مربی تیم ملی یا خارجی میتونید نظر بدید

تاج در بخشی از سخنان خود به یکی از دغدغه های مهم و آزاردهنده فدراسیون اشاره کرد و گفت: ما در مورد مربی خارجی محدودیت داریم، همانطور که در صحبت هایتان گفتید بحث تحریم موضوعی است که تاثیر خود را گذاشته است. همه جا و ما باید زندگی خود را با همین شرایط دنبال کنیم، کشور ما عزیز و محترم است و به قوانین آن احترام می گذاریم، ما باید فدراسیون را با این قوانین هدایت کنیم و اگر نامزد و انتخاب شدیم، با این قوانین آمده ایم. ما با شرایط موافقت کردیم اما اگر پول داریم انتقال آن به خارج از کشور رقم عملیاتی نیست، ما یکی از متهمان پرونده ویلموتس هستیم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی ایران برای سرپرستی فدراسیون فوتبال به گفته مهدی تاج اولین و مهمترین اولویت این سازمان است. انتخابی که حالا با صحبت های جدید تاج می تواند پس از سال ها مسیر جدیدی را طی کند و احتمالا سرمربی تیم ملی را به نیمکت نشینی ایران برساند.

با این حال او برای تداوم این گمانه زنی ها، سخنان خود را با یک جمله سیاسی به پایان رساند. تاج گفت: در مورد نوع انتخاب گفتم هم نگاه داخلی بود و هم نگاه بیرونی، یعنی اگر خارجی را انتخاب کردیم و عده ای آمدند و انتقاد کردند که چرا، قبول می کنیم، یعنی می فهمیم و آمدیم. به این نتیجه رسیدیم که مزایای بیرونی می تواند بیشتر باشد یا اگر مربی داخلی را انتخاب کنیم و عده ای از شرایط مربی داخلی انتقاد کنند از این به بعد قبول می کنیم اما به این نتیجه رسیده ایم که این گزینه برای فوتبال ما از همه نظر در شرایط فعلی است.”

1797918

در مجموع از این سخنان رئیس فدراسیون فوتبال دو نتیجه می توان گرفت؛ اول اینکه انتخاب سرمربی ایرانی از اولویت بالاتری نسبت به مربی خارجی برخوردار است و مربیان داخلی بیشتر روی نیمکت تیم ملی می نشینند. ثانیاً اگر بر اساس انتخاب سرمربی خارجی باشد، استخدام سرمربی خارجی آشنا به شرایط ایران و یا مدتی در کشور کار کرده و شرایط موجود را درک کرده باشد، در دستور کار قرار می گیرد.

به همین دلیل او در مصاحبه صبح امروز خود محافظه کاری را از حرف هایش جدا کرد و در سخنانی صریح اعلام کرد که شانس سرمربی ایرانی برای نیمکت نشینی تیم ملی زیاد خواهد بود.

1797917

تحلیل صحبت های رئیس فدراسیون درباره سرمربی تیم ملی کشورمان به این نتیجه می رسد که احتمال انتخاب گزینه ایرانی بیشتر است.

مربی تیم ملی یا خارجی میتونید نظر بدید

نکته جالب توجه این است که مهدی تاج پیش از قطعی شدن حضور کارلوس کی روش در قطر، هیچ گاه به صراحت در مورد سیاست خود برای انتصاب سرمربی تیم ملی صحبت نکرد و همیشه در دلش راز بود، اما او در حاشیه کنگره سالانه کنفدراسیون فوتبال آسیا با شیخ حمد، رئیس فدراسیون فوتبال قطر گفت‌وگو کرد و به این نتیجه رسید که دیگر در کنار او نیست، مربی و دوست پرتغالی.

هم اکنون شما مخاطبان “ورزه سه” می توانید نظرات خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید. آیا سرمربی ایرانی برای نیمکت تیم ملی و حضور در جام ملت های آسیا و مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 مناسب است؟ یا با حضور مربی خارجی این مسیر برای ایران هموار می شود؟



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1868352
14 فوریه 1401 ساعت 15:51 |
7K امتیاز خبر|

64نقطه نظر

نظرسنجی تماس با “Sports Trois”.