مدیرعامل استقلال قابل اعتماد نیست آقای نکونام! شما را رها نمی کنم/ مشکل قلانوی انتخاب دستیاران ضعیف بود



درگیری لفظی جواد نکونام با علی خطیر و مصاحبه تلویزیونی او که در آن به صراحت اعلام کرد که مدیران استقلال دوست دارند نکونام با سر به زمین بخورد، سر و صدای زیادی به پا کرد. این در حالی است که علی جباری کاپیتان و سرمربی سابق آبی پوشان در گفتگو با خبروزی قاطعانه عنوان می کند که طرف مربی را گرفته و از نکونام حمایت می کند. گفت و گوی جباری را در ادامه می خوانید:

مصاحبه تند جواد نکونام نشان داد که اختلافات او با علی خطیر بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می کردیم. دیدگاه و موضع شما در این زمینه چیست؟

من حرفم را می زنم و از هیچکس نمی ترسم چون موفقیت استقلال برایم مهم است. به نظر من کسانی که بدون مطالعه برای استقلال سرمربی انتخاب می کنند مقصر هستند. خطیر هم مانند بسیاری از مدیران سابق استقلال ترجیح داد استقلال را شکست دهد. بعضی ها استقلال را دوست ندارند و نمی دانم چه کینه ای نسبت به این تیم دارند، به همین دلیل کاری می کنند که برای تیم مشکل ایجاد کنند. مدیرانی که برای استقلال انتخاب شده‌اند نیز همین تفکر را اجرا می‌کنند، زیرا می‌ترسند در صورت رفتار متفاوت از کنار گذاشته شوند.

البته با همه این شرایط استقلال همچنان صدرنشین لیگ برتر است و مطمئنا در مرحله یک هشتم نهایی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

آقای خطیر چند ماه پیش در دیداری که با ایشان داشتیم صراحتا اعلام کردند که همه شرایط را برای موفقیت تیم فراهم می کند. او به ما گفت که جواد نکونام بازیکنان مورد نظر را می خرد اما حالا شرایط را طور دیگری می بینیم و اعتراض سرمربی استقلال را به وضوح می شنویم. من در این مورد کاملاً طرف سرمربی استقلال را می گیرم و با کمال احترام می گویم که آقای خطیر قابل اعتماد نیست، به نظر من مدیر عامل باشگاه استقلال مسئول این اختلاف است، به همین دلیل به جواد نکونام عزیز می گویم علی رغم اینکه این مشکل و دغدغه های دیگری که او دارد، به هیچ عنوان زمین را خالی نکنید و مطمئن باشید که علاوه بر بازیکنانش که مانند سربازان سلحشور وفادار در کنار فرماندهی خود ایستاده اند، پیشکسوتان استقلال نیز او را تنها نخواهند گذاشت. از او می خواهم با وجود همه مشکلات زمین را ترک نکند. البته به جواد عزیز توصیه می کنم در زمان عصبانیت تصمیمی نگیرد و قبل از تصمیم گیری با مشاوران شایسته و مورد اعتماد خود صحبت کند. نکونام باید شک نداشته باشد که هواداران استقلال در کنار او هستند و او را در این روزهای سخت تنها نخواهند گذاشت. متاسفانه کوین یاماگا را نیز به دلیل مصدومیت از دست دادیم، اما جلال الدین مشاریپوف بازیکن خوبی است و می تواند در خط هافبک به ما کمک کند.

شما کاپیتان تیم ملی هم بودید و با آن تیم قهرمان جام ملت های آسیا شدید. زمانی که امیر قلعه نویی بازیکن استقلال بود، شما سرپرست هم بودید و امیر را کاملا می شناسید. پس از شکست تیم ملی مقابل قطر، انتقادات زیادی از قلعه نویی مطرح شد و تصمیمات فنی او مورد انتقاد قرار گرفت. به نظر شما چرا ما فینالیست نشدیم؟

ببینید امیر قلعه نویی قبل از اینکه به استقلال بیاید بازیکن شاهین بود و در آن مدرسه بزرگ شد، به همین دلیل معتقدم روحیه مرحوم پرویز دهداری را به ارث برده است و دیسیپلین خاصی شبیه پرویزخان دارد. به نظر من اگر بخواهیم یک سرمربی ایرانی برای تیم ملی به خدمت بگیریم، بدون شک امیر بهترین فرد است. در مورد شکل گیری بازی با قطر، مهدی طارمی بازیکن بسیار خوبی است و در خارج از کشور بازی می کند، پس اگر قلعه نویی درست نمی کرد و ما باختیم، مطمئن باشید برخی مصاحبه می کردند و می گفتند چرا طارمی این کار را نکرد. انجام دهید. بازی؟ البته قبول دارم که مهدی قائدی باید در نیمه دوم میدان می داشت. در مجموع در مورد سوال شما که چرا فینالیست نشدیم باید بگویم امیر قلعه نویی کمک مربیان خوبی نداشت، مشکل شخصی را نمی گویم بلکه دانش فنی را می گویم. دانش فنی و تجربه. امیر روی نیمکت کسی را نداشت که بتواند کمک فکری و شوک تاکتیکی در لحظات حساس به او بدهد.

و به عنوان آخرین سوال بحث حضور پرتعداد روسای هیئت ها و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون در جام ملت ها سر و صدای زیادی به پا کرد و برخی گفتند به جای این افراد، مربیان جوان، داوران و یا حتی پیشکسوتان بیشتر باید به قطر آورده می شد. نطر شما چی هست؟

همانطور که در ابتدای این مصاحبه به شما گفتم، من از هیچکس نمی ترسم و آنچه را که فکر می کنم می گویم. داوران لیگ برتر، مربیان و… نمی تواند به حفظ جایگاه تاج کمک کند اما اگر افرادی را به جام ملت ها ببریم که خودشان یا شخصیت های حامی آنها در مواقع حساس به کمک بیایند، طبیعی است که رئیس فدراسیون ترجیح می دهد این مسابقات را اعزام کند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال