نکونام: از نقل و انتقالات ضربه سختی خوردیم

* برای نیم فصل دو برنامه داریم
سعی کردیم شرایط خوبی برای تیممان ایجاد کنیم و کار را به خوبی انجام دهیم. به نظر من شرایط خوب پیش رفت و فقط غیبت بازیکنانی مثل اشکان دژاگه که دیر اضافه شد، پاتوسی، کولیبالی و وریا غفوری می تواند در هفته های اول ما را با مشکل مواجه کند، اما من دو برنامه دارم. اولی پنج شش هفته اول لیگ است و بعد از آن یک برنامه بلندمدت داریم که تا نیم فصل برای آماده سازی تیم آماده می شویم. برنامه ریزی انجام شده و ما برای هر احتمالی آماده هستیم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، جواد نکونام و حمیدرضا گرشاسبی امروز در جمع خبرنگاران نشست خبری برگزار کردند و به سوالات مختلف پیرامون فولاد خوزستان و نقل و انتقالات این تیم پاسخ دادند. در این نشست پس از سخنان اولیه گرشاسبی، جواد نکونام ضمن تبریک روز خبرنگار و تسلیت ایام سوگواری از خبرنگاران خواست تا سوالات خود را طرح کنند.


سرویس خبر شماره: 1837575
19 اوت 1401 @ 5:09 بعد از ظهر
2.9 هزار |

0نقطه نظر

شما نمی توانید با پنج تیم رقابت کنید

* ما تیم کاملی داریم
در حال حاضر اعضای ثابت و ذخیره تیم ما کامل شده اند و تیم تقریبا مشخص شده است. در این میان هر بازیکنی که بهترین عملکرد را داشته باشد قطعا بازی خواهد کرد. از هر بازیکنی که بتواند بهترین شرایط را برای تیم فولاد ایجاد کند، استفاده خواهیم کرد. تا لحظه دوم و لحظه ای که به سمت باشگاه فولاد می رویم باید تمام تلاش خود را بکنیم و بتوانیم شرایط ایده آلی را برای باشگاه و هواداران فراهم کنیم.

* ادامه بده



مجله اخبار فوتبال داخلی

* بی برنامه و بی خدا دست به آب نمی زنم
در مورد بازیکنانی که به خدمت گرفتیم، فکر می‌کنم بهترین بازیکنان مورد نیازمان را به دست آوردیم و می‌توانند در همه پست‌ها به ما کمک کنند. می دانید که من بدون برنامه وارد آب نمی شوم و سعی می کنم افرادی را که برای کار تیم می آیند جذب کنم تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. در نهایت مثل همه دنیا بازیکنانی هستند که عملکرد لازم را در یک باشگاه ندارند و وقتی جدا می شوند هر دو باشگاه موفق می شوند. سعی کردم این اتفاق برای تیم و باشگاه بیفتد. اگر بازیکنان نتوانند کارایی لازم را داشته باشند می توانیم در نیم فصل دستیار جدیدی داشته باشیم. در این سال ها تیم ما بیشترین آسیب را از نقل و انتقالات متحمل شد، زمانی که پنجره بسته بود و نتوانستیم خون جدیدی به تیم تزریق کنیم که شرایط را سخت کرد. ما دو سال نتوانستیم جذب کنیم و این اتفاق در نیم فصل پارسال افتاد و بازیکنانی داشتیم که قطعا بهترین بودند و هستند، اما جذب بازیکن در نیم فصل خیلی سخت است. بازیکنانی را که از ترکیبشان اخراج شده بودند بیرون آوردیم و نشان دادیم بازیکنانی توانمند و شایسته در فوتبال ایران هستند. امسال استخدام خوبی انجام دادیم. متأسفانه بدشانس بودیم و فرشید اسماعیلی را که یکی از مهره هایی بود که در چند موقعیت می توانست به ما کمک کند را از دست دادیم و ضربه سنگینی خوردیم. متاسفانه آرش رضاوند را از دست داده ایم و به دنبال جایگزینی برای او هستیم. بقیه بازیکنانی که در اختیار داشتیم همان بازیکنانی بودند که نیاز داشتیم.

برای نابود کردن یک تیم، ساده ترین راه این است که این کلمات را مطرح کنید. مقابل حداقل پنج تیم کاری انجام ندادیم.

* نمی توانیم با پنج تیم رقابت کنیم
در این مورد که فولاد به عنوان بازیکن سروصدایی می کند، من سال ها در این فوتبال هستم و می دانم که استفاده از این حرف ها برای شکست دادن و نابودی یک تیم راحت تر است. چون در مدت کوتاهی چند بازیکن را معرفی کردیم، آن صحبت ها انجام شد. حداقل مقابل چهار تیم کاری انجام ندادیم. ما پولی نداریم که 250 هزار دلار برای رضایت بازیکن بپردازیم، اما تیم ها دارند. من مثالی از شیمبا می زنم که سرمربی ما بود و ما او را می خواستیم، اما او پیشنهاد خوبی داشت و زودتر قرارداد امضا کرد. باشگاه های دیگر بازیکنان را با 250 هزار دلار قرض می گیرند که ما نداریم. باشگاه خوب پرداخت کرد، اما حداقل ما نسبت به پنج تیم خود هزینه نکردیم. دو سال است که تیم ها جذب می کنند اما امسال در حال جذب نیرو هستیم. لطف هایی که دریافت نمی کنیم دارای مقادیر و قیمت های خاصی هستند. شاید یکی دو بازیکن وجود داشته باشند که بتوانیم با آنها رقابت کنیم. بقیه بازیکنان ما حتی آنهایی نیستند که بتوانیم با آنها رقابت کنیم. ما بازیکن 600-700 هزار دلاری در تیم خود نداریم و اصلاً نمی توانیم چنین مبالغی را پرداخت کنیم، اما با همه این تفاسیر هیچ بهانه ای نداریم. ما از روز اول می جنگیم و باید تا روز آخر بهترین عملکرد را ارائه دهیم. صحبت را با بهترین بازیکنان با بهترین تیم ایران، باشگاه فوتبال خوزستان آغاز می کنیم. ما سخت می جنگیم و تلاش می کنیم و تا آخرین روز به حمایت شما نیاز داریم.

* نقل و انتقالات در ایران سخت ترین کار است
سه اردو برای تیم در نظر گرفتیم. با توجه به شرایطی که باید صبح و بعدازظهر تمرین می کردیم، باید تیم را آماده می کردیم. سعی کردیم تمرین را در زمان مناسب شروع کنیم. متاسفانه در ابتدای کار مشکلاتی وجود داشت. مثل غیبت بازیکنان از روز اول. در فوتبال ایران نقل و انتقالات سخت ترین کار است و سال هاست که این مشکل را می بینم. مثل همه جای دنیا نیست که همه بازیکنان تمرین کنند و به ترکیب اضافه شوند. نقل و انتقالات کار سختی است، اما سعی کردیم سریع تیم را تکمیل کنیم. از باشگاه و مدیریت جناب آقای گرشاسبی، مهندس ابراهیمی و اعضای محترم هیئت مدیره بابت اردوهایی که برگزار کردیم تشکر می کنم. دوستان به ما لطف داشتند و همه شرایط را فراهم کردند و در حد توان به ما کمک کردند تا با رقبا مبارزه کنیم و عملکرد خوبی داشته باشیم. ما بازی های دوستانه و اردوهای تدارکاتی را آغاز کردیم که این چیزی بود که تیم به آن نیاز داشت. به جز یک بازی دوستانه که لغو شد، بقیه بازی ها همان طور که انتظار داشتیم پیش رفت.

* ما در تلاش هستیم تا بهترین عملکرد را ارائه دهیم
کسب قهرمانی آرزوی همه است. حتی اگر تیم من ضعیف ترین تیم لیگ باشد، برای موفقیت می جنگم و می جنگم، اما فوتبال با یک گل این طرف و آن طرف می رود و با یک اشتباه نتایج عوض می شود، پس باید به این چیزها فکر کرد. هیچ مربی عاقلی در دنیا قولی نمی دهد و فقط قول می دهم مانند سال هایی که اینجا بودم تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا بتوانیم بهترین ها را برای باشگاه بزرگ فولاد خوزستان ارائه دهیم.

* اجازه ندهید از بیرون به فولاد آسیب برسانند
اگر بخواهیم در صدر جدول رده بندی و در بین تیم های حاضر در مسابقات امسال قرار بگیریم، به حمایت شما نیاز داریم. شما نباید اجازه دهید هیچ آسیبی به تیم وارد شود. ما باید از این تیم حمایت کنیم چون هیچ حمایت خارجی نداریم و همه چیز داخل استان است. هواداران باید هر روز و هر لحظه در کنار ما برای رشد و پیشرفت این تیم باشند. باشگاه فولاد کاملا حرفه ای است و اگر نبود اینقدر از آن تعریف نمی کردم. ما واقعا یک باشگاه حرفه ای بزرگ با شرایط خوب و بازیکنان خوب داریم و به همین دلیل است که نیاز داریم در این کار همراه ما باشید. اگر مشکلی وجود دارد، باید بتوانیم یک جلسه، کنفرانس و چت ترتیب دهیم. ما هنوز در این باشگاه هستیم و می توانید سوال کنید و جواب بگیرید تا خدای ناکرده از بیرون آسیب نبینیم. هر دو تیم پایتخت نشین در سراسر ایران هوادارانی دارند اما باید به فکر استان و فولاد خوزستان باشیم تا در کنار هم به موفقیت ادامه دهند و از یکدیگر جدا نشوند. امیدوارم سال خوبی را در کنار شما و هواداران و مردم خوزستان داشته باشیم.