منچسترسیتی – چلسی / غول امشب قربانی می شود

ترکیب احتمالی دو تیم
شهر منچستر:
اورتگا، لوئیس، دیاس، لاپورته، گومز، پالمر، گوندوگان، فودن، محرز، گریلیش و آلوارز
چلسی: مندی، آزپیلیکوئتا، شالوبا، کولیبالی، کوکوریا، لوفتوس چیک، زاکاریا، گالاگر، پولیسیک، مانتیس و بورجا



سرویس اخبار فوتبال خارجی

صدمه دیده و محروم
ژائو کانسلو محروم است و سیتی را همراهی نخواهد کرد. کالوین فیلیپس و کایل واکر نیز برای منچسترسیتی مصدوم هستند. البته شاید گواردیولا به چند ستاره اش مثل ارلینگ هالند استراحت بدهد. وسلی فوفانا، انگولو کانته، کپا آریزابالاگا، ریس جیمز و بن چیلول در لیست طولانی مصدومان چلسی قرار دارند.

در آغاز رقابت های جام اتحادیه تیم های لیگ برتری، جدال مهم و بزرگ منچسترسیتی و چلسی از ساعت 23:30 از دور سوم در ورزشگاه اتحاد برگزار می شود.

شهر منچستر؛ خواب چهارگانه

پپ گواردیولا هرگز از بردن جام خسته نمی شود. تیم او در این فصل مدعی قهرمانی لیگ برتر انگلیس است که چیز جدیدی نیست. از طرفی با ورود ارلینگ هلند به لیگ قهرمانان اروپا حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت و خطر شکستن طلسم قهرمان نشدن را خواهند داشت. اما در رقابت حذفی، گواردیولا دوست دارد تیمش برای تکمیل چهارگانه پیروز شود. فصل گذشته لیورپول شانس بردن هر 4 جام را داشت و سیتی می‌خواهد در پایان فصل شانس کسب همه جام‌ها را داشته باشد.

چلسی؛ شکست های گذشته را جبران کنید

چلسی در جام حذفی انگیزه متفاوتی دارد و گراهام پاتر انگیزه دیگری. آبی های لندن فصل گذشته هر دو مرحله حذفی و فینال لیگ را به لیورپول باختند و می خواهند این شکست را جبران کنند. پاتر هنوز جامی را در انگلیس نبرده است و او تاکنون برای کسب یک جام به چلسی آمده است. از طرفی چلسی در 2 بازی اخیر خود مقابل برایتون و آرسنال شکست خورده است و پاتر نمی خواهد با کناره گیری از جام اتحادیه شاهد شکست دیگری باشد. به نظر می رسد این نبرد برای آبی های لندن جدی تر و مهم تر است.

آخرین بازی
در 15 ژانویه 2022 در بازی برگشت فصل قبل لیگ برتر، منچسترسیتی با تک گل دی بروین از سد چلسی گذشت.

آمار بازی
8) در 8 بازی اخیر منچسترسیتی و چلسی، هر یک از دو تیم 4 برد داشته اند و هیچ تساوی نداشته اند. آخرین تساوی به فوریه 2019 برمی گردد.
2) سیتی فصل گذشته مقابل چلسی دبل لیگ برتر را انجام داد، در حالی که قبل از آن 3 بازی در تمام رقابت ها از جمله فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده بود.
2) حدود 2 سال و 9 ماه پیش آخرین دیدار این دو تیم در جام حذفی لیگ که در فینال بود برگزار شد. سیتی پس از تساوی بدون گل در آن بازی مقابل چلسی در ضربات پنالتی 4-3 پیروز شد و قهرمان شد.
8) منچسترسیتی با 8 قهرمانی دومین تیم پرافتخار جام حذفی است. چلسی با 5 قهرمانی در رده بعدی قرار دارد. آخرین قهرمانی سیتی به سال 2021 برمی گردد و آخرین بار چلسی در سال 2015 قهرمان لیگ شد.