نقش الکسیس مک آلیستر در آرژانتین در آخرین برد مقدماتی کوپا آمریکا مشخص شد – لیورپول

نقش الکسیس مک آلیستر در خط هافبک آرژانتین برای حضور در کوپا آمریکا در پیروزی 4-1 مقابل گواتمالا در آستانه مسابقات مشخص شد.

آرژانتین به عنوان قهرمانی جهان پس از قهرمانی در قطر 2022 به ایالات متحده آمریکا در میان مدعیان قهرمانی در مسابقات کوپا آمریکا می رود.

اگرچه لیونل اسکالونی، سرمربی، از افشای لیست نهایی تیمش امتناع کرده است، اما مک آلیستر مطمئناً به عنوان بازیکن کلیدی کشورش قرار خواهد گرفت.

این در یک بازی تدارکاتی دوستانه مقابل گواتمالا در جمعه شب نشان داده شد، پس از اینکه در برد قبلی 1-0 مقابل اکوادور استفاده نشده بود، به ترکیب اصلی بازگشت.

انزو فرناندز در وسط پارک به او ملحق شد و انتظار می‌رود که هر دوی آن‌ها در بازی افتتاحیه گروه A خود در 21 ژوئن برابر کانادا شروع کنند.

برای آرژانتین که پس از گل به خودی لیساندرو مارتینز چهار دقیقه عقب افتاد، شب عالی نبود، اما مطمئناً برای تیم اسکالونی نزدیک بود.

لیونل مسی در یک نمایش برجسته دیگر دو ضربه زد، مهاجم لائوتارو مارتینز نیز در پیروزی 4-1 یک پرانتز زد.

در حالی که آرژانتین در سیستمی نزدیک به 4-4-2 صف آرایی می کند، مک آلیستر با فرناندز در میانه میدان با والنتین کاربونی و جیوانی لو سلسو در بال ها شریک شد.

Mac Allister برای حضور پرپرس در میانه پارک تکیه داشت و گواتمالا را با تنها 28 درصد مالکیت توپ، در اختیار نداشت.

در 62 دقیقه حضورش در زمین، او به طور مداوم توپ را به دست می آورد و توپ را با دقت به حرکت خود ادامه می داد – به ازای FotMob، او تنها 5 پاس از 57 پاس تلاش خود را اشتباه جا انداخت و 91 درصد را تکمیل کرد.

دوحه، قطر - شنبه، 26 نوامبر 2022: الکسیس مک آلیستر آرژانتینی در جریان بازی گروه C جام جهانی فوتبال 2022 قطر بین آرژانتین و مکزیک در ورزشگاه Lusail.  آرژانتین 2-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)دوحه، قطر - شنبه، 26 نوامبر 2022: الکسیس مک آلیستر آرژانتینی در جریان بازی گروه C جام جهانی فوتبال 2022 قطر بین آرژانتین و مکزیک در ورزشگاه Lusail.  آرژانتین 2-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

البته این بهترین نمایش او نبود، اما ترکیبی از کار سخت و کیفیت فنی را نشان داد که او را برای باشگاه و کشور بسیار ارزشمند می کند.

روزنامه آرژانتینی اوله عملکرد مک آلیستر را 6 از 10 ارزیابی کرد و دیگو پاولیچ روزنامه نگار نوشت: «موقعیت تر و کمتر از انزو شل بود، او در ابتدا نادرستی داشت، اما با گذشت چند دقیقه بهتر شد.»

گاستون رکوندو از TyC Sports به او نمره 7 از 10 داد و نوشت: “او هافبک میانی تیم بود و سعی می کرد تیم را کوتاه نگه دارد و از (امی مارتینز) دور نگه دارد.

او از نظر دقت و تاثیر در مالکیت بهتر شد.

دوحه، قطر - شنبه، 26 نوامبر 2022: بازیکنان آرژانتین قبل از بازی گروه C جام جهانی فوتبال 2022 قطر بین آرژانتین و مکزیک در ورزشگاه Lusail سرود ملی را می خوانند.  گیدو رودریگز، لیساندرو مارتینز، الکسیس مک آلیستر.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)دوحه، قطر - شنبه، 26 نوامبر 2022: بازیکنان آرژانتین قبل از بازی گروه C جام جهانی فوتبال 2022 قطر بین آرژانتین و مکزیک در ورزشگاه Lusail سرود ملی را می خوانند.  گیدو رودریگز، لیساندرو مارتینز، الکسیس مک آلیستر.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

در همین حال، توماس هیندل از GOAL استدلال کرد که این “تاثیرگذارترین نمایش او با توپ نبود”، اما اضافه کرد که هافبک شش از 10 “بدون آن گیر کرده است.”

باید دید که آرژانتین در دیدار با کانادا، شیلی و پرو در کوپا آمه ریکا، با هر دو امتیاز 4-4-2 و 4-3-3، دقیقاً چگونه صف آرایی می کند.

اما مک آلیستر قطعا نقش برجسته ای را برای کشورش ایفا خواهد کرد، بدون شک یکی از مهم ترین بازیکنان آنها.

https://www.thisisanfield.com/2024/06/alexis-mac-allisters-argentina-role-laid-out-in-final-copa-america-warmup-win/ منبع: