نتایج باورنکردنی یک امتحان متفاوت / اگر VAR نبود…

کای هاورتز

این مطلب را از دست ندهید: افشای اسناد و درگیری 2 بانک معروف در پرونده رومن آبراموویچ; انتقال ثروت هنگفت به فرزندان! / مالک چلسی همچنان زیر ذره بین است



سرویس اخبار فوتبال خارجی

جدولی که مشاهده می کنید مدل جدول قدیمی لیگ برتر انگلیس است. هیچ تصمیمی با کمک داور ویدیویی گرفته نشده است.

اما لیدز یونایتد با وجود VAR با کسر 5 امتیاز بازنده بزرگ است. سیتی و تاتنهام با وجود این سیستم هر کدام 3 امتیاز از دست داده اند. 2 امتیاز از برایتون و اورتون گرفته شد.

قربانیان اصلی لیورپول بودند که از رده نهم فعلی به یازدهم سقوط کردند و تنها 6 امتیاز از منطقه سقوط فاصله داشتند. در واقع، لیورپول با 6 امتیاز در صدر فهرست تیم هایی قرار دارد که از تصمیمات VAR بهره برده اند.

جدول لیگ برتر انگلیس بدون VAR
جدول لیگ برتر انگلیس بدون VAR

روزنامه «سان» نتایج گزارشی را که توسط ESPN منتشر شد، دریافت کرد که نشان می‌داد بدون VAR، فاصله بین آرسنال و منچسترسیتی به 3 امتیاز کاهش می‌یافت.

پس از آن استون ویلا 4 امتیازی شد و منچستریونایتد، برنتفورد و کریستال پالاس با 3 امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.

اگر VAR در لیگ برتر وجود نداشت، لیورپول نزدیک به منطقه سقوط سقوط می کرد و تاتنهام منچستریونایتد را به جمع چهار تیم برتر سقوط می کرد.

اما اتفاق دراماتیک اصلی این است که تاتنهام از رده پنجم به سوم سقوط می کند و منچستریونایتد از جمع تیم های صعود کننده به لیگ قهرمانان اروپا حذف می شود.

البته همه اینها به این بستگی دارد که گلی بعد از VAR به ثمر نرسد و این کمی بعید است. با این حال، کمک داور ویدیویی همچنان تاثیر زیادی دارد. مثلا لیورپول با این سیستم 3 باخت بزرگ را متحمل شد. یکی از گل های روبرتو فیرمینو در تساوی 3-3 مقابل برایتون آفساید اعلام شد که با توجه به هت تریک لئاندرو تروسار قابل توجه بود. در همان ماه، فیل فودن نیز مقابل لیورپول گلزنی کرد که با ارلینگ هالند مردود اعلام شد و سیتی شکست خورد. همین دو هفته پیش، اولین گل کای هاورتز در آنفیلد مقابل لیورپول توسط VAR به دلیل آفساید مردود اعلام شد، بنابراین بازی بدون گل به پایان رسید.