مهاجم یا دروازه بان: موقعیت آینده کانون توجه!

* پروژکتور آماده سازگاری با هر گونه تغییر است
نه تنها برای افراد، بلکه برای هر سازمانی، ایجاد تغییر یکی از پرخطرترین اقدامات است. زیرا معمولا افراد دوست ندارند شرایط فعلی خود را رها کنند. بی توجهی به تحصیل و یادگیری، فیلترهای منفی ذهنی، ترس، تعصب و غرور، فرافکنی اشتباهات و بسیاری موارد دیگر از جمله دلایلی است که باعث مقاومت در برابر تغییر می شود، اما امیدوار در کانون توجه که فوتبال را در پایین ترین سطح شروع کرد و توانست. به تلاش و آموزش برای رسیدن به بالاترین سطح، ظاهری حرفه ای دارد و توانسته خود را با تغییرات و موانع زیادی که در سال های اخیر بر سر راه او قرار گرفته است، وفق دهد.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1868500
16 فوریه 1401 ساعت 05:07 |
24.3 هزار امتیاز خبر|

20نقطه نظر

واکنش مثبت به تغییرات بی پایان؛

* کانون توجه بیشتر از همیشه به خط دروازه نزدیک تر است
نکته جالب دیگر در مورد تغییرات مداوم در پست امید ایلفافون، حضور او در وینگر چپ در بازی مقابل گل گهر بود تا نسبت به گذشته به خط دروازه نزدیکتر شود. جایی که او در دقیقه 50 با یک حرکت ناهنجار تیمش را به 10 بازیکن رساند که شاید به دلیل تازه بودن حضور در این عرصه جدید بود اما قبل از آن برای اولین گل تیمش پاس گل داد و در ادامه بازی در کنار رامین، رضاییان و شهریار مغانلو از بهترین بازیکنان سپاهان بودند.

1798200
به نظر می رسد بازی در بخش تهاجمی تغییر ایده آل در مرکز توجه است. جایی که بیشتر از قبل به خط دروازه حریف نزدیک می شود و می تواند مانند مسابقات قبلی آمار گلزنی خود را بهبود بخشد.

*قلعه پروژکتور را به وسط زمین برگرداند
تجربه حضور در فوتبال بلژیک اگرچه برای نورافکن موفقیت آمیز نبود اما تجربه بسیار خوبی را برای او رقم زد و این بازیکن سال به سال پس از بازخوردش توانست جایگاه خود را در فوتبال ایران ارتقا دهد. امیر قلعه نویی این بار او را برای پست هافبک دفاعی در نظر گرفت و یکی از بازیکنان اصلی سپاهان در لیگ نوزدهم لقب گرفت.
با هدایت محرم نویدکیا در کادر فنی سپاهان، امید نورافکن باز هم در پست دفاع چپ بازی کرد و در دو سالی که ایستور اصفهانی هدایت این تیم را برعهده داشت، در کنار دانیال اسماعیلی فر، بخش مهمی از بار تاکتیکی این تیم افتاد. بر دوش این دو مدافع.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اگرچه امید نورافکن با بازی های موثر خود در پست دفاع چپ خود را به فوتبالیست ها معرفی کرد اما کمی بعد وینفرد شفر آلمانی او را وارد خط میانی کرد و از این بازیکن مستعد در پست هافبک دفاعی استفاده کرد.

* طراحی ویژه مورایس برای فوتبالیست منتاف
مورایس اما برنامه ویژه تری برای کانون توجه داشت که البته شکل گیری آن چند هفته طول کشید و در نهایت بعد از جام جهانی بود که بازیکن چند پستی و کلیدی سپاهان در پستی جدید مورد استفاده قرار گرفت و پشت سر گذاشت. مهاجمان این اتفاق در برخی تورنمنت های قبل از جام جهانی افتاد اما بعد از تورنمنت قطر که نورافکن به دلیل تصمیم عجیب کی روش حضور خود را از دست داد، به طور کامل یکی از دو هافبک هجومی اصفهانی شد.

1798197

بازیکن 25 ساله سپاهان که همچنان میل پایان ناپذیری برای گلزنی دارد، در پست جدید خود به عملکرد خوب خود ادامه داد و علاوه بر تضمین عملکرد در فاز دفاعی که موریس برای یک هافبک هجومی آرزو می کند، خیره کننده نیز بود. نفت مسجد سلیمان، استقلال و نساجی مازندران موفق به زدن سه گل برای تیم خود شدند. او در دور اول مسابقات در دیدار هفته هفتم مقابل هوادار تهران با ضربه سر رامین رضاییان گلزنی کرد.

*تیم المپیک و بازوبند باز کاپیتانی جدید
در این بین امید نورافکن به همراه زلاتکو کرانچار به مهره اصلی تیم امید تبدیل شده بود و با تصمیم مربی و فاقد یک مدافع میانی قابل اعتماد، به قلب خط دفاعی تیم المپیک برده شد تا در آن تست شود. یک موقعیت جدید تجربه مرحله مقدماتی المپیک که فروردین ماه در تهران برگزار شد به خوبی جواب داد و تیم امید توانست به عنوان یک سرگروه به مرحله نهایی راه یابد. در این مسیر با وجود تغییراتی که در تیم امید ایجاد شد و سپس فرهاد مجیدی و حمید استیلی سرمربی این تیم شدند، همچنان در کانون توجه کاپیتان و چهره اصلی این تیم باقی ماند.

1798199
نورافکن که در سه فصل اخیر به یکی از محبوب ترین بازیکنان سپاهان تبدیل شده است، با تمدید قراردادش در اصفهان به محبوبیت رسید.

امید نورافکن را یک فوتبالیست حرفه ای به معنای واقعی کلمه می دانند که تمام تلاش خود را می کند تا سبک بازی خود را با تفکرات مربی هماهنگ کند.

مهاجم یا دروازه بان: موقعیت آینده کانون توجه!