میسون مونت به لیورپول: نقاط قوت، نقاط ضعف و جایی که او در آن جا می شود – لیورپول اف سی

ماونت در حالی که در نقش هافبک کمتری توانمند است، بازیکنی بسیار خلاق با محصول نهایی ملموس است.

مبارزات لیورپول در برابر انتقالات هجومی در این فصل بسیار مورد بحث قرار گرفته است.

البته قرمزها تنها طرفی نیستند که به این بازیکن 24 ساله علاقه مند هستند و هنوز این شانس وجود دارد که او قراردادی تمدید شده با باشگاه دوران نوجوانی اش امضا کند.

در شکست ناامیدکننده اخیر مقابل ساوتهمپتون رده آخری، مونت تنها 20 بار در 63 دقیقه خود توپ را لمس کرد و تنها نیمی از 12 پاس تلاش خود را انجام داد.

ماونت همچنین در محافظت از توپ با بدن خود و دریبل زدن به فضا، بسیار شبیه به وینالدوم، ماهر است.

مهارت ماونت در نقش «بین جعبه‌ها» در داده‌های او از آن فصل نیز نمایان می‌شود.

البته، او در یک تیم بسیار ناآرام چلسی بازی می کند که فصل انتقالی سختی را پشت سر می گذارد.

بلینگهام همچنان در اولویت است و تاکید قابل درک بر روی بازیکن جوان دورتموند وجود دارد.

بعدها دقیقاً همین تاکتیک منجر به لحظه تعیین کننده بازی شد.

پس از اینکه مندی و چیلول یک بار دیگر به هم پیوند زدند، مانت دوباره دریافت کرد – این بار با فضایی برای چرخش، او یک توپ لذت بخش را بازی می کند تا گل پیروزی هاورتز را ایجاد کند.


(* آمار از طریق Squawkaاندازه گیری در 90 دقیقه)

در حالی که بعید به نظر می رسد اضافه کردن تنها یک بازیکن بتواند خط میانی لیورپول را متحول کند، اما به نظر می رسد که برنامه هایی برای سه بازیکن جدید در نظر گرفته شده است که نبی کیتا، الکس اوکسلید چمبرلین و آرتور و دیگران را ترک کنند.

این انعطاف‌پذیری تاکتیکی برای مدیری که سیستم‌های درون بازی را تغییر می‌دهد بسیار ارزشمند است.

جای تعجب نیست که بازیکنان کلیدی سه تیمی که در فصل گذشته بیشترین فوتبال را بازی کردند – لیورپول، چلسی، من سیتی – همگی در جایی پایین‌تر از بهترین عملکرد خود عمل کردند.

با افزایش گمانه زنی ها در مورد جدایی میسون مانت از چلسی در تابستان و لیورپول به شدت مرتبط است، این هافبک ممکن است در کجای آنفیلد جا بیفتد؟

مانت برای دادن یک توپ بیرون می افتد و توجه لوک آیلینگ را به خود جلب می کند. اما مرد چلسی به خوبی از بدن خود برای چرخاندن آیلینگ، دریافت در نیمه دور و حمل توپ به فضا استفاده می کند.

هنگامی که ریس جیمز توپ را دریافت می کند، برایتون به سمت بالا هل داده می شود و توپ را در محوطه کوچکی نزدیک به دروازه بوکس می کند.

در طول تساوی بدون گل مقابل لیدز در سال 2021، آبی ها برای بازی از طریق پرس تحت فشار مارسلو بیلسا تلاش می کردند.

لندن، انگلیس - یکشنبه، 14 آگوست 2022: میسون مانت (L) چلسی و کریستین رومرو از تاتنهام هاتسپور در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه چلسی و تاتنهام هاتسپر در استمفوردبریج.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

Mount نه تنها در ساختن عمیق، بلکه در تبدیل دفاع به حمله نیز عالی است، به خصوص با دوندگان سریع جلوی او.

مدافع چپ مانت را در نیمه چپ پیدا می کند و او دوباره از بالاتنه خود به خوبی برای مقاومت در برابر چالش استفاده می کند و به بازیکنان مهاجم چلسی فرصت می دهد تا به جلو بروند.

این امر از پرس بالا دور می شود و به چلسی فرصتی برای انتقال به جلو می دهد.

هنگامی که چیلول همپوشانی کرد، مانت از مهارتی هوشمندانه برای بازی او استفاده می کند.

توانایی جوتا در ایفای هر دوی این نقش‌ها و همچنین در سمت چپ، به کلوپ اجازه داد تا ترکیب خود را تغییر دهد – به عنوان مثال، تغییر به 4-4-2 در برابر من سیتی در ژانویه 2021.

53 بازی او بلافاصله پس از ایفای نقش کلیدی در راهیابی انگلیس به فینال یورو 2020 انجام شد، در حالی که او همچنین برای جام جهانی نیم فصل به قطر رفت.

بنابراین، اگر او بیاید، چه چیزی برای لیورپول می آورد؟

برای مثال، قبل از ورود دیوگو جوتا در سال 2020، لیورپول دو گزینه پیش رو داشت: روبرتو فیرمینو، متخصص 9 کاذب، و دیووک اوریگی، شماره 9 کلاسیک.

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 1 مارس 2023: یورگن کلوپ، مدیر لیورپول، در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه لیورپول و ولورهمپتون واندررز در آنفیلد واکنش نشان داد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در حال بازگشت به

گفته می شود لیورپول در موقعیت قطبی برای به خدمت گرفتن مانت قرار دارد و بازیکن چلسی قادر به توافق با قرارداد جدید نیست و گزارش ها از قیمت 50 میلیون پوندی حکایت دارند.

مانت که معمولاً به عنوان یکی از دو شماره 8 هافبک به کار گرفته می‌شود، بسیار شبیه به تکرار قهرمانی جینی واینالدوم عمل می‌کند.

این قطعه از باهوشان او را نشان می دهد که علیرغم بازی به عنوان هافبک میانی، در نواحی وسیع ظاهر می شود، اغلب بازی را با بازیکنان پهن پیوند می دهد و برای دفاع از فضای پشت مدافعان کناری هجومی به میدان می رود.

در این مثال از تساوی 0-0 مقابل برایتون در فصل 2020/21، مانت در مقابل یک پرس تهاجمی قرار دارد – چیزی که لیورپول اغلب در این فصل با آن دست و پنجه نرم کرده است.

مانت در این زمینه یکی از بهترین های لیگ برتر است.

با وجود اینکه ماونت فقط 24 سال سن دارد، قبلاً سیستم های زیادی را بازی کرده و به عنوان یک شماره 8، یک شماره 10 و یک وینگر چپ عمل کرده است.

کمپین کنونی شاهدی بر این امر است، با تنها سه گل و شش پاس گل در 32 بازی تاکنون در تمامی رقابت ها.

اما انجام این کار به خوبی متکی به داشتن بازیکنانی با هوش بازی عالی در حال حاضر در زمین است که می توانند به طور یکپارچه در یک نقش جدید قرار بگیرند.

هنگامی که او این کار را انجام می دهد، او می تواند یک توپ دقیق را در بالای بالا تحت فشار بازی کند.

بنابراین، چشم انداز او برای تامین مو صلاح، داروین نونز و شرکت وسوسه انگیز است.

این دارایی ها – توانایی فنی، میزان کار و خلاقیت – همه در نقش های مختلف قابل استفاده هستند.

فکر کردن بین جعبه ها

او همچنین در مسابقات دو جام حذفی فصل گذشته به شدت حضور داشت و دو بار به لیورپول در فینال‌های جام اتحادیه و جام حذفی شکست خورد و همچنین در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد.

اما در حالی که لیورپول برنامه‌های خود را برای بازسازی خط میانی که می‌تواند شامل جود بلینگهام و متئوس نونز نیز باشد، ادامه می‌دهد، نام ماونت طرفداران زیادی را برانگیخته است.

او همچنین 4.53 “اقدامات ایجاد شوت” ​​(پاس، دریبل و خطا قبل از شوت) در هر 90 ایجاد کرد – برای زمینه، صلاح 4.59 و ترنت الکساندر-آرنولد 5.05 ایجاد کردند.

او همچنین از محدوده عالی پاس‌ها و پاس‌های خود در ضربات ایستگاهی در چلسی استفاده کرده است که وابستگی لیورپول به الکساندر-آرنولد را برای ارسال توپ مرده کاهش می‌دهد.

لیورپول در حال حاضر خالقان با استعدادی در خط میانی مانند تیاگو و هاروی الیوت دارد، اما ماونت نبوغ را با فیزیک بدنی مطابقت می دهد. به طور خستگی ناپذیری روی توپ کار می کند تا به تیمش کمک کند تا از انتقال ها دفاع کند و فشار را کاهش دهد.

مقایسه Wijnaldum به نقص های Mount نیز گسترش می یابد. هافبک انگلیسی ممکن است در بازی ها غایب شود و در تلاش برای اعمال نفوذ کم رنگ خود است.

لندن، انگلیس - یکشنبه، 2 ژانویه 2022: کوستاس تسیمیکاس (R) از لیورپول، میسون مانت چلسی در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه چلسی و باشگاه لیورپول در استمفوردبریج.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

مانت که در فصل 2019/2020 تحت هدایت فرانک لمپارد در چلسی شکست خورد، بخشی از ترکیب تهاجمی 4-3-3 بود که بی شباهت به یورگن کلوپ در لیورپول نبود. فشار از جلو و حملات ساختمانی از طریق مناطق وسیع.

لیورپول، انگلستان - یکشنبه، 1 می 2022: میسون مانت چلسی در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین اورتون اف سی و چلسی اف سی در گودیسون پارک.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

اما این در عمل چگونه است؟

لیورپول، انگلستان - شنبه، 28 آگوست 2021: میسون ماونت بازیکن چلسی در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و چلسی اف سی در آنفیلد، ضربه خود را از کنار دروازه می بیند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

علیرغم اینکه بازیکنانی مانند تیمو ورنر و روملو لوکاکو در مقابل او گلزنی کردند، مونت هنوز 37 پاس گل برای چلسی به ثبت رسانده است.

اما مطمئناً جایی برای Mount نیز وجود دارد، اگر بتوان معامله را انجام داد.

https://www.thisisanfield.com/2023/03/mason-mount-to-liverpool-strengths-weaknesses-and-where-he-would-fit-in/ منبع:

انتقالی Gini-us

خلاقیت

لیورپول، انگلستان - پنجشنبه، 4 مارس 2021: میسون مانت چلسی پس از به ثمر رساندن تنها گل بازی در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و چلسی اف سی در آنفیلد جشن می گیرد.  چلسی با پیروزی 1-0 لیورپول را به پنجمین شکست متوالی خانگی خود برای اولین بار در تاریخ این باشگاه محکوم کرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

این هست اغلب ذکر شده است توسط گرت ساوتگیت در پاسخ به این سوال که چرا مانت به گزینه های محبوب تر در هافبک هجومی ترجیح داده می شود.

چه در آبی چلسی و چه قرمز لیورپول، انتظار داشته باشید که مانت پس از یک استراحت تابستانی و یک پیش فصل کامل، یک نیروی تازه نفس باشد.

لندن، انگلیس - دوشنبه، 26 سپتامبر 2022: کوه میسون انگلیس در جریان بازی گروه A3 لیگ ملت های یوفا بین انگلیس و آلمان در ورزشگاه ومبلی.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

ماونت که به شکل لمپارد در دربی و چلسی ساخته شده، در “خراش” جعبه برای پایان دادن به حملات، و همچنین زدن گل های انفرادی از محدوده – مانند برنده شدن او در آنفیلد در 2020/21، مهارت دارد.

در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021، من سیتی نیز به نظر می رسید که فشار بالایی داشته باشد و ادوارد مندی مجبور شد مدت زیادی را به سمت بن چیلول برود.

هنگامی که یک مربی در اواسط بازی سیستم را تغییر می‌دهد، یک یا دو تعویض معمولاً کاتالیزور است – بازیکنی را با مهارت‌های متفاوت برای تغییر رویکرد وارد می‌کند.

شکست 7-0 منچستریونایتد نشان داد که نسل جدید چگونه می تواند به نظر برسد، اما اغلب در این فصل قرمزها برای ساخت حملات مستقیم خود به سختی تلاش می کنند، همانطور که بازی ترسناک آنها در باخت به بورنموث نشان داد.

بنابراین ماونت یکی از اعضای اصلی چندین مربی در باشگاه خود و همچنین انگلستان ساوت گیت بوده است.

سپس او یک توپ خلاقانه انجام می دهد – توپ کمی بیش از حد ضربه می خورد، اما مهارت فردی او دفاع را به حمله سریع تبدیل می کند.

ناشناس بودن

ماونت یک استعداد تکنیکی و ورزشی استثنایی است، شدت و هوش بالای او در خارج از توپ با کیفیت بالای مالکیت مطابقت دارد.

ماونت وارد زمین می شود تا به هم تیمی خود راهی برای خروج ارائه دهد، اما مهمتر از همه، او در حال بررسی زمین است تا ببیند وقتی توپ را دریافت کرد کجا می تواند بازی کند.

انعطاف پذیری تاکتیکی

فصل گذشته، او در 53 بازی 13 گل و 16 پاس گل را به ثبت رساند. یک درگیری گل یک بار در هر 1.83 مسابقه یا یک بار در هر 130.4 دقیقه.