مصطفوی: ممکن است استقلال و پرسپولیس سقوط کنند

مصطفوی در پایان درباره بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی ایران گفت: شاید با کی روش موافق نباشم اما روش و سیستم کاری او تغییر کرده و کمی دموکراتیک شده و کمتر دیکتاتوری شده است. همانطور که برخی گفته اند کی روش جام جهانی را برای ما به ارمغان آورد و امروز فدراسیون فوتبال کی روش را به جام جهانی می برد و باعث می شود که او اخلاق و تفکرش را در کارش تنظیم کند و برای وضعیت فوتبال در این کشور خوب باشد. کشور. فکر می کنم بازی های تدارکاتی تیم ملی خیلی خوب جواب داد و فدراسیون هم زحمت کشید. امیدواریم این تلاش ها برای صعود تیم ما به مرحله دوم به ثمر برسد. خیلی سخت است اما امیدواریم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

وی در خصوص اینکه مهدی تاج، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیسیون صدور مجوز حرفه ای را به دروغگویی متهم کرده است، گفت: به من اعلام نشده است. ما ممکن است دروغ گفته باشیم، اما برای تسهیل کار این باشگاه های بزرگ و هوادارانشان بوده است. در همه کشورها اعضا سعی می کنند ورود باشگاه ها را تسهیل کنند، اما در اینجا هیچ راهی وجود نداشت. مشکلات بدهی، بلیت فروشی و قراردادها وجود داشت.

وی درباره مدت این ممنوعیت توضیح داد: این ممنوعیت یکساله است اما به شرط بررسی عوامل منجر به صدور مجوز. تا امروز هیچ پیشرفتی در باشگاه های بزرگ ندیده ام.

داریوش مصطفوی درباره ادامه کار کمیسیون صدور مجوزهای حرفه ای و شرایط اخذ این مجوز توسط مغربی ها توضیح داد.

مصطفوی: ممکن است استقلال و پرسپولیس سقوط کنند

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، داریوش مصطفوی که ریاست کمیته صدور پروانه حرفه ای را بر عهده داشت، درباره کاهش محرومیت این کمیته گفت: من به عنوان سرپرست کمیته تعلیق نشدم، اما خود کمیته تعلیق شده است. دلیل آن خرابکاری هایی است که در باشگاه های بزرگ اتفاق افتاده است. مانند آماده نبودن تجهیزات و زیرساخت های حرفه ای و آنچه که منجر به صدور مجوز حرفه ای می شود.


سرویس خبر شماره: 1850685
07 نوامبر 1401 ساعت 13:30
1.5 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

از مدیران عامل بپرسید که چه کرده اند.

مصطفوی در پاسخ به این سوال که آیا به کمیته صدور پروانه های حرفه ای فشار وارد شده است، گفت: ما تحت فشار نبودیم اما باید از مدیران عامل بپرسید که چه کردند؟ به ما ربطی ندارد و نگاه می کنیم و رد می کنیم. این بار نمی توانیم از سال قبل کمک کنیم. البته ما هنوز نمی دانیم اعضای کمیته چه کسانی هستند و ممکن است من نباشم و علاقه ای به حضور ندارم چون به جایی می رویم که مرفه است. از روی صندلی مدیر عامل تا پایین به هم ریخته است.

مصطفوی درباره احتمال سقوط پرسپولیس و استقلال در دسته دوم یا سوم در صورت ادامه این وضعیت گفت: همین طور است. فوتبال ایران سال‌ها از این باشگاه‌ها حمایت می‌کرد، اما آن‌ها متوجه نشدند چون افراد دقیقی را برای جامعه نگذاشتند و افرادی را که از خودشان بودند، رها کردند. 100% رانت در این مورد جواب داده است، و بنابراین فکر می‌کنم فشار باید روی مدیران باشگاه و اعضای هیئت‌مدیره باشد و به مردم گزارش بدهیم که ما از روز محرومیت تا امروز چه کار کرده‌ایم. به علاوه وضعیت قراردادها و همه چیز به هم ریخته است.

وی افزود: امسال معلوم نیست چه کسانی هستند و شنیده ام که اعضا را خود کنفدراسیون تعیین می کند، اما این هشدار را می دهم که اگر وضعیت مانند سال گذشته باشد 100 درصد ما. باشگاه های بزرگی مثل پرسپولیس، استقلال، گلغر، تراکتور دوباره محروم خواهند شد. پس به جای فشار به استیناف ها و کمیسیون بدوی، باشگاه ها را تحت فشار قرار دهید و گزارشی برای رفع مشکلات تهیه کنید. در حال حاضر می گویند ما به دنبال تسویه حساب هستیم یا حتی وضعیت مالکیت باشگاه های بزرگ ما هنوز مشخص نشده است. آنها می خواهند چه کار کنند؟

مصطفوی در واکنش به اینکه معلوم شد منبع درآمد باشگاه ها هم برای کنفدراسیون فوتبال آسیا مشکل است، گفت: همیشه مشکل کیف وجود دارد و به نظر من باید در این موارد از همکاران استفاده کنند. اینجا جایی نیست که بتوانیم بگوییم لطفا شرکت کنید. اینجا دست کنفدراسیون و البته در وهله اول دست مدیران عامل باشگاه هاست. امیدوارم با آمدن آقای فتح الله زاده و حضور آقای تاج و نایب رئیس ایشان، دیدار ایشان با کنفدراسیون فوتبال آسیا تسهیل شود. البته این تسهیلات مانع از رعایت قوانین و مقررات پروانه حرفه ای نمی شود. پس این فشار را به مدیرعامل باشگاه وارد می‌کنید و می‌پرسید چه کار کرده‌اید؟ این فشار را به بازار سهام وارد کنید.