مدافع غمگین ساپینتو: هر جا می رود موفق باشد!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از پایان لیگ بیست و دوم و فصل پرفراز و نشیب استقلال، صالح حردانی که یکی از بازیکنان مورد علاقه فرهاد مجیدی بود و همراه او به استقلال آمده بود، در گفتگو با خبرنگار مجله اخبار فوتبال گفت: ، از زمان پرافت و خیز او و تیم استقلال به سرپرستی ریکاردو ساپینتو صحبت کردند.

* نظرت در مورد خداحافظی ساپینتو چیست؟
به هر حال آقای ساپینتو برای استقلال زحمت کشید و به دلایلی رفت. برایش هر جا که هست آرزوی موفقیت دارم.

* تا هفته چهار بازیکن فیکس بودی اما بعد از آن نیمکت نشین شدی و دوباره از دربی فیکس شدی تا بعد از باخت به سپاهان فیکس شدی و نجات پیدا کردی. علتش چه بود؟
وقتی مهره اصلی و راه حل آقای مجیدی بودم و سلیقه آقای ساپینتو باعث شد در مدت کوتاهی مهم ترین تورنمنت جهانی را برای رسیدن به جام جهانی از دست بدهم، همیشه به نظر مربیان احترام می گذارم. من به سلیقه و توصیه مربیان واکنشی نشان ندادم و همیشه احترام آنها را حفظ کردم حتی زمانی که باعث شد بزرگترین اتفاق زندگی ام را در اوج از دست بدهم و از نظر روحی و جسمی من را به هم ریخته است. پس از این حادثه بازگشت به حالت عادی بسیار سخت بود. چون یکی از اهدافم رفتن به جام جهانی بود. من برای آن زحمت کشیدم، انتظار داشتم مربیان پشت سرم باشند و به من کمک کنند، اما این اتفاق نیفتاد.

1801817

* پیشنهادی دارید یا دوست دارید بمانید؟
یک سال دیگر با باشگاه بزرگ استقلال قرارداد دارم و پیشنهاد خارجی هم دارم اما منتظر تصمیم باشگاه هستم. به باشگاه نامه نوشتم، شش تا هفت ماه هیچ پولی دریافت نکردم و شرایط زندگی سخت بود و از نظر مالی در حد قرض گرفتن از اطرافیانم شرمنده بودم، اما هرگز به آنها نشان ندادم و اینطور است. برای بازیکنی که در یک باشگاه بزرگ بازی می کند اصلا خوب نیست. هر چه باشگاه تصمیم بگیرد، من تابع آن هستم. من تنها بازیکنی هستم که کمترین درآمد را داشتم، اما هرگز به باشگاه فشار نیاوردم.

* فکر می کنی چرا استقلال امسال بعد از یک فصل روان و با حداقل مسائل، شرایط بدی پیدا کرده است؟
فقط می دانم که کل تیم همیشه برای کسب بهترین نتیجه و بهترین قهرمانی تلاش کرده اند.

صالح حردانی که به گفته خودش استقلال را در جام جهانی پس از کنار گذاشتن ترکیب اصلی از دست داد، نسبت به سرمربی پرتغالی احساس سختی ندارد.

مدافع غمگین ساپینتو: هر جا می رود موفق باشد!

* در دوران اسکوچیچ اولین بازی داخلی خود را انجام دادید اما دعوت نشدید. چقدر امید داری به جام ملت ها بروی؟
مرد به امید زندگی می کند. من همچنان امیدوارم و دست از تلاش بر نمی دارم و امیدوارم به لیست تیم ملی برسم.

*از این فصل شروع کنیم، چرا استقلال قهرمانی و حذفی لیگ را از دست داد؟
ابتدا از همه هواداران محترم و عزیز استقلال بزرگ که همیشه در کنار ما بوده و هستند تشکر می کنم. استقلال پارسال بدون باخت قهرمان شد. تمام تلاشمان را کردیم که فصل اینطور تمام نشود و به لطف حمایت هواداران جشن قهرمانی را با آنها تقسیم کردم اما نشد و شرمنده تک تک هوادارانمان هستیم.

مدافع محبوب هواداران استقلال که اولین دربی خود را در شهرورده فروغ امسال نداشت، می گوید به سلیقه ساپینتو احترام می گذارد، حتی اگر با حسرت زیاد او را ترک کرد.

سخنرانی پایانی؟
انشاالله فصل جدید برای من فصل متفاوتی باشد و باید برای اتفاقات بهتری آماده شوم. تمام تلاشم را می کنم تا هواداران تیممان را خوشحال کنم و باز هم از آنها عذرخواهی می کنم. انشاالله بتوانیم در فصل جدید به آنها برسیم.

1836662



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1942666
18 ژوئن 1402 ساعت 11:28 |
3.4K |

0نقطه نظر

* تفاوت کار با مجیدی و ساپینتو چه بود؟
قابل مقایسه نیست هر دو مربی من بودند و من همچنان به آنها احترام می گذارم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

*در دو دربی اولین فرصتی که روی دروازه استقلال ایجاد شد یک گل بود، چرا دو بار این اتفاق افتاد؟
آنهایی که فوتبالیست هستند می فهمند وقتی بازیکن پرسپولیس شوت زد، من برای دفاع از دروازه چرخیدم و متأسفانه توپ به من خورد و وارد دروازه شد. وقتی بازیکن پرسپولیس ارسال کرد، من توپ را دفع کردم چون در آن لحظه بازیکنی پشت سرم بود، فقط منحرف شدم و کسی نبود که توپ را جمع کند. باز هم به خاطر بدشانسی من این اتفاق افتاد. انشاالله به بهترین شکل جبران کنم.

1738559

آن گفتگو را در ادامه خواهید خواند؛

*می گویند وقتی بعد از گل مرادمند خوشحال بودی به پشتش پریدی و به او آسیب زدی، واقعا اینطور بود؟
نه، برایشان آرزوی سلامتی دارم. بعد از گلی که زدیم خیلی خوشحال شدیم اما من باعث مصدومیت آقا حسین نشدم و این خبر اصلا صحت ندارد. از خود حسین هم می توانید بپرسید. اخبار و شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر مجروح شدن آقا حسین منتشر شده صحت ندارد و من آنها را تایید نمی کنم.

* فصل گذشته یکی از ارکان قهرمانی بودید. در دربی برگشت، تک به تک خالص را متوقف کردی و نگذاشتی بازی 0-2 شود و پاس گل تساوی را به جستد دادی. چرا امسال نتوانستی همانی که می خواستی باشی؟
آقا فرهاد همیشه به من انگیزه می داد و روز به روز پیشرفت کردم. من امسال هم تمام تلاشم را کردم اما گاهی سلیقه آقای ساپینتو این بود که روی نیمکت بنشیند و کاری از دستش بر نمی آمد.

* به نظر می رسید در این دربی می خواستی انتقام بگیری، چرا اینطور نشد؟
قبلاً اشاره کردم که هدف کل تیم قطعا کسب نتایج درخشان و کسب عنوان قهرمانی بوده است. من همیشه با پیراهن مقدس استقلال می جنگیدم و تمام تلاشم را می کردم و هیچ کس و هیچ چیز روی تیم ما تأثیری نداشت. ما هرگز قصد انتقام نداریم و فقط به پیروزی فکر می کنیم، نه تنها دربی بلکه در همه مسابقات.