نایک 78.3 میلیارد دلار از فروش پوشاک در شش سال گذشته تقریباً با ترکیب آدیداس و پوما به دست آورد.

پس از رشد چشمگیر 17 درصدی درآمد سال به سال در سال 2021، فروش پوشاک پوما 8 درصد دیگر در سال 2022 افزایش یافت. درآمد سالانه به بیش از 15.7 میلیارد دلار رسید.

https://sportslens.com/news/nike-grossed-78-3b-from-apparel-sales-in-the-last-six-years-almost-as-adidas-and-puma-combined/ منبع:

نایک به عنوان یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برندهای روی کره زمین، بیشترین سهم را از بازار جهانی پوشاک ورزشی دارد. تایتان لباس ورزشی سال‌ها شاهد رشد مستمر درآمد بوده است که تنها با کووید-19 در سال 2020 متوقف شد. اما با رسیدن فروش پوشاک آن به رکوردهای جدید در سال 2022، نایک به مراتب بهتر از رقبای خود پیشی گرفت.

این معاملات سنگین به درآمد فروش پوشاک نایک کمک کرده است تا در شش سال 50 درصد رشد کند و از حدود 9 میلیارد دلار در سال 2016 به 13.5 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یابد. ارقام قابل توجه فروش در سال 2022 پس از آن به دست آمد که این شرکت یکی از بهترین رشد درآمد سه ماهه خود را در دسامبر به دلیل تقاضای بی سابقه در دوره جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در آمریکای شمالی و بزرگترین هفته سایبری در سال های اخیر در منطقه EMEA گزارش داد. نایک برای کاهش موجودی اضافی و جذب مشتریان محتاط نسبت به رکود از تخفیف‌های شدیدتر و افزایش تبلیغات استفاده کرد.

اگرچه پوما از دو تایتان لباس ورزشی عقب تر بود، اما در شش سال گذشته شاهد رشد درآمد بسیار بیشتری بود. آمارها نشان می دهد که سومین تولیدکننده بزرگ پوشاک ورزشی در جهان بیش از 1.4 میلیارد دلار از فروش پوشاک در سال 2016 به دست آورده است. ارقام فروش در سال های بعد با وجود کووید-19 به رشد خود ادامه دادند و در سال 2020 به بیش از 2.4 میلیارد دلار رسید.

آمارها نشان می دهد که برندهای ورزشی آلمانی حدود 65 میلیارد دلار از فروش پوشاک در شش سال گذشته یا 16 درصد کمتر از نایک درآمد داشته اند.

پوما بیشترین رشد درآمد 6 ساله 79 درصدی را داشته است.

از سوی دیگر، بزرگترین رقیب آن، آدیداس، شاهد کاهش فروش پوشاک خود در سال 2022 بود. سال گذشته، بزرگترین تولید کننده پوشاک ورزشی اروپا و دومین تولیدکننده بزرگ در سطح جهان، روابط خود را با Ye قطع کرد و فروش کفش و خط تولید پوشاک را متوقف کرد. میلیارد دلار و حاشیه سود شرکت را برای سالها بالا برد. در نتیجه، درآمد سالانه آدیداس از فروش پوشاک با 5 درصد کاهش به 9.3 میلیارد دلار رسید یا به سطح سال 2017 بازگشت.

طبق داده‌های ارائه شده توسط SportsLens.com، نایک در شش سال گذشته، تقریباً به اندازه مجموع آدیداس و پوما، 78.3 میلیارد دلار از فروش پوشاک به دست آورده است.

درآمد فروش پوشاک نایک طی شش سال 50 درصد افزایش یافت، آدیداس به سطح 2017 کاهش یافت

امروزه، این شرکت حامی بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای برجسته مانند کریستیانو رونالدو، رافائل نادال، لبرون جیمز و تایگر وودز است و برای بسیاری از تیم‌های ورزشی برتر از جمله منچستر یونایتد، بارسلونا، چلسی و پاری سن ژرمن یونیفرم تهیه می‌کند.

هیچ برندی در صنعت پوشاک ورزشی به نایک نزدیک نیست. این غول پوشاک ورزشی مستقر در ایالات متحده چندین شرکت تولید کفش و پوشاک از جمله Converse، Cole Haan، Starter، Bauer Hockey، Umbro، و Hurley International را در طول سال ها خریداری کرده است.