مدیر باشگاه خیانتکار استقلال باید برکنار شود/ بازی این هفته با هواداران از دربی سخت تر است/ هرکس قانون کلاه را زیر پا بگذارد خود را برتر از فوتبال ایران می داند.


علیرضا اکبرپور بازیکن سابق تیم استقلال در گفت و گو با خبرورزشی درباره شرایط این روزهای استقلال، نامه منتشر شده تصمیمات هیات مدیره در خصوص برکناری جواد نکونام و تعطیلات لیگ برتر صحبت کرد که در ادامه می خوانید. زیر:

شرایط در هفته های اخیر به گونه ای بود که استقلال با امتیاز گرفتن از سپاهان و پرسپولیس به صدر جدول رده بندی صعود کرد. آیا این وضعیت برای شما قابل پیش بینی بود؟ به نظر شما استقلال در چنین شرایطی می تواند به روند رهبری خود ادامه دهد و در کل آیا رعایت سقف قرارداد برای استقلال خوب است یا خیر؟
واقعیت این است که در ابتدای فصل همه فوتبالدوستان و اهالی به استقلال فکر می کردند. اعتقاد بر این بود که اگر استقلال به پایان فصل پنجم می رسید، کار بزرگی انجام می داد. پس از تعیین سقف قرارداد و تعیین بودجه، باشگاه استقلال به دلیل گرانی و بودجه مصوب از هر بازیکنی منصرف می شد، نتوانست آن را دریافت کند و جذب تیم های دیگر شد. به همین دلیل بسیاری از بازیکنان مورد نظر استقلال راهی تیم های دیگر شدند و استقلال مجبور شد بازیکنانی را که در اختیار داشت حفظ کند و حتی کسانی را که می خواستند از استقلال بروند دور می کرد. شرایط به گونه ای بود که همه از کسب رتبه پنجم راضی بودند. همه رویای این را داشتند که استقلال بتواند چهار تیم شود، اما حالا می بینیم که استقلال در بالای جدول است.

چرا شرایط برای این تیم متفاوت و بر خلاف پیش بینی ها است؟
چون اسم این تیم بزرگ است. برخلاف خیلی ها، من اینطور فکر نمی کردم. فکر می‌کردم چه سرپوشی باشد چه نباشد، استقلال بتواند بازیکن جذب کند یا نه، و حتی اگر استقلال مجبور شود با جوان‌هایش به مسابقات قهرمانی بیاید، باز هم برای قهرمانی بازی می‌کند و بس. استقلال تا اینجای کار نتایج بسیار خوبی کسب کرده و بردهای موفقی هم کسب کرده است. استقلال ثابت کرد که برای قهرمانی آمده است و آن ضربه قرارداد یا عدم جذب مهره های مورد نظر در فهرست جواد نکونام چیزی از شکوه او کم نمی کند. این تیم در 5 بازی اول موفق به کسب 4 برد قابل توجه و تنها در یک بازی ناعادلانه شکست شد. با این حال استقلال فصل سختی را برای رسیدن به قهرمانی سپری می کند.

مدیر باشگاه خیانتکار استقلال باید برکنار شود/ بازی این هفته با هواداران از دربی سخت تر است/ هرکس قانون کلاه را زیر پا بگذارد خود را برتر از فوتبال ایران می داند.

تو چی میگفتی
چون این تیم تمرینات وزنه برداری مناسبی انجام نداد. استقلال در روزهایی که همه تیم ها تمرین بدنی می کردند مربی عوض کردند. سرمربی تازه وارد شده بود، بازیکنانی که می خواستند به خدمت بگیرند به تیم های دیگر با تعداد بالاتر می رفتند و به همین دلیل شرایط استقلال شرایط سختی را برای سرمربی جدید ایجاد کرد. استقلال باید از این پس بتواند خوب تمرین کند و خوب ریکاوری کند تا بتواند نتایج دلخواه خود و هوادارانش را کسب کند. می ترسیدم از آنجایی که نتوانست تکلیف بازیکنانش را مشخص کند، این وضعیت به تیم آسیب بزند، اما می بینیم که استقلال همچنان استقلالی است چون اسمش تاثیرگذار است.

بازی استقلال مقابل هوادار را در این هفته چگونه پیش بینی می کنید؟
درست است که تیم هواداران تا به حال نتایج خوبی نگرفته است، اما اکثر اعضای آن استقلالی های سابق هستند که به آنها کمک می کند تا با انگیزه بیشتری مقابل تیم قدیمی خود باشند و با تمام وجود بازی کنند. به همین دلیل بازیکنان استقلال باید همان طور که با تمام توان به میدان رفتند، در دیدار مقابل مردم تمام توان خود را به کار گیرند. حتی می توانم بگویم این دیدار برای استقلالی ها سخت تر از دربی است و باید مثل گذشته با فکر و درایت به میدان بروند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

در این مدت بحث های زیادی در خصوص عدم رعایت سقف قراردادی صورت گرفت. استقلال با بارگذاری نامه هزینه های خود در کد سازمان بورس و اوراق بهادار ثابت کرد که حد مجاز را رعایت کرده است. آیا این وضعیت به نفع استقلال تمام می شود یا به ضرر آن؟
من شخصاً به سقف اعتقادی ندارم. اما وقتی قانونی تصویب می شود، چه خوب و چه بد، همه باید به آن احترام بگذارند. استقلالی ها این مشکل را پذیرفتند و با مبالغ کم سعی کردند بازیکنانش را جذب کنند. به همین دلیل فکر می کنم الان باید یک جایزه ویژه به استقلال بدهند. دیگران باید این مسائل را پیگیری می کردند و با کسانی که این کار را نکردند قطعا برخورد می شد. استقلالی ها با این شرط موافقت کردند که حتی بتواند چوب او را در آینده بخورد اما سعی کرد به آن احترام بگذارد. برخلاف کسانی که به این قانون احترام نمی گذاشتند و هر کاری می خواستند انجام می دادند. شاید این باشگاه ها خود را قدرتی برتر از فوتبال و لیگ ایران می دانند و نمی خواهند دستورات صادر شده را اجرا کنند.

مدیر باشگاه خیانتکار استقلال باید برکنار شود/ بازی این هفته با هواداران از دربی سخت تر است/ هرکس قانون کلاه را زیر پا بگذارد خود را برتر از فوتبال ایران می داند.

اخیرا نامه ای از سوی هیات مدیره استقلال درز کرده که در آن برکناری نکونام تایید شده است. به نظر شما این نامه برای ضربه زدن به نکونام، شل کردن محاصره خطیر یا شروع مجدد دعوای این دو نفر بوده است؟ به طور کلی هدف از انتشار این نامه چه بوده است؟
هر کس این کار را انجام داد احتمالاً فقط سعی داشت به تیم ضربه بزند. هر نامه و هر سندی که از اتاق جلسه بیرون می‌آید، مشخصاً توسط همان سه، پنج یا هر چند نفر به بیرون درز کرده است. هر کسی که این کار را انجام داده عمداً این کار را کرده است و باید فورا پیدا شود و از هیئت مدیره حذف شود. مهمترین چیز در بین اعضای هیئت مدیره محرمانه بودن است و هرکسی که این کار را نمی کند در واقع یک خائن است. اعضای هیئت مدیره باید به موضوعی که در اتاق هیئت مدیره تصویب می شود احترام بگذارند. کسانی که در اتاق هیئت به نظرات دیگران احترام نمی گذارند نباید شرکت کنند.

با اعضای هیئت مدیره استقلال چه صحبتی دارید؟
این 5 نفر یا هر چند نفر باید بدانند که استقلال فقط شما نیستید، بلکه پشت این تابلو میلیون ها نفر هستند که جان خود را برای استقلال می دهند. به لطف همین حامیان است که برای دسترسی به این اتاق و هیئت مدیره این همه جنگیدید وگرنه چه کسی اعضای هیئت مدیره باشگاه های بدون حامی را می شناسد؟ برای همین شما که الان در استقلال هستید باید به هواداران احترام بگذارید و اجازه ندهید که به پیشرفت تیم آسیبی وارد شود. انتشار این نامه جرم سنگین محسوب می شود و باید فردی که این کار را انجام داده است پیدا و از باشگاه خارج شود.

مدیر باشگاه خیانتکار استقلال باید برکنار شود/ بازی این هفته با هواداران از دربی سخت تر است/ هرکس قانون کلاه را زیر پا بگذارد خود را برتر از فوتبال ایران می داند.

درباره اعلام تاریخ دربی 23 آذر چه می گویید؟ این مسابقه قرار بود خیلی وقت پیش برگزار شود اما حالا می بینیم که سه ماه به تعویق افتاده است. دلیل این تاخیر چه می تواند باشد؟
این اوج هنر برنامه ریزی است! با نگاهی کلی به اتفاقات دو ماه اخیر لیگ، هرکس آن را ببیند می خندد. ما خودمان اعراب را قبول نداریم و می گوییم آنها در فوتبال وقت تلف می کنند یا از این مشکلات در مورد آنها صحبت می کنیم اما می بینیم که لیگ آنها چگونه با نظم برگزار می شود. آنها همچنین یک لیگ در طول مسابقات لیگ قهرمانان اروپا دارند. این تیم امید کشورش در بازی های آسیایی است، فوتبالیست های بزرگی از اروپا و برزیل جذب می کند اما لیگش یک روز هم تعطیل نمی شود. در صورت امکان فقط در روز فیفا است اما متاسفانه مسابقات لیگ ایران در این بین تعطیل است.

تعطیلی مسابقات چه تاثیری بر باشگاه ها و تیم ها دارد؟
تعطیلات پشت سر هم همه چیز را می کشد. فوتبال به حیات خود ادامه می دهد و زیباتر می شود. ما باید به فکر راه حلی برای این مشکلات باشیم. در تمام کشورهای اطراف لیگ های آنها هر 3 یا 4 روز برگزار می شود، اما ما فقط در مورد بهترین های آسیا صحبت می کنیم! مسئولان فدراسیون آنقدر لاف می زنند که هیچکس نمی داند فکر می کند ما جزو بهترین های دنیا هستیم. اما مسابقات قهرمانی فوتبال ما به قدری خوش می گذرد که یک مسابقه از مهر ماه به آخر آذر موکول می شود! معلوم نیست چه دستوری پشت این همه تعطیلی است و چه خواسته هایی اجرا می شود؟ باز هم خدا را شکر که مسابقات لیگ اروپا به طور منظم برگزار می شود تا حداقل بتوانیم برنامه ای از تلویزیون پیدا کنیم و ببینیم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال