معینی: دوست نداشتم با بچه های کوچک به قطر بروم!

* از اسکوچیچ چه انتظاری داشتی و از کی روش چه انتظاری داری؟
مسلم – قطعیاین را باید در مورد آقای اسکوچیچ بگویم. به نظر من با این تیم ملی، با شرایطی که در قطر پیش آمد و بین بازیکنان و خودش و اعتمادی که بازیکنان به اسکوچیچ نداشتند، من به شخصیت و شرایط او کاری ندارم، او یک شخصیت خوبی دارد و فردی مهربان است. اما اگر حرفه ای فکر کنیم در فوتبال به این مسائل توجه نمی شود و باید ببینیم که شرایط ما در جام جهانی چگونه خواهد بود.
من یکی از منتقدان او بودم و گفتم در شرایط فعلی و شرایطی که پیش آمده سهم بازیکنانی که به عنوان تیم اول به جام جهانی می آیند خیلی بیشتر از سرمربی و کادر فنی است. یادش بخیر زمانی که تیم ملی کشورمان به کره 6 گل زد و این شرایط را داشت. آقای مایلی کهن یکی از مربیان خوب ماست، اما آن دوران دوران اوج ستارگان فوتبال و نسل طلایی کشور بود، مثل آقایان علی دایی، علی کریمی، جواد زرینچه و مهدی مهدوی کیا که در جام های جهانی گذشته حمایت کرده اند. به هر حال فکر می کنم با آمدن آقای کی روش شرایط بهتر می شود، اما باید به شما بگویم که آقای کی روش در کشور ما مشکلاتی ایجاد کرد و این مشکلات مربوط به فوتبال نبود، بلکه به عملکرد ایشان مربوط می شد و باعث شد. ملت ایران نمی دانست چقدر ملت بزرگی هستند اما امروز با آمدنش و سخنرانی هایش در فرودگاه و رفتارش نشان داد که تغییر کرده است. آقای کی روش در انگلیس مربیگری کرد، همکار فرگوسن بود و فوتبال انگلیس را دقیقا می شناسد و ما در جام جهانی و دوره مقدماتی با دو تیم که ریشه تقریبا انگلیسی دارند بازی خواهیم کرد. او در جام جهانی 2014 و 2018 نتایج خوبی کسب کرد، هرچند که قابل قبول نبود. همه ما انتظار داریم که یک دوره از گروه خود را صعود کنیم و امیدوارم آن دوره اتفاق بیفتد. با وجود اینکه آقای کی روش تجربه زیادی در مربیگری دارد، اما امروز تیم های بزرگ دنیا به او نمی دهند زیرا او قادر به هدایت تیم هایی مانند رئال مادرید، بارسلونا، منچستریونایتد، لیورپول یا … نیست. مربیان جایگاه خودشان را دارند اما در جایگاه ما و رفتن به این جام جهانی در این مدت کوتاه 2 ماه و نیم به نظرم کی روش انتخاب خیلی خوبی بود. با این بازگشت با این موضع گرم و لطیفی که نشان داد و پذیرفت، در گذشته بسیار پرخاشگر بود و حتی از وزیر ورزش و دبیر فدراسیون ما انتقاد کرد و کمی از آن سطح پایین آمد. او فردی است که با مدیریت خود می تواند در این مدت کوتاه تیم را بسازد. از آن مطمئن باشید.

* آیا پاداش و مسائل مالی حل می شود؟
مسلم – قطعی: مشکلات مالی حل می شود. ما ملت فقیری نیستیم و خیلی ثروتمندیم و نگران این مسائل نیستیم، اما آقای تاج با بیماری و ناراحتی اش امروز به این نتیجه رسید که چه باید بکند، چون واقعاً هر انسانی. می گوید وقتی یادم رفت یاد بگیرم باید تدریس را کنار بگذارم. او مشکل را درک می کند و آرام و با احتیاط حرکت می کند تا در این شرایط محدود واقعاً تیم ملی ما را برای جام جهانی آماده کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مسعود معینی، پیشکسوت استقلال که در سال 70 گل قهرمانی استقلال در آسیا را به ثمر رساند، درباره وضعیت کنونی فوتبال ایران صحبت کرد. معینی که سابقه مربیگری در تیم ملی را نیز دارد از پیشرفت فدراسیون و تیم ملی استقبال می کند. اشعار او را می توانید در این صفحه بخوانید:

* شرایط این فصل استقلال را چگونه ارزیابی می کنی؟
مسلم – قطعی: فکر می کنم با تغییر مدیریت و آمدن آقای آگرلو از سال گذشته شرایط استقلال شروع به بهتر شدن کرده است. سال گذشته آنها بدون باخت قهرمان لیگ شدند و در لیگی که ما داشتیم رکورد بسیار خوبی داشتند. تغییراتی صورت گرفته و مربی جدید پرتغالی معرفی شده است و فکر می کنم باید کمی صبر کنیم تا این تیم هماهنگ شود و دور هم جمع شود. با وجود اینکه 3 یا 4 سال در هیئت مدیره بودم و با مدیران عامل باشگاه که قدرت هدایت این باشگاه بزرگ را نداشتند مشکل داشتیم، اما خوشبختانه با آمدن آقای آگرلو که واقعاً فردی متدین است. و چه کسی درست در پیچ و خم مشکلات فوتبال، ورزش و جامعه است. ما او را می شناسیم و او فردی است که می تواند شرایط را در لیگ جدید برای پیشرفت استقلال فراهم کند و من واقعا امیدوارم. من فرصت نکرده ام بازی های آنها را دنبال کنم اما گاهی با تماشای بازی ها احساس می کردم که تحول عظیمی در خود تیم رخ داده و نیاز به زمان دارد. مربی ای که جامعه ما، بازیکنان و لیگ ما را به خوبی نشناسد نیاز به زمان دارد. او مربی خوبی است، مسائل فوتبال را به خوبی درک می کند و به خوبی تیم را از کنار زمین هدایت می کند. امیدوارم این فرصت فراهم شود و در 3 یا 4 بازی آینده شرایط بهتر شود. بازی های اول زیاد راضی کننده نبود اما کم کم با دو برد تیم به نظرم خوب جا افتاد.

شرایط رختکن بهتر می شود؟
مسلم – قطعی: از طرفی بازیکنان نیز به او اعتماد زیادی دارند، زیرا بازیکنان در تیم های مختلف با مربیان بزرگ دنیا کار می کنند و شناخت خوبی از یکدیگر دارند، بنابراین حرفه ای فکر می کنند و بین آمدن کی روش و کی روش فرق می گذارند. حضور اسکوچیچ و آنها او را انتخاب کردند. داشتن رابطه و مقبولیت بالا در تیم برای یک مربی بسیار مهم است و این نکته بسیار مثبت تیم ملی ایران است. آقای کی‌روش چیزهای خود را می‌داند و قبلاً تیم‌هایی مانند مصر و کلمبیا را که واقعاً در آستانه بودند و تیم‌هایی مثل سنگال واقعاً قوی بودند، گرفته است. او در آمریکای جنوبی روزهای سختی را سپری کرد. ما باید منصف باشیم و اینقدر قضاوت نکنیم. آمدن به جام جهانی یا قهرمان شدن در جام ملت های آفریقا واقعا سخت بود. باید وجود فعلی آقای کیروش و بازیکنان مورد قبولش را بپذیریم و دست به دست هم دهیم. کی روش مورد قبول بازیکنان است. رابطه ای که فدراسیون ما با آقای کی روش دارد که اگر برعکس باشد حیف است. من فکر می کنم دولت مردان ما تصمیم درستی گرفت. بیایید حرفه ای فکر کنیم.

* تغییرات در فدراسیون فوتبال را چگونه می بینید؟ کارلوس کی روش دو ماه مانده به جام جهانی سرمربی تیم ملی شد. به نظر شما این تغییر به نفع فوتبال ایران است؟
مسلم – قطعی: چه انتظاراتی دارید؟ من به عنوان فردی که 50 سال در فوتبال ایران هستم، عمیقا متاسف شدم که یکی دو سال و نیم از فوتبال ما به دست چند بچه افتاد! این افراد واقعا تجربه و کارایی نداشتند، دنیای فوتبال را به خوبی نمی شناختند و متأسفانه با یک سری مشکلاتی که برای دیگران و حتی رقبای خود ایجاد کرده بودند، سعی در تحمیل خود به دنیای فوتبال داشتند. جایگاه فدراسیون، اما ورزشکاران دوستان ما هستند، رهبران کشور ما، کاملا به این موضوع واقف هستند. خیلی نگران بودم که اگر این فوتبال ما به دست بچه های کوچک بیفتد، چه روزی در جام جهانی بیفتیم! خوشبختانه ختم به خیر شد.


سرویس خبر شماره: 1844294
27 سپتامبر 1401 ساعت 18:15
2.3 هزار |

2نقطه نظر

منصف باشیم و اینقدر از کی روش انتقاد نکنیم

مسعود معینی پیشکسوت استقلال به تحلیل وضعیت این روزهای آبی ها، تیم ملی و فدراسیون فوتبال پرداخت.

معینی: دوست نداشتم با بچه های کوچک به قطر بروم!

*منظورتان دراگان اسکوچیچ است؟
مسلم – قطعی: جواب منفی. من کاری به مربیان ندارم اما با مسئولانی که در هر دعوا تلاش کرده اند کار دارم. آنها استاد جنگ بودند و استاد باید دیگران را نابود می کرد تا اگر اصلاً جا نداشت، خودش سر کار بیاید، اما نمی خواهم نام ببرم. من با روند ویلموتس کاری ندارم زیرا ابعاد گسترده ای دارد که سران کشورها، دولت ها، مقامات پارلمانی و نمایندگان مجلس کاملاً از فرآیندهای پشت پرده آگاه هستند که ممکن است ما از آن آگاه نباشیم. شما به آقای تاج نگاه کنید. من کاری به روند ویلموتس ندارم، اما فوتبال ما در دو جام جهانی و به خصوص جام جهانی 2018 روسیه موفق بوده است. چرا به این مسائل اشاره نکردند؟ مشکلاتی وجود داشت و شاید آقای تاج اشتباهاتی داشت، اما اشتباهات او به دلیل تجربه ارزشمندی که در دو دوره جام جهانی در فدراسیون فوتبال کسب کرده بود، در حدی نبود که از آنها چشم پوشی کند. وقتی آقای تاج آمد خیلی خوشحال شدم، اولین نفری بودم که به ایشان تبریک گفتم که ایشان ۵۱ رای آوردند و ایشان جواب من را دادند. به اعضای هیئت مدیره از جمله آقای نبی نگاه کنید. به تجربه، کارآمدی، دانش و بینش آقای نبی نگاه کنید. من به آقای نبی تبریک گفتم و امیدوارم در شرایط فعلی موفق شود.