نژادپرستی بس است فیفا و فدراسیون ها کجا هستند؟

ریو فردیناند از بی عملی یوفا، فیفا و سایر ارگان های فوتبال در برابر توهین نژادپرستانه ریچارلیسون، ملی پوش برزیلی تاتنهام به شدت انتقاد کرده است.

نژادپرستی بس است  فیفا و فدراسیون ها کجا هستند؟

فردیناند در سخنان خود از نهادهای فوتبال و فدراسیون های ملی به دلیل کم کاری در برابر این حوادث انتقاد کرد و گفت: نمی خواهم بگویم که فوتبال به تنهایی می تواند نژادپرستی را از بین ببرد اما فوتبال می تواند نقش مهمی ایفا کند. آی تی.” بیایید بازی کنیم ما باید با هم متحد و قوی باشیم تا مقامات و صاحبان قدرت را وادار به انجام اقدامات واقعی برای محافظت از مردم کنیم. در حال حاضر اینطور نیست و واقعا آزاردهنده است.

به گزارش “ورش سه”، در دیدار دوستانه تیم های ملی برزیل و تونس که شب گذشته در پاریس برگزار شد و با نتیجه 5 بر یک به سود برزیلی ها به پایان رسید، توهین های نژادپرستانه به ریچارلیسون ستاره برزیلی و موز انجام شد. از جایگاه به سوی او پرتاب شدند.

ریچارلیسون در دقیقه 19 دروازه تونس را باز کرد و پس از آن مورد توهین نژادپرستانه برخی از تماشاگران قرار گرفت و موزی به سمت او پرتاب شد. بعد از بازی ریچارلیسون از این اتفاقات عصبانی بود و گفت تا زمانی که تحریم های مناسبی علیه این افراد اعمال نشود، هر روز و در همه جا شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.


سرویس خبر شماره: 1845631
06 مه 1401 ساعت 7:40 ب.ظ.
14.2K امتیاز خبر|

9نقطه نظر

ریو فردیناند:

ریو فردیناند، مدافع سابق تیم ملی انگلیس، از جمله کسانی بود که امروز به حمایت از ریچارلیسون برخاست.

وقتی بچه های ما می پرسند، آیا موز را به سمت ریچارلیسون پرت کردند؟ پاسخ ما چیست؟ به توهین های وینیسیوس نگاه کنید. من ندیده ام فدراسیون ها به میدان بیایند و از او حمایت واقعی کنند. من تا به حال ندیده ام که یک ارگان بزرگ فوتبال کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند و بگوید تحت هیچ شرایطی اجازه چنین رفتاری را نمی دهیم. تا زمانی که این وضعیت ادامه داشته باشد، مشکلاتی خواهیم داشت.»



مجله اخبار فوتبال خارجی