نامجموتلق: مربیان دنیا فقط کی روش و برونکو نیستند!

* بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تغییر و تحول روی نیمکت تیم ملی قبل از جام جهانی همیشه موضوع اصلی روز فوتبال ایران است.
به همین منظور به سراغ مجید نامجموتلق، پیشکسوت سابق تیم ملی و استقلال رفتیم تا ببینیم سرمربی سابق آبی های پایتخت این تغییرات و حضور مجدد کارلوس کی روش در فوتبال ایران را چگونه تحلیل و ارزیابی می کند. در ادامه گزیده پرسش و پاسخ مشروح گفتگوی خبرنگار ورزشی سه با نامجموتلق را می خوانید؛

– احسان حاج صفی بازیکن بسیار باتجربه ای است که سال ها کاپیتان تیم ما بود. خود بازیکن آقای کی روش است و در کل فکر می کنم مربی بر اساس سلیقه و پیروی از افراد دعوت می کند. تا جایی که به بازیکنان مربوط می شود، مربی با توجه به مسئولیتی که دارد باید در فکر و نظر مستقل باشد و ما دخالت نکنیم. صحبت در مورد افراد و بازیکنان زیاد جالب نیست و باید به مربی اجازه داد تا افکارش را پیاده کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

– هر مربی سبک خاصی دارد که تغییر نمی کند. آقای کی روش در این هشت سال این سبک را داشت که باعث می شود در فاز دفاعی بسیار کارآمد باشیم و در حمله عملکرد بدتری نسبت به دفاع داشته باشیم. بعضی ها می گویند در جام جهانی قبلی هیچ کاری با کی روش انجام ندادیم اما فکر می کنم نتایج خیلی خوبی گرفتیم. با پرتغال مساوی بودیم، نمی توانستیم مقابل اسپانیا شکست بخوریم اما با اختلاف کمی شکست خوردیم و مراکش را هم بردیم. در این فصل تیم های قدرتمندی در گروه ما حضور دارند. خیلی ها آمریکا را دست کم گرفتند در حالی که من دو بازی این تیم را مقابل کانادا و مکزیک دیدم که تیم بسیار خوبی دارند. انگلیس نیز تیم بسیار قابل اعتمادی است که در سال های اخیر در جهان و اروپا رشد بسیار خوبی داشته است. ولز هم تیمی فشرده نیست. تفکر کی روش قطعا گل نخوردن به این تیم ها و تلاش بیشتر برای نشان دادن فوتبال دفاعی در برابر حمله است که تخصص کی روش و طبیعی در مقابل حریفان ایران است.


سرویس خبر شماره: 1844504
28 سپتامبر 1401 @ 8:56 ب.ظ
7.7 هزار |

14نقطه نظر

او بهترین گزینه است اما ما نباید به عقب برگردیم

* سبک دفاعی یا فوتبال زیبا؟

پیشکسوت استقلال و تیم ملی معتقد است که کی روش و برونکو را باید نادیده گرفت چرا که آنها همه چیز را برای اضافه کردن به فوتبال ایران ارائه داده اند.

نامجموتلق: مربیان دنیا فقط کی روش و برونکو نیستند!

* بازگشت کارلوس کی روش به ایران

– فکر می کنم در شرایط فعلی آقای کی روش بهترین گزینه بود چون حدود 70 تا 80 درصد بازیکنان شاگرد آقای کی روش بودند و در این فاصله کم بهترین گزینه بود. اما زمان آن فرا رسیده است که از یک سری سوالات عبور کنیم. هر باشگاهی می خواهد مربی عوض کند، گزینه ها کارلوس کی روش و برونکو هستند. تیم ملی می خواهد سرمربی را عوض کند، انتخاب اول آقای کی روش و برونکو است. همه چیز را به فوتبال ما دادند. آنقدر مدیران جدید و جوان به فوتبال جهان اضافه شده اند که می خواهیم از آن نام ها چشم پوشی کنیم. به عنوان مثال مربی تیم عربستان تحول عظیمی در فوتبال این کشور ایجاد کرده است و پیشرفت های زیادی را در این تیم شاهد بوده ایم. از این دست مربیان در فوتبال جهان زیاد هستند که می توانیم آنها را برای کمک به روند رشد فوتبال خود بیاوریم، اما استفاده از مربیانی که نام بردم عقب مانده است. اما در مجموع آقای کی روش در شرایط فعلی بهترین گزینه بود.