ندانستن قرارداد سیلوا فاجعه است!/ باید از منافع استقلال دفاع کند/ چگونه یک وکیل می تواند قرارداد بازیکن را نادیده بگیرد؟

حسین فرزامی عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال و بازیکن قدیمی این تیم در گفتگو با خبرزاشی درباره مشکل حقوقی پیش آمده در پرونده مربوط به قرارداد رافائل سیلوا گفت: زمانی که باشگاه استقلال استخدام می کند. معاون حقوقی به همین دلیل است.در مسائل حقوقی به خصوص عقد قرارداد با بازیکن یا مربی مراقب باشید در غیر این صورت عقد قرارداد بدون وکیل بی فایده است در حالی که می تواند منجر به ضرر و زیان تعدادی شود. از مسائل

فرزامی خاطرنشان کرد: یک مدیر در یک سازمان، اقامتگاه، باشگاه یا شرکت زمانی قطعاً از بدنه شرکتی استفاده می کند که ممکن است از اشتباهات کتبی در مفاد قرارداد خود با شرکت ها و اشخاص در حساب خود مطلع باشد. مدیر یک مجتمع فقط از این طریق می تواند بفهمد که در اطرافش چه می گذرد. این توضیحات معاون حقوقی سابق باشگاه استقلال توجیهی ندارد! ما به هیچ وجه نمی توانیم این توجیه را که من نمی دانستم بپذیریم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در سال های اخیر فرشید سمیعی (معاون حقوقی اخراجی باشگاه استقلال) گفت که من بارها اعلام کردم که از برخی قراردادها اطلاعی ندارم (متن صحبت های دوست را می توانید بخوانید. اینجا خوانده شده) خط کشی کرد: اگر این گفته واقعاً درست باشد، فاجعه است! برای معاون حقوقی باشگاه این بهانه بدتر از گناه است. اگر مشاور حقوقی قرارداد و مفاد آن را نمی داند پس چگونه می تواند از منافع باشگاه دفاع کند؟ اگر معاون حقوقی از منافع باشگاه دفاع نکند، چه کسی می تواند؟ چه کسی می تواند جلوی از دست دادن باشگاه را بگیرد؟ پس چرا او بر کرسی وکیل دادگستری نشست؟

وی افزود: اگر وکیلی این کار را انجام دهد از مسائل جزئی قرارداد مطلع است. شاید مدیر برنامه یک بازیکن که حقوقی هم دارد با یک کلمه یا فعل کل متن قرارداد را تغییر دهد. این وظیفه معاون حقوقی باشگاه است که مراقب باشد. اگر به این مسائل توجه نمی کردند چرا حقوق می گرفتند؟

وی ادامه داد: اگر نمی دانستید چرا در مصاحبه رسانه ای به اعضای هیئت مدیره یا بالاتر، رئیس مجمع و … نگفتید؟ شاید با فرض غیرممکن بودن، مدیر باشگاه می خواست کاری انجام دهد که برای باشگاه هزینه داشته باشد. شاید مدیر دلسوز نبود یا بود و از روی ناآگاهی لجبازی می کرد که فلان قرارداد آنطور که خودش می خواست بسته شد، باید این مشکلات را رسانه ها می کردید. اما ظاهراً این اتفاق نیفتاد. اینکه الان میگی نمیدونستی داروی بعد از مرگ سهرابه. شما باید همزمان (تابستان گذشته) مسائل را به رسانه ها گزارش می کردید.

فرزامی در پایان تاکید کرد: به مدیریت فوتبال استان تهران پیشنهاد می کنم تا از این پس باشگاه ها متحمل چنین ضرر و زیان نشوند متن مشخصی را برای آنها تهیه و به انگلیسی ترجمه و در دسترس قرار دهند. دفع آنها ، اگر معاون حقوقی باشگاه نمی دانست یا او را به بازی نمی گرفتند یا اصلا حوصله ورود به این مسائل را نداشت و سرش جای دیگری بود حداقل مدیر باشگاه. می تواند متن اصلی قرارداد شورای فوتبال ما را با قراردادی که این بازیکن به باشگاه پیشنهاد می دهد تطبیق دهد تا متوجه چنین خطاهای احتمالی شود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

فرزامی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات باشگاه های ورزشی ایران به ویژه باشگاه های فوتبال، عملکرد ضعیف معاونان حقوقی است. جای تاسف دارد که بگوییم عوامل مربیان خارجی و بازیکنان خارجی یا حتی برخی بازیکنان داخلی با اطلاعات بیشتر در زمینه مسائل حقوقی طرف ما می شوند و از ناآگاهی رهبران ما سوء استفاده می کنند. نوشتن یک متن فارسی و یک چیز دیگر به انگلیسی شبیه شوخی است! نمی دانیم به این اشتباه بخندیم یا گریه کنیم!