مرد فراموش شده سابق لیورپول به عنوان سرمربی جدید دورتموند – باشگاه لیورپول معرفی شد

نوری شاهین بازیکن سابق لیورپول قرار است به جای ادین ترزیچ به عنوان سرمربی بروسیا دورتموند هدایت شود.

به روز رسانی: شاهین به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید دورتموند تایید شد.

شاید او خیلی اوقات به ذهن هواداران لیورپول خطور نکند، اما شاهین نامی قابل احترام در فوتبال اروپا، به ویژه در دورتموند است و در ژانویه دستیار ترزیچ شد.

به گفته منابع متعدد، برداشت او به گونه ای بوده است که بازیکن سابق اکنون قرار است به عنوان سرمربی جدید آنها منصوب شود. بیلد.

روزنامه آلمانی تبلوید گزارش داد که این معامله اکنون فقط یک امر رسمی است و رضا فاضلی، ایجنت شاهین طی چند روز گذشته جزئیات را نهایی کرده است.

این پس از درخواست ترزیچ برای ترک باشگاه صورت گرفت.

دورتموند، آلمان - پنجشنبه، 7 آوریل 2016: نوری شاهین از بروسیا دورتموند در بازی مقابل لیورپول در جریان بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در وستفالن اشتادیون.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)دورتموند، آلمان - پنجشنبه، 7 آوریل 2016: نوری شاهین از بروسیا دورتموند در بازی مقابل لیورپول در جریان بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در وستفالن اشتادیون.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در حالی که این خبر هنوز رسمی نشده است، به نظر می رسد حقیقت باشد و توسط روزنامه نگارانی از جمله فابریزیو رومانو، که گفت شاهین “گزینه اولویت” دورتموند است، نقل شده است.

شاهین به عنوان کمک مربی در شش ماه گذشته به دورتموند کمک کرد تا اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا در 11 سال گذشته را به دست آورد که آنها در ومبلی 2-0 به رئال مادرید باختند.

شاهین در آخرین حضور فینال، همچنین شکست در ومبلی، زمانی که یورگن کلوپ در سال 2012 سرمربی بود، بازیکن تعویضی بود.

این ملی پوش سابق ترکیه ای تنها پنج ماه از دوره 18 ماهه قرضی خود را که در آگوست 2012 توافق شد، برای لیورپول بازی کرد.

شاهین از نظر فنی هافبک مرکزی ماهر بود، اما به سرعت با فوتبال لیگ برتر سازگار نشد و 12 بار بازی کرد و 3 گل به ثمر رساند.

همچنین، او به وضوح با سرمربی تیم خیلی خوب برخورد نکرد و بعداً گفت: “خدا را شکر که برندان راجرز را ترک کردم.”

شاهین قبل از اینکه سرمربی آنتالیا اسپور شود، از بازی کردن در آنتالیا اسپور بازنشسته شد. او پس از باخت 2-1 مقابل فنرباغچه، به دلیل محافظت از داور در مقابل بازیکنان خود، تیتر اخبار ترکیه شد.

این صحنه ها در آنتالیا زمانی رخ داد که فرناندو، بازیکن آنتالیا اسپور، در دقیقه هشتم وقت تلف شده از بیرون محوطه جریمه یک گل خیره کننده به ثمر رساند.

خط‌نما برای آفساید علامت‌گذاری کرد، با یک چک VAR که در بهترین حاشیه‌ها ضربه را قطعی کرد زیرا حاجی رایت تخلف کرده است.

جریحه دار کردن داور، کادیر ساغلام، و مسئولانش در تمام وقت بارید و شاهین مجبور شد به زمین بدود و از آنها در برابر بازیکنان خودش محافظت کند.

او پس از دو سال مربیگری در تیم ترکیه ای، در اواخر سال 2023 راهی دورتموند شد و در کنار سون بندر، دستیار ترزیچ شد.

وست برومویچ، انگلیس - چهارشنبه، 26 سپتامبر 2012: نوری شاهین، بازیکن لیورپول، گل دوم را به وست برومویچ آلبیون در بازی دور سوم جام لیگ فوتبال در هاثورنز به ثمر رساند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)وست برومویچ، انگلیس - چهارشنبه، 26 سپتامبر 2012: نوری شاهین، بازیکن لیورپول، گل دوم را به وست برومویچ آلبیون در بازی دور سوم جام لیگ فوتبال در هاثورنز به ثمر رساند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

اگر این بازیکن 35 ساله رسماً به عنوان سرمربی دورتموند منصوب شود، علیرغم اینکه آنها به آخرین فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند، کار بزرگی بر عهده دارد.

مدافع افسانه ای متس هوملز به تازگی جدایی خود را اعلام کرده است و تیم باید در جایگاه پنجم اخیر خود پیشرفت زیادی داشته باشد.

اکثر هواداران لیورپول نسبت به دورتموند موضع خوبی دارند و با توجه به اینکه شاهین هرگز از خود باشگاه بد صحبت نکرده است، برای او آرزوی موفقیت داریم!

https://www.thisisanfield.com/2024/06/forgotten-ex-liverpool-man-is-surprise-favourite-to-be-new-borussia-dortmund-manager/ منبع: