منچسترسیتی – منچستریونایتد – دربی تخریب; حساس تر از همیشه

علیرغم اینکه منچسترسیتی در آستانه هفته نهم صدرنشین نبود، عملکرد تیم گواردیولا قابل قبول بود و آنها بدون شکست پیش رفتند. حتی در چنین موقعیتی و پایین تر از آرسنال، سیتی شانس اول قهرمانی را دارد. تیمی که با حضور ستاره ای چون هلند جذاب و خطرناکتر شده است. با این حال گواردیولا می داند که حتی در بهترین روزها هم در دربی منچستر در مقاطعی شکست خورده است و حالا که حریفان آماده هستند این بازی سخت تر خواهد بود. به یاد داشته باشید، این اولین بازی سیتی در برابر تیم های بیگ سیکس است و آمادگی تیم پپ باید در این زمینه ها سنجیده شود.

منچستر یونایتد ؛ اتمام سال تحصیلی

صدمه دیده و محروم
جان استونز و کالوین فیلیپس قطعا نمی توانند منچسترسیتی را در دربی همراهی کنند. احتمالا آیمریک لاپورته نیز در این بازی شرکت نخواهد کرد. هری مگوایر غایب دائمی شیاطین سرخ در دربی منچستر است. دیگر بازیکنان مصدوم منچستریونایتد مارکوس راشفورد، آنتونی مارسیال، دانی ون دی بیک، مارتین دوبراوکا و آرون وان بیساکا هستند که می توانند به این بازی راه پیدا کنند.

آمار بازی
187) دربی منچستر 187 بار برگزار شده است، سیتی در 57 بازی پیروز شده است، یونایتد در 77 بازی پیروز شده و 53 بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.
50) در تاریخ لیگ برتر انگلیس 50 دربی منچستر برگزار شده است که شیاطین سرخ در 24 بازی و سیتیزن ها 17 بازی پیروز شده اند. 9 بازی این دو تیم محلی با تساوی به پایان رسید.
2) منچسترسیتی از 7 بازی اخیر خانگی خود در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد تنها 2 بار پیروز شده است. منچستریونایتد 4 بار در اتحاد پیروز شده و مساوی کرده است.
3) در آخرین بازی در ورزشگاه اتحاد، سیتی مقابل یونایتد که 3 بازی متوالی در تمامی رقابت ها را در خانه به هموطن خود باخته بود، پیروز شد.
2) پپ گواردیولا در مدت حضورش در لیگ برتر، 2 بازی مقابل منچستریونایتد برد، 3 بار شکست خورد و در یک بازی هم مساوی کرد.
4) تا آخرین بازی، در 4 دربی متوالی در تمامی رقابت ها، تیم میزبان نتوانسته بود دروازه حریف را باز کند.
0) منچسترسیتی به همراه تاتنهام تا پایان بازی هفتم تیم‌هایی بدون شکست در لیگ برتر انگلیس بودند.
4) منچستریونایتد با 4 پیروزی متوالی میزبان دربی خواهد بود، در حالی که فصل قبل 3 پیروزی متوالی بیشتر شمارش نشده بود. آخرین باری که شیاطین سرخ در 4 بازی متوالی لیگ برتر پیروز شدند، آوریل 2021 بود که بردهای متوالی آنها به 5 رسید.

از ساعت 16:30 امروز دربی بین منچسترسیتی و یونایتد در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر برگزار می شود. تساوی هفته نهم لیگ برتر انگلیس به دلیل شرایط خوب هر دو تیم در مقابل فیفادی، دربی تخریب نامیده شده است، زیرا شکست به معنای سقوط موقت برای یک طرف است.

شهر منچستر؛ به حالت معمول برگردید

حتی خوشبین ترین هوادار منچستریونایتد هم نمی توانست تصور کند شیاطین سرخ پس از 2 شکست مقابل برایتون و برنتفورد، مقابل تیم هایی مانند لیورپول و آرسنال پیروز شوند و به 4 برد متوالی برسند. حالا تناخ در تئاتر رویایی نامی دست و پا کرده و هواداران به او اعتماد دارند. با این حال راه درازی برای خروج منچستریونایتد از وضعیت بد سال های اخیر وجود دارد و 4 برد نمی تواند تضمینی برای آنها باشد. در ماه اکتبر علاوه بر دربی، 2 بازی با شش تیم بزرگ (تاتنهام و چلسی) باقی مانده است و اگر یونایتد در این بازی ها عملکرد خوبی داشته باشد، می تواند خود را به عنوان رقیب معرفی کند.

آخرین بازی
بازی برگشت بین منچسترسیتی و منچستریونایتد فصل گذشته در تاریخ 6 مارس 2022 برگزار شد و سیتیزن ها در این بازی با نتیجه 4-1 پیروز شدند. دی بروین (دوبار) و محرز (دوبار) برای سیتی و سانچو برای یونایتد گلزنی کردند.

ترکیب احتمالی دو تیم
شهر منچستر:
ادرسون، واکر، دیاس، آکه، کانسلو، دی بروین، رودری، گوندوگان، سیلوا، فودن و هلند
منچستر یونایتد : دخیا، دالو، واران، مارتینز، مالاسیا، فرناندز، مک تومینای، اریکسن، آنتونی، سانچو و راشفورد.



سرویس اخبار فوتبال خارجی