار فوتبال