من در پرسپولیس بازی می کردم اما می گفتند خونم آبی است/ الکثیر و قائدی شانس اول گلزنی هستند/ عیبی ندارد داور خارجی دربی را سوت بزند.

استقلالی ها مدعی شدند برای دربی باید داور خارجی بیاورند؟
چه اشکالی دارد که فدراسیون یک داور خارجی بیاورد؟ در گذشته شاهد حضور داوران خارجی برای دیدار پرسپولیس و استقلال بودیم اما سوال مهم این است که اگر داور ملی برای این دیدار انتخاب شود باید از داوران کشورمان حمایت کنیم.

ظاهرا در پرسپولیس به شما خوش گذشت؟
در پرسپولیس به من گفتند که این بازیکن 6 ماه اول هنوز هم خون آبی دارد و من حتی در ذخیره هم جایی نداشتم اما بعد از 6 ماه برای پرسپولیس بازی کردم و از آنجا وارد شدم. تیم دائمی قرمزها

کدام تیم را بهتر می شناسید؟
ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال با وجود تمام مشکلاتی که داشت، تیم با نشاط بیشتری بازی می کند، اما پرسپولیسی ها تجربه خوبی در دربی دارند و در دیدار قبل دیدیم که مهاجمی به نام ایسال کاسی چگونه بازی کرد. دو مدافع استقلال در محوطه جریمه تا اینکه یکی لیز خورد و دیگری پشتش را برگرداند و توپ را باز کرد و حمل کرد. در کل برای این بازی دربی شرایط تیم ها برتر نیست و دربی بازی خاصی است و به بازیکنان و جو ورزشگاه بستگی دارد.

در این مسابقه معروف سال 52 زمانی که مدافع استقلال بودی، برخی تو را مقصر شکست می دانستند؟
فقط برای استقلال بازی کردم؟ در این دیدار من مدافع استقلال بودم و 6 گل خوردیم اما همه توپ ها روی سرم شکست و در ردیف اول متهم شدم. یادم هست مدیر عامل آن زمان باشگاه می گفت باید عکست را در باشگاه آویزان کنم و بنویسم که باعث تعطیلی باشگاه شدی. جالب است بدانید وقتی درخواست صحبت کردم، مدیرعامل باشگاه گفت امشب رضایت بدهید، اما عصر همان روز رضایت من داده نشد و به هر حال بعد از لحظاتی با 12 هزار تومان به باشگاه پرسپولیس رفتم.

تیم های استقلال و پرسپولیس این بار در فینال جام حذفی به مصاف هم می روند؟
بازی دو تیم سالهاست که برای هواداران دو تیم اهمیت ویژه ای داشته و بخشی از واقعیت زندگی آنها شده است. در دربی قبلی که پرسپولیس پیروز شد شاهد یک بازی مهیج و جذاب بودیم و امیدوارم این بار شاهد یک بازی عالی از این دو تیم باشیم.

من پرسپولیس بازی کردم اما گفتند خونم آبی است

من در پرسپولیس بازی می کردم اما می گفتند خونم آبی است/ الکثیر و قائدی شانس اول گلزنی هستند/ عیبی ندارد داور خارجی دربی را سوت بزند.

جواد اللهوردی یکی از معدود بازیکنانی است که در هر دو تیم پرسپولیس و استقلال بازی کرده و خاطرات زیادی دارد. او در دربی معروف سال 52 با پیراهن آبی به میدان رفت و برخی او را مقصر شکست سنگین استقلال می دانند. با جواد اللهوردی در آستانه دیدار فینال استقلال و پرسپولیس به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید.

به نظر شما فوتبال ایران حرفه ای است؟
متاسفانه فوتبال ما یک حرفه کاملا غیر معمول است که ورزشگاه، فدراسیون، هواداران و حتی نوع قراردادها استاندارد نیست. جالب است که هنوز به فیفا و AFC شکایت داریم. من می خواهم ساختار فوتبال ما حرفه ای شود و ساختاری حرفه ای مانند تیم های معروف آسیا مانند ژاپن، کره و چند کشور عربی داشته باشد.

در تیم های استقلال و پرسپولیس مصدوم شدید، اینطور نیست؟
بله، دو بار برای تیم های استقلال و پرسپولیس زانو زدم و دنده و دستم شکست اما خوشحالم که حداقل در دو تیم به عشق هواداران هر دو تیم بازی کردم نه به عشق عکاسان و نورافکن ها. از استادیوم!

و کلام آخر؟
من کهنه کار هر دو تیم هستم و هواداران هر دو تیم را دوست دارم. حتی از هواداران استقلال که به من توهین کردند هم خوشم می آید و گلایه ای ندارم. به هر حال نتایجی در فوتبال ثبت می شود که جذابیت فوتبال را افزایش می دهد اما امیدوارم روز چهارشنبه شاهد بازی زیبا و جوانمردانه دو تیم باشیم و هر تیمی که لایق برد و قهرمانی است برنده شود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

کدام بازیکنان در این دیدار فینال جام حذفی شانس گلزنی دارند؟
بازیکنان جنوب تکنیک خوبی دارند، عیسی آل کثیر از پرسپولیس، مهدی قیدی و محمد محبی از بازیکنان با تکنیک جنوب کشورمان هستند و فکر می کنم این سه نفر شانس اول گلزنی در دربی باشند. روز چهارشنبه

من در پرسپولیس بازی می کردم اما می گفتند خونم آبی است/ الکثیر و قائدی شانس اول گلزنی هستند/ عیبی ندارد داور خارجی دربی را سوت بزند.

به این بازی فینال جام حذفی چه امتیازی می دهید؟
– حتما باید در فینال جام حذفی شاهد یک بازی جذاب از دو تیم باشیم چرا که این بازی باید یک برنده داشته باشد و خوشبختانه نتیجه مساوی حاصل نمی شود. امیدوارم شاهد یک بازی شجاعانه و مردانه از هر دو تیم باشیم تا جوانان چیزهای جدیدی از فوتبال بیاموزند. ما از بازیکنان و کادر فنی هر دو تیم انتظار داریم تمام تلاش خود را برای ارائه فوتبال عالی انجام دهند.