نکونام: تیم ملی باید جای شایسته ای باشد


سرویس خبر شماره: 1822736 |
14 ارديبهشت 1401 ساعت 23:57 |
8,835 امتیاز خبر|

0نظرات

اینجا اگر موفق شوم روزی مربی اوساسونا خواهم شد.

نکونام موفقیت در آسیا را هدف اصلی فوتبال ایران دانست و یادآور شد: اگر هم صعود کنیم هیچ اتفاقی نمی افتد. باید برنامه ریزی کنیم تا ببینیم از آینده فوتبال چه می خواهیم. صعود به دور بعدی جام جهانی افتخار بزرگی است اما باید برای جام ملت های آسیا که مدعی هستیم برنامه ریزی کنیم. جام جهانی زمین سختی است و امیدوارم با بازی های دوستانه و اردوهایمان برای این مسابقات آماده شویم. همه این بازیکنان دوستان من هستند و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دیدار فولاد و گل گهر با تساوی به پایان رسید تا شاگردان نکونام تنها با یک امتیاز به رده چهارم جدول رده بندی بازگردند. این مربی در نشست خبری پس از بازی گفت: همانطور که می دانید تیم ما از یک تورنمنت بسیار سنگین آمده است. این تیم قبل از سفر به عربستان، یک هفته را در اردو سپری کرد، در لیگ بازی کرد و سپس شش بازی پرفشار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا انجام داد. با توجه به شرایط و هزینه هایی که سایر تیم ها متحمل شدند، انرژی زیادی برای صعود گذاشتیم.
می دانستیم که امروز هر چه بازی جلوتر می رود، شرایط سخت تر می شود. متاسفانه کولیبالی را در عربستان از دست دادیم. دیروز کوشکی را در تمرین از دست دادیم و امروز آباشک را در مسابقه از دست دادیم. این نشان می دهد که در مسابقات سخت آسیایی چقدر روی بازیکنان فشار وارد شده است. پارسال هم همین اتفاق افتاد و به دلیل برنامه ریزی ضعیف AFC هر سه روز یک بار بازی می کردیم. چنین بازی های فرسایشی بازیکن را نابود می کند.

سرمربی تیم فولاد معتقد است تیمش باید حداقل سه نماینده در تیم ملی داشته باشد.

سرمربی فولاد با تشکر از هواداران تیمش که امروز در ورزشگاه حضور داشتند، خاطرنشان کرد: از هوادارانمان تشکر می کنم که بعد از دو سال برگشتند و سنگ تمام گذاشتند. جای آنها در جشن ها، قهرمانی ها و صعودهای ما خالی بود. امیدوارم مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا یک رفت و برگشت باشد تا بتوانیم از هواداران خود لذت ببریم. آنها امشب به ما قدرت بیشتری دادند و از این بابت از شما بسیار سپاسگزارم.

به گفته سرمربی فولاد حداقل سه بازیکن از این تیم باید به تیم ملی دعوت شوند: حداقل سه بازیکن فولاد باید به تیم ملی بروند. اسمش را نمی‌برم چون روی روحیه بازیکنان تأثیر می‌گذارد. هر بار با وحید هاشیمن صحبت می کنیم. من نظرم را می گویم اما انتخاب بازیکن کاملا به مربی بستگی دارد و به او احترام می گذاریم. الان انتظار داریم با بزرگ شدن بچه ها حداقل دو سه بازیکن در تیم ملی داشته باشیم. چه کسی در این فوتبال بهتر از بازیکنان من است؟ کسی که بهترین پیروزی را دارد عیب ندارد، اما حق به مشروع می رسد. بازیکنانی که در خارج از ایران بازی می کنند کیفیت بالایی دارند و چند بازیکن در داخل با کیفیت هستند اما بقیه بازیکنان 10 درصد با هم تفاوت دارند و تفاوت آنها در فوتبال در بازی یا عدم بازی است. ما باید بدانیم که چه می خواهیم. به جام جهانی نخواهیم رفت اما برای موفقیت در آسیا برنامه ریزی خواهیم کرد.

نکونام از خستگی به عنوان مهمترین مشکل تیمش در ادامه بازی ها یاد کرد و گفت: این خستگی تا پایان پنج بازی ادامه دارد. فقط باید ریکاوری کنیم و تیم را سالم نگه داریم. رقبای مستقیم ما در لیگ مشخص هستند. گل گهر رقیب مستقیم ما در تساوی بود و هر دو تیم چهار امتیازی شدیم. بدون خستگی عملکرد بهتری داشتیم. به بچه های گل گهر خسته نباشید می گویم. آنها تیم باکیفیتی هستند و ما را به چالش کشیدند. بچه های ما هم واقعا سنگسار شدند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد تیم ملی و دعوت نشدن بازیکنان فولاد گفت: الان می توانم یک سری صحبت کنم. اگر من درباره فوتبال ایران صحبت نکنم، دیگران نمی‌گویند. من در مورد خوشبختی کسی صحبت نمی کنم. خیلی ها لیاقت حضور در تیم ملی را دارند اما اینطور نیستند. خیلی ها لیاقتش را ندارند، اما هستند. ما در فوتبالمان چنین چیزی را داریم اما در فوتبال داخلی نباید چنین چیزی داشته باشیم. زمانی بود که 7 نفر از استقلال، 7 نفر از پرسپولیس، بقیه لژیونرها و یک نفر جواد نکونام که 18 یا یکی دو نفر دیگر مثل مجید بصیرت بود به تیم ملی دعوت شدند. یادم هست وقتی تیم ملی برای بازی دوستانه به آمریکا رفت، نیمه تمام شد و من فقط برای کل لیگ دعوت شدم.
به هر حال سلیقه مربی بود. بعد از آن زمان هایی بود که ارتباط برقرار بود و من بازی می کردم. امیدوارم به زمان ارتباطات برنگردیم چون فوتبال ایران متعلق به مردم و فوتبالیست هایی است که در لیگ بازی می کنند. در پایان فصل، چند بازیکن نباید به یک اردو دعوت شوند. ما باید صحبت کنیم زیرا این به نفع منافع ملی است. تیم ملی به من اعتبار و شخصیت داد و به همین دلیل این وظیفه من است. هر وقت لازم باشد باید صحبت کنم. تیم ملی به جام جهانی رسیده و بهترین تیم تاریخ را داریم. من بعد از صعود به خود آقای اسکوچیچ تبریک گفتم. باز هم به آنها می گویم که تیم ملی باید جای شایسته ای باشد. تیم ما سال گذشته قهرمان جام حذفی شد و بهترین عملکرد را داشت. الکی در پایان فصل 5 نفر را به تیم ملی برد تا از الکی خداحافظی کند. امسال هم در آسیا صعود کردیم، سوپرجام را بردیم، چهارمیم، هرچند به خاطر اسم تیم ها و به جای در نظر گرفتن بازی های رودررو ما را به رتبه پنجم می رسانند. اینکه با فولاد و فوتبال خوزستان مشکل دارند اما اینجا باید حقیقت را بگوییم.

وی با تمجید از داور بازی با گل گهر گفت: بازی سختی بود اما آقای همرنگ به خوبی قضاوت و بازی را کنترل کرد. من از آنها تشکر می کنم. وظیفه ما این است که از کسی که خوب کار کرده تشکر کنیم تا فوتبال ما پیشرفت کند.

وی با تمجید از تیم حریف افزود: گل گهر تیم قابل احترامی است و چند سالی است که در دستور کار قرار گرفته است. بازی پر جنب و جوش و سختی برای هر دو تیم بود. می دانستیم که بازی جذاب خواهد بود. با توجه به بازیکنان خوب و هزینه ای که سیرجانی ها پرداختند، بازی ای داشتیم که پیش بینی آن سخت بود. روی بهبودی و آمادگی ذهنی بچه ها کار کردیم. تیم گل گهر از نظر بازی مستقیم و ضربات ایستگاهی قابل احترام است اما به آنها فرصت ندادیم. فاصله خطوط را کم کردیم و اجازه بازی مستقیم و موقعیتی به حریف ندادیم.
می توانستیم زودتر در نیمه دوم به گل برسیم. بعد از گل اول باید خیلی سریع گل دوم را می زدیم و کار را تمام می کردیم. در یک صحنه سه بازیکن ما توانستند صددرصد گلزنی کنند اما متاسفانه از آنها استفاده نکردیم. این به خستگی بازیکن نیز اشاره دارد. ما روی یک توپ کاملا تصادفی گل زدیم. زمانی که دو بازیکن تعویضی وارد زمین شدند، برای لحظاتی تمرکز تیم ما به هم خورد و باعث شد تیم به گل برسد. چیزی که در پی داشت یک مسابقه کاملاً متعادل و فیزیکی بود. به بازیکنانم خسته نباشید می گویم، خوب جنگیدند.

آخرین سوال سرمربی فولاد درباره علاقه او به هدایت اوساسونا بود. نکو با اعتماد به نفس بالایی در این خصوص گفت: قطعا اگر اینجا عملکرد خوبی داشته باشم نوبت من می شود و روزی مربیگری خواهم کرد. من با آنها و دو نفر از هم تیمی هایم در تماس هستم – کاپیتان ها اکنون در تیم هستند و اگر در اینجا موفق شوم قطعا خوش شانس هستم.



مجله اخبار فوتبال داخلی