من آرن اسلات را در فاینورد دنبال کردم – این است که چرا باشگاه لیورپول حرکت درستی انجام داده است – لیورپول اف سی

تصمیم باشگاه لیورپول برای انتصاب آرن اسلات ممکن است محبوبیت جهانی نداشته باشد، اما با پیروی از او در هلند، جو بیکر مطمئن است که این یک حرکت هوشمندانه است.

هر گونه نگرانی اولیه قابل درک است – با یک رانندگی کوتاه در M62 و هواداران لیورپول می‌توانند به نمونه‌ای از یک مربی هلندی نگاه کنند که دستاوردهای بزرگی در سرزمین مادری خود به دست آورد و اکنون در حال مبارزه با جزر و مدی است که ظاهراً او را به‌طور اجتناب‌ناپذیر به سمت مربیگری لیگ برتر می‌کشاند. درب تله

در نهایت، اریک تن هاگ ممکن است زنده بماند و در منچستریونایتد به موفقیت برسد. با این حال، حتی در آن زمان، کسانی که انتصاب آرن اسلات فاینورد را برای پرکردن کفش‌های بزرگ یورگن کلوپ زیر سوال می‌برند، می‌توانند به موارد متعدد دیگری اشاره کنند که مربیان هلندی با ایده‌های تاکتیکی خاص و شهرت خود از دریای شمال عبور کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند با هیاهوها مطابقت کنند.

رونالد کومان (اورتون)، فرانک دی بوئر (کریستال پالاس) و لوئیس فن خال (منچستریونایتد) برای نام بردن از چند نفر به جلو بروید.

پس از پیوند شدید با ژابی آلونسو – بازیکن سابقی که به تازگی اولین قهرمانی بوندسلیگا بایر لورکوزن را به دست آورده و به دنبال یک سه گانه بی سابقه و بدون شکست است – به مربی ای که شاید بسیاری در انگلیس در سال گذشته فقط نام او را شنیده باشند، بدون شک یک مربی است. ویران شدن.

با این حال، به عنوان کسی که تقریباً چهار سال در هلند زندگی کرده است و برای سه نفر از آنها بازی Slot’s Feyenoord را تماشا کرده است – اغلب شخصاً در فضای فوق العاده De Kuip Stadion آنها – معتقدم هواداران لیورپول چیزهای زیادی برای هیجان دارند. .

مقیاس باشگاه

2WYJR81 روتردام، هلند.  07 آوریل 2024. روتردام - آرنه اسلات، مربی فاینورد، در جریان بازی اردیویژه بین فاینورد و آژاکس در ورزشگاه Feijenoord De Kuip در 7 آوریل 2024 در روتردام، هلند.  اعتبار: تصاویر جعبه به جعبه / اخبار زنده الامی

اتاق گزینه های مدیریتی موجود را برای کار دلهره آور جایگزینی کلوپ اسکن کنید و سپس نگاهی به مشخصات اسلات، سبک بازی و حرفه او تا به امروز بیندازید و می توانید ببینید که چرا باشگاه برای گرفتن این 45 سال به سرعت حرکت کرده است. -قدیمی

اولاً، درک این نکته مهم است که اگرچه عملاً هیچ مدیری تجربه مدیریت باشگاهی به اندازه لیورپول را نداشته است، اما اسلات دور از دسترس نیست.

بله، فاینورد لیورپول نیست. اردویژه قطعا لیگ برتر نیست. با این حال، باشگاه روتردام هنوز یکی از تاریخی‌ترین تیم‌های اروپاست، برای هر بازی خانگی نزدیک به 50000 تساوی می‌گیرد و انتظارات زیادی از طرفداران دارد – چیزی که هر سال شدت بیشتری می‌گرفت که رقیب بزرگ دکلاسیکر آن‌ها آژاکس دورتر می‌شد.

مانند لیورپول، این باشگاه ضربان قلب تپنده جامعه است. هدایت فاینورد به معنای تحمل وزن کل انتظارات یک شهر است. تنها در سه سال، اسلات با شخصیت قوی خود به این موفقیت دست یافت.

او با هواداران درگیر بود، به ندرت تحت فشار رسانه ها یا فشار قرار می گرفت و استانداردهای مورد انتظار از او و بازیکنانش را درک می کرد.

اگر کاپ به دنبال کسی است که جام ها را بلند کرده باشد، جاه طلبی داشته باشد و بتواند به عنوان بخشی از یک برنامه بلندمدت تأثیر فوری بر تیم بگذارد، با این شرایط مطابقت دارد. در واقع، موفقیت اسلات در فوتبال هلند در هفت سال مربیگری خود قابل توجه است.

مربی تحول آفرین

آرن اسلات از فاینورد با جام Eredivisie در جریان بازی هلند Eredivisie بین فاینورد و Go Ahead Eagles در ورزشگاه Feijenoord در 14 مه 2023 در روتردام، هلند جشن می گیرد (عکس از Peter Lous/Orange Pictures)

او در اولین شغل مدیریتی خود، کامبور کوچک را به اولین نیمه نهایی جام KNVB برد، که معروف بود در این راه آژاکس را شکست داد. پس از دو سال به عنوان دستیار، او مربی تیم اول AZ آلکمار شد و در اولین فصل خود با آژاکس در خانه مستقیم فصل قبل از شیوع COVID-19 برابری کرد.

زمانی که او به فاینورد آمد، باشگاه در بی نظمی بود – پنجمین فصل قبل، خجالت زده در اروپا، بدون پول، تیمی پر از بازیکنان قرضی و کاپیتان آنها استیون برگویس به آژاکس فروخته شده بود.

در پایان آن مبارزات اولیه، آنها به فینال لیگ کنفرانس اروپا رسیده بودند و پایه های سبک هجومی، شدید و پرپرس او از قبل فراهم شده بود.

در پایان دومین دوره خود، فاینورد تنها دومین قهرمانی خود در لیگ قرن بیست و یکم را به دست آورد. و در حالی که آنها در فصل 2023/24 بعد از PSV آیندهوون در رده دوم قرار گرفتند، هنوز هم می‌توانستند با امتیاز بالاتری نسبت به فصل قهرمانی‌شان به پایان برسند و جام KNVB را بالای سر ببرند و فوتبال لیگ قهرمانان اروپا دوباره تضمین شود.

اعتقاد بر این است که کسانی که در مورد جانشین کلوپ تصمیم می‌گیرند به داده‌ها روی آوردند تا به آنها کمک کنند. این شاید یکی از دلایل بزرگی است که آنها به سمت اسلات کشیده شده اند.

او با استفاده از شکل 4-2-3-1 که نیاز به ترکیبی از شدت، هوش، قدرت و تطبیق پذیری دارد، از بازیکنانش چیزهای زیادی می خواهد. به زبان ساده، فاینورد او برای تماشا فوق العاده بوده است. تهاجمی و فعال برای تمام 90 دقیقه، بدون توجه به حریف.

آرن اسلات، فاینورد (گتی ایماژ، از طریق دفترچه یوفا)

با این حال، جالب است که در صورت نیاز، او بیش از حد مایل به نشان دادن انعطاف‌پذیری تاکتیکی برای گرفتن نتیجه یا محافظت از آن است، چه تغییر به 4-4-2 یا بازگشت به 4-5-1. بازیکنان او همچنین می‌توانند بسته به موقعیت، مسئولیت‌های مختلفی را در داخل یک سیستم بر عهده بگیرند، و بر توانایی اسلات تمرکز می‌کنند، هم برای کمک به بازیکنان در درک تنظیمات و هم شناسایی نقش‌های دیگری که می‌توانند در آنها برتری پیدا کنند.

با اسلات، راه رسیدن به موفقیت مهم است اما در وهله اول به ضرر دستیابی به آن نیست. در دو دوره اخیر لیگ، تیم او بیش از 80 گل زده و 30 یا کمتر دریافت کرده است.

بدون شک آژاکس سایه ای از خود سابق خود است، اما روشی که فاینورد آنها را 4-0 و 6-0 در این فصل شکست داد خیره کننده بود – نتیجه دوم باید بیشتر می شد.

این یک منبع ناامیدی برای اسلات بود که فاینورد از گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا راه نیافته بود، با پایان ضعیف در بازی‌ها که در تمام بازی‌های خارج از خانه به ضرر آنها بود. با این وجود، دیدن گروهی بدون تجربه از رقابت با اتلتیکو مادرید در حیاط خلوت خود، نشان دیگری از اعتماد به نفسی بود که اسلات می تواند القا کند.

بیشترین بهره را از بازیکنان ببرید

2JFE01G روتردام، 02-07-2022، وارکنورد، بازی دوستانه پیش فصل، فصل 2022 / 2023، فاینورد - کپنهاگ، سیپکه هالشوف (l) و مربی مربی فاینورد، آرنه اسلات (r) توسط Propa USA/Stoi ** حقوق جهانی به جز اتریش و هلند ***

و این ما را به یکی دیگر از ویژگی های حیاتی Slot می رساند: پیشرفت بازیکن و تیم او. چالش غافلگیر کننده عنوان قهرمانی و صحبت در مورد یک چهارگانه شاید هواداران لیورپول را از این واقعیت منحرف کرد که تیم فعلی در یک دوره انتقال است و ساختن یک تیم جدید پس از کلوپ زمان بر است.

بنابراین، استخدام فردی با سابقه عالی در بهبود بازیکنان و توسعه تیم هایی با ترکیبی از جوانی و تجربه یک مزیت بزرگ است.

این یک شاهکار چشمگیر است که او با وجود حفظ تنها چهار بازیکن از ترکیب اصلی خود در فینال لیگ اروپا، بدون بودجه برای کار، در Eredivisie قهرمان شد.

رایج ترین مثال ارائه شده، اورکون کوکچو بین المللی ترکیه است. فارغ‌التحصیل آکادمی قبل از اینکه اسلات او را به یک هافبک میانی همه کاره، سخت‌کوش و توپ‌باز تبدیل کند، شماره 10 ناسازگاری بود که سال گذشته کاپیتان تیم بود.

زیر نظر اسلات، جانشین کوکچو به عنوان کاپیتان (بعد از اینکه او با مبلغی رکورد فروخته شد) لوتشارل گیرترویدا است که به یکی از با استعدادترین مدافعان جوان اروپا تبدیل شده است که قادر به بازی در دفاع مرکزی، دفاع راست و قدم گذاشتن در خط هافبک است.

دیوید هانکو، مدافع میانی چپ، طی دو سال با اسلات تبدیل به یکی از بهترین مدافعان لیگ شد که توانایی بازی در پست دفاع چپ هجومی را نیز دارد، و به نوعی همچنان در رادار بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا قرار دارد.

2WHX1YR روتردام، هلند.  11 فوریه 2024. روتردام، 11-02-2024، استادیوم دو کویپ، فصل فوتبال eredivisie هلند 2023/2024.  دیدار فاینورد و اسپارتا روتردام.  لوتشارل گیرترویدا، مدافع فاینورد، 2-0 را به ثمر رساند (عکس از پرو شات/سیپا آمریکا) اعتبار: Sipa US/Alamy Live News

تحت اسلات، کویلیندشی هارتمن، متس ویفر، کوئینتن تیمبر و گیرترویدا همگی بازیکنان بین المللی هلندی شده اند. یکی از دلایلی که نیوکاسل وینگر با استعداد خود یانکوبا مینته را به فاینورد قرض داد، اسلات بود، و پیشرفت باورنکردنی او به این معنی است که بسیاری از هواداران نیوکاسل اکنون خواستار حضور او در تیم خود در فصل آینده هستند.

و در حالی که فرم او اخیراً کاهش یافته است، با اسلات بود که سانتیاگو خیمنز به مهاجمی پرکار تبدیل شد که با بازیکنانی مانند آرسنال پیوند خورده است.

دلیلی وجود ندارد که اسلات نتواند جواهراتی مانند کرتیس جونز، هاروی الیوت و کانر بردلی را به سطح بعدی برساند یا به اصلاح داروین نونز نامنظم کمک کند.

درک نقش او

2WXH5AW روتردام، هلند.  31 مارس 2024. روتردام - آرنه اسلات، مربی فاینورد، در جریان بازی اردیویژه بین فاینورد و اف سی اوترخت در ورزشگاه Feijenoord De Kuip در 31 مارس 2024 در روتردام، هلند.  اعتبار: تصاویر جعبه به جعبه / اخبار زنده الامی

در نهایت، اسلات نیز کسی است که یک پروژه و نقش خود را در آن درک می کند. تابستان گذشته که تاتنهام دعوت شد، رفتن برای او آسان بود، با این حال او می‌دانست که دوران حضورش در روتردام تمام نشده است و این تصمیم به وضوح توجیه شده است.

این تعهد به یک گروه به همین دلیل است که بسیاری حاضر بودند همه چیز را برای او بدهند و آنچه را که او می‌خواهد بخرند.

مدیریت انسانی او در جایگاه دوم قرار ندارد و او وزن زیادی برای ایجاد یک محیط مثبت قائل است، به همین دلیل است که هواداران لیورپول نباید نگران این باشند که بازیکنان A-List مانند محمد صلاح و ترنت الکساندر-آرنولد چگونه به او پاسخ خواهند داد.

او منیت و شخصیتی قوی دارد اما همدلی زیادی دارد. پیوند بومی با ویرجیل ون دایک، کودی گاکپو و رایان گراونبرچ نیز ارزشمند خواهد بود.

در حال حاضر می توانید تیترهای منفی را تصور کنید، هواداران حریف چاقوهای خود را تیز می کنند، شکاکان اسلات می گویند “من به شما گفتم” اگر او شروع خوبی نداشته باشد. با این حال، پیشرفت تیم و موفقیت درازمدت یک ماراتن است، نه یک سرعت.

برای بازگشت به مثال منچستریونایتد، هواداران لیورپول باید به خاطر داشته باشند که با کوتاه مدت و عدم شفافیت چقدر سریع ممکن است همه چیز اشتباه شود.

آرن اسلات آن قرار سکسی نیست. او نام مدیریتی بزرگی نیست که بسیاری از هواداران آن را می خواستند. با این حال، دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد او می تواند فرد مناسبی باشد.


* این یک مقاله مهمان برای This Is Anfield توسط Joe Baker از The Oranje است. در توییتر دنبالش کن @BakerJoe21 و @TheOranje1.



https://www.thisisanfield.com/2024/05/i-followed-arne-slot-at-feyenoord-heres-why-liverpool-have-made-the-right-move/ منبع: