مصاحبه خواندنی با سامان قدوس، از کی روش تا اریکسن!

سامان قدوس به نکات جالبی درباره همکاری با کارلوس کی روش و البته حضور در کنار کریستین اریکسن اشاره کرد.

مصاحبه خواندنی با سامان قدوس، از کی روش تا اریکسن!

*ما روی کاغذ ضعیف هستیم اما همدلی باعث می شود تیم قوی تری باشیم
به نظر من ترکیب فعلی بهترین ترکیبی است که ایران تا کنون در جام های جهانی داشته است. مهدی طارمی در پورتو عالی کار کرد و سردار هم در لورکوزن عملکرد خوبی داشت. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم. فکر می کنم اکنون تیم خوبی داریم و روحیه خوبی به دست آورده ایم. همه بازیکنان رابطه خوبی دارند و با هم هستند. اگر روی کاغذ ضعیفتر از حریف باشیم اما با همدلی و همکاری می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

* تمرینات تیم ملی مثل یک مسابقه سخت است
شرایط تمرین بسیار استرس زا است. معمولا یک روز قبل از بازی برنتفورد تمرین می کنیم تا مصدوم نشویم اما در تیم ملی ایران هر تمرینی مثل یک بازی است. همه می خواهند به نوعی نشان دهند و ثابت کنند که می توانند در تیم اصلی بازی کنند. همه در تمرینات بسیار تهاجمی و تهاجمی ظاهر می شوند و سخت کار می کنند.

* صدمه می بینیم اما می جنگیم
مشخص است که مقابل این تیم شرمنده خواهیم شد و بازی سختی داریم. چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد اما ما نیز مبارزه خواهیم کرد.

* رفتار سوئدی ها را اصلا دوست نداشتم
من واقعا تعجب کردم و از رفتار کی روش قدردانی کردم. وقتی به اردوی تیم ملی ایران رسیدم، سوئد از من خواست که فوتبالش را از سر بگیرم، اما فکر می‌کنم خیلی دیر شده بود. رفتار آنها را دوست نداشتم و به همین دلیل تصمیم گرفتم و گفتم می خواهم برای ایران بازی کنم.

* فکر می کردم در سطح تیم ملی سوئد هستم
من در سوئد خوشحال بودم، اما وقتی دیدم کسی با من تماس نگرفت، تصمیم دیگری گرفتم. من نمی خواستم برای شروع دوباره به تیم دیگری بروم. نه، فکر می کردم آنقدر خوب هستم که بتوانم در فهرست تیم ملی سوئد قرار بگیرم.

می خواستم مثل اریکسن باشم
سال گذشته سامان قدوس با کریستین اریکسن در برنتفورد بازی کرد. در این باره می گوید: واقعا عالی بود. من این افتخار را داشتم که با او در یک تیم باشم و تا جایی که می توانستم از اریکسن یاد گرفتم. زمانی که در تیم های دیگر بودم بازی های او را با دقت تماشا می کردم. اریکسن برای من بازی می کند و کاری که او انجام داد برای من درسی بود. همیشه سعی می کردم در تمرینات مثل او باشم اما این بازیکن همیشه یک قدم جلوتر بود.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1853859
25 نوامبر 1401 @ 5:03 ب.ظ
2.8K |

0نقطه نظر

این نسل تیم ملی طلایی است

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سامان قدوس، هافبک ایرانی تیم ملی و باشگاه برنتفورد در آستانه آغاز جام جهانی با سایت دوومیدانی مصاحبه کرد. او در مورد شرایط تیم ملی، کارلوس کی روش و البته همکاری با کریستین اریکسن حرف های جالبی زد که در ادامه می خوانید:

*کیروش زمانی که نبودم برایم فیلم فرستاد و نقشم را گفت
کی روش مربی تاکتیکی خوبی است و پیام خود را به وضوح بیان می کند. همه در تیم ملی می دانند وظیفه شان چیست. اگر مثلاً بازیکنی توپ را در اختیار داشته باشد، کی روش به او می گوید که در آن زمان چه کاری انجام دهد. او در جریان مسابقات باشگاهی برای من فیلم می فرستاد و نقش و وظایفم را برایم توضیح می داد.

*چطور گفتم چرا نه؟ !
وقتی کیروش از من خواستگاری کرد فقط یک جمله گفتم چرا که نه. کی روش من را به اردوی تیم ملی ایران دعوت کرد و اجازه داد تا با این تیم تمرین کنم. البته او برای من بازی نکرد تا فشار روی من بیشتر نشود. برای اردوی بعدی من انتخاب شدم که بسیار هیجان انگیز بود.