مقانلو: امیدوارم بهترین اتفاقات در سپاهان بیفتد


سرویس خبر شماره: 2052601
14 جولای 1403 در 05:26
289 امتیاز خبر

0نقطه نظر

کابین ها؟ در حال حاضر چیزی مشخص نیست و من چیزی نمی گویم

شهریار مقانلو می گوید هواداران سپاهان حق کسب حداقل یک جام را داشتند.

مقانلو: امیدوارم بهترین اتفاقات در سپاهان بیفتد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر در فصل گذشته شهریار مغانلو بود. بازیکنی که بار دیگر ثابت کرد یکی از بهترین و تاثیرگذارترین فوتبالیست های لیگ برتر فعلی است. او در لیگ برتر 16 گل به ثمر رساند و در فینال جام سپاهان با چنان درخششی عنوان قهرمانی را به دست آورد که حالا مغانلو قرار است با خاطرات خوش سپاهان را ترک کند.

وی در تشریح فصل حضورش در سپاهان گفت: واقعاً فصل سختی بود، اما خدا را شکر به خوبی تمام شد تا شرمنده هواداران و مردم اصفهان نشود.» گفتگوی همشهری با مغانلو را می خوانید.

* تعریفت از فصلی که سپاهان تجربه کرد چیست؟
واقعا فصل سخت و پر استرسی بود. لیگ را خیلی خوب شروع کردیم و نتایج درخشانی گرفتیم، اما اتفاقاتی افتاد که ساختار تیم را به هم ریخت و تمرکز لازم را از باشگاه، کادر فنی و بازیکنان منحرف کرد. در آینده نتایج خوبی کسب نکردیم و در نهایت قهرمانی را از دست دادیم. با این حال سعی کردیم تیم را دور هم جمع کنیم، می خواستیم در جام حذفی قهرمان شویم. برای ما قهرمانی در این جام بسیار مهم و حیاتی بود و خدا را شکر شرمنده اصفهانی ها و هواداران نشدیم. آنها واقعاً در طول فصل به ما امتیاز پایان دادند و ما مجبور شدیم حداقل یک جام را به خانه بیاوریم تا آنها را خوشحال کنیم.

2045832

*مهم ترین جامی بود که در فوتبال ایران کسب کردی؟
جام سوم. یک قهرمانی لیگ برتر، یک سوپرکاپ و یک قهرمانی جام حذفی.

* قهرمان نشدن سپاهان در لیگ را فقط به اتفاقات ابتدای فصل که با کسر امتیاز و جریمه سپاهان همراه بود مرتبط می دانید. واقعا سپاهان مشکل فنی داشت؟
برگردید و ببینید لیگ را چگونه شروع کردیم. همه چیز خوب پیش می رفت ; خوب بازی می کردیم و نتایج خوبی می گرفتیم، اما وقتی مشکلات حاشیه ای در مورد سقف بودجه پیش آمد، تیم ما به یکباره با مشکل مواجه شد. زمانی که روحیه و تمرکز تیم مختل می شود، حتی قوی ترین تیم نیز می تواند با مشکل مواجه شود.

* این فصل دوباره آقای گل شدی. تکرار این عنوان سخت نبود؟
من همیشه دوست دارم به تیم خدمت کنم و مسائل شخصی هرگز اولویت من نبوده است. کسب 2 عنوان مستر گل در 2 فصل متوالی برای من هیجان انگیز است و خوشحالم که توانستم به تیمم کمک کنم.

* شما یک بار در ملوان آقای گل بودید، نه؟
بله، من هم در ملوان آقای گل شدم و آن زمان در لیگ دسته اول بازی می کردم. یک فصل در بین مهاجمان ایرانی بهترین گلزن لیگ برتر شدم. همان فصلی که شیخ دیاباته آقای گل شد.

* رضا نوروزی با 24 گل همچنان بهترین آمار را در بین گلزنان تاریخ دارد. به نظر شما رکوردش شکسته می شود؟
ما مهاجمان خوبی در فوتبال ایران داریم که می توانند 20 گل یا بیشتر به ثمر برسانند. سپاهان هم بعد از پرداختن به آن مسائل فصل گذشته به یکباره سقوط کرد و طبیعتا اگر آن اتفاقات نمی افتاد می توانستم تعداد گل هایم را افزایش دهم.

* مثل رفتن به لیگ امارات برای بازی اتحاد کلبا.
در حال حاضر هیچ چیز قطعی نیست و دوست ندارم در این مرحله در مورد آن صحبت کنم. همه چیز به زودی مشخص خواهد شد.

2030034

*اما جدایی تو از سپاهان قطعی است، درست است؟
امیدوارم بهترین اتفاق برای من و سپاهان بیفتد.

* گفته می شود پایان همکاری خوزه مورایس با سپاهان قطعی شده است. این را میدانی؟
دقیقا نمیدانم. مورائیس از نظر فنی و شخصی مربی خوبی است و البته فصل گذشته اتفاقاتی برای او افتاد که طبیعتاً قابل هضم نبود و موریس این مشکلات را در کشورهای دیگر ندیده بود.

* هواداران سپاهان در برهه ای از فصل در بازی های خانگی علیه این مربی شعار دادند. در این مورد چه دارید که بگویید؟
هواداران در سراسر جهان با باخت رابطه خوبی ندارند و ممکن است از بازیکنان یا سرمربی انتقاد کنند. شاید حتی به چالش ها و اتفاقاتی که ممکن است برای یک تیم بیفتد فکر نمی کنند.

* درباره قهرمانی پرسپولیس صحبت کنید. چه ویژگی در پرسپولیس مهم بود که این تیم را قهرمان کرد؟
پرسپولیس چون تمرکز داشت قهرمان شد. کادر فنی و بازیکنان این تیم و همچنین باشگاه به خوبی همه چیز را مدیریت کردند و اتفاقاتی افتاد که به نفع آنها بود. پرسپولیس شایسته قهرمانی بود و به آنها تبریک می گویم. استقلال تا هفته قبل خوش شانس بود و نتایج خوبی گرفت. ما هم می توانستیم قهرمان شویم، اما توضیح دادم چه اتفاقی برای تیم افتاده است.

* با وجود عملکرد بسیار خوبتان در رده باشگاهی در این چند سال به جایگاهی که در تیم ملی امیدوار بودید نرسیدید. حضور سردار آزمون و مهدی طارمی در خط حمله و حضور آنها در ترکیب ثابت شما را بی انگیزه نمی کند؟
بحث تیم ملی متفاوت است و به نظرم موفقیت تیم ملی ایران بیش از هر چیز دیگری مهم است. سردار و طارمی فراتر از فوتبال آسیا هستند و رقابت با آنها برایم جذابیت دارد. هر بار که در تیم ملی بازی می کنم سعی می کنم بهترین عملکرد را ارائه دهم.

* درباره ترکیب ایران در مقدماتی جام جهانی چه صحبتی دارید؟
در فوتبال بازی آسانی وجود ندارد و گروه ما هم همینطور. همه تیم ها به دنبال پیشرفت هستند و این را در جام ملت ها دیدید.

مجله اخبار فوتبال داخلی