نمایش انتقاد پیشکسوتان استقلال از تیم ملی

وی ادامه داد: وقتی تیم وارد فرمت دفاعی می شود دست و پای بچه ها بسته است و فقط می توانند همین کار را انجام دهند. با توجه به اینکه کی روش کمی قلدر و کنترل کننده است، بازیکنان هم می ترسند و سعی می کنند حرف های او را اجرا کنند، اما فوتبال جای زیبایی، خلاقیت، ایجاد فرصت برای شادی مردم است، اما متاسفانه اینطور نیست. کار نمیکنه در فوتبال ما اتفاق می افتد. در حال حاضر، کی روش به فکری رسیده است که در گذشته به آن پایبند بوده است. امسال سالی است که مردم انتظار دارند تیم ملی ما با انگیزه بیشتری بازی کند و بتواند از گروه خودش بیرون بیاید. برای اینکه به جام جهانی برویم و ببازیم و برگردیم نیازی به این تغییرات و تحولات نبود. این تغییرات باید به ما اجازه دهد تا از مرحله گروهی صعود کنیم.

وی ضمن انتقاد از سعید عزت اللهی درباره خط وسط گفت: علیرغم احترامی که برای همه بازیکنان قائل هستم به هیچ وجه از بازی سعید عزت اللهی خوشم نمی آید زیرا او خیلی دیر تصمیم می گیرد، جثه است و سرعت نقل و انتقالات کمی دارد. امروزه در فوتبال جهان هیچ هافبکی با قد بلندتر از دو متر وجود ندارد. بازیکن خط حمله باید چابک باشد و انتقال سریع داشته باشد و بتوانیم سریع تصمیم بگیریم. در این خط نوراللهی می تواند یکی از گزینه های خوب باشد. در بازی امروز تا زمانی که مهدی طارمی در زمین بود، تنها دو بار توپ به پای او برخورد کرد. در واقع ما از خط هافبک کار دفاعی کامل می خواهیم و این مشکل باعث شده تا زمانی که توپ را به دست می آورند نتوانند پاس خوبی بدهند و به خط حمله فرصت بدهند.
رجبی درباره عملکرد خط حمله ایران نیز گفت: در خط حمله بازیکنان خوبی مانند جهانبخش، طارمی، آزمون، انصاری فرد و قلی زاده داریم اما در این بازی های دوستانه این بازیکنان چند بار صاحب توپ شده اند؟ در دیدارهای مقدماتی بر اساس تجربه و خلاقیت فردی حریف خود را شکست دادیم اما به کره چون ساختاری داشتند شکست خوردیم. در حال حاضر این مسائل به فلسفه و طراحی مربیگری برمی‌گردد، آیا وقتی دور هم جمع می‌شویم و توپ را می‌گیریم، برای ضدحمله رهبر داریم؟ فلسفه ما در جام جهانی باید ضدحمله باشد اما متاسفانه در بازی تدارکاتی هم این مشکل را ندیدم.

وی افزود: امیدوارم در آینده آقای کی روش متوجه شود که ما نسبت به تیم هایی مانند سنگال و تیم های آسیایی کم نداریم و کمی جسارت و اعتماد به نفس را در خط حمله افزایش دهد تا خط هافبک و دفاع تحت فشار نیست و فرصت های زیادی وجود خواهد داشت.به تیم حریف دست ندهید. خیلی سخت است که با انگلیس، ولز و آمریکا اینطور بازی کنی و در انتقال از دفاع به حمله برنامه نداشته باشی و توپ را به حریف و حملات تیم مقابل پس بدهی.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان گفت: گلایه من این است که دو تیمی که با آنها بازی کردیم در مرحله تیمی گروه ما نیستند. این دو تیم فوتبال قدرتمندی را در زمین ارائه می کنند، اما سه تیم دیگر فوتبال طولانی و خشن با پاس، ضربات ایستگاهی و کرنر بازی می کنند. خطی که ما برای این دو بازی داشتیم برای جام جهانی مناسب نبود اما چاره دیگری هم نبود. دیپلماسی سیاسی ما دچار مشکل است و همه تیم ها با ما بازی نمی کنند. به هر حال ما به فال نیک می گیریم و امیدوارم با این هزینه و زمانی که صرف می شود، مسیر درست و هدف و برنامه درستی داشته باشیم که بتوانیم در قطر از آن استفاده کنیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

رجبی در ارزیابی عملکرد خط دفاعی تیم ملی گفت: در نیمه اول محرمی اشتباهات زیادی رخ داد و همچنین به نظر من حاج صفی نمی تواند دفاع چپ باشد، فروخته شده و جایش نیست. دفاع مرکزی ما ناسازگار بود. وقتی یک دروازه بان پنج نفر را رو در رو می کند، نشان می دهد که دفاع ما خیلی خوب نبود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، رضا رجبی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص بازی دوستانه تیم ملی ایران مقابل سنگال اظهار داشت: درست است که تا جام جهانی زمان داریم و تغییراتی در تکنیک شخصی ایجاد شده است، اما با همه این بحث ها، بازی های دوستانه برای شناخت مربی و انتخاب بهترین فلسفه بازی برای جام جهانی بسیار مهم است و به همین دلیل تعویض های زیادی انجام شد و سرمربی سعی کرد از همه بازیکنانش در همه پست ها استفاده کند.

وی در ادامه با تمجید از عملکرد دروازه بان تیم ملی در این بازی خاطرنشان کرد: اینکه سیدحسین حسینی در این بازی عالی کار کرد، اتفاق خوبی بود و نشانه بسیار خوبی برای تیم بود، در سطح ملی که می تواند دو خوب داشته باشد. دروازه بان ها


سرویس خبر شماره: 1845495
5 اردیبهشت 1401 ساعت 22:49 |
1.1 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

ما در بخش تهاجمی خوب نیستیم.

رضا رجبی می گوید تغییرات روی نیمکت تیم ملی ایران باید منجر به صعود این تیم از مرحله گروهی جام جهانی شود.

نمایش انتقاد پیشکسوتان استقلال از تیم ملی

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با انتقاد از عملکرد تیم ملی گفت: دو بازی انجام دادیم و در مجموع 180 دقیقه فقط یک کرنر زدیم و در فاز هجومی موفقیت چندانی کسب نکردیم و بازی امروز بدون. حسینی می توانستیم با 4-5 گل شکست بخوریم. . درست است که یک پاس توسط حاج صفی انجام شد و آزمون در بهترین موقعیت قرار گرفت و گل تساوی را به ثمر رساندیم، اما از نظر فنی نتیجه این دیدار برابر نبود و هم در مالکیت توپ و هم در انتقال از دفاع تا حمله، تیم سنگال از ما بهتر است.

رجبی با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی به اعتماد به نفس بیشتری نیاز دارند، گفت: به عنوان یک دارنده پروانه حرفه ای 14 سال در این حرفه تحصیل کردم، در رده های ملی بازی کردم، 13 سال در استقلال بودم و از زیر و بم فوتبال اطلاع دارم. من این را خوب می دانم، امیدوارم اتفاقی بیفتد که آقای کی روش قبل از آن زمان بیشتری را برای بازی صرف کند. متأسفانه استراتژی آقای کی روش در دوره های قبل هم این بود که نباختند، چون در آن زمان پاداش نباختند. البته نمی دانم این مشکل در قرارداد او وجود دارد یا خیر. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم و فکر می کنم 11 بازیکن اول جام جهانی لژیونر باشند اما این بازیکنان نیاز به اعتماد به نفس و فرار از پیله ذهنیت دفاعی دارند.