نکونام 4 مربی معروف استقلال/ساپینتو را دریبل زد! هر جا می بینی…


آبی پوشان پایتخت برای ششمین بازی خود در لیگ برتر در این فصل پیروز شدند تا همچنان در صدر جدول باقی بمانند و برای قهرمانی این فصل با پرسپولیس رقابت کنند. البته خط دفاعی استقلال در مقابل هواداران شکننده ظاهر شد و جواد نکونام قطعاً به این باور رسیده که ساختار دفاعی تیمش باید تغییر کند، اما نباید فراموش کرد که این تیم نسبت به فصل گذشته از نظر عملکرد فوق العاده موفق است. بازگشت به بازی و حفظ امید خود. هواداران بر این باورند که استقلال حتی اگر دو گل از حریفش عقب باشد، توانایی این را دارد. نتایجی که استقلال در 6 هفته اخیر در لیگ بیست و سوم به دست آورد نشان می دهد که جواد نکونام نه تنها با ریکاردو ساپینتو بلکه حتی با فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم مقایسه می شود. از نظر امتیاز و تعداد گل های زده شرایط مساعدتری دارد.

کاملا برتر از ساپینتو

نتایجی که استقلال با جواد نکونام در این فصل به دست آورد برتر از عملکرد ریکاردو ساپینتو در فصل گذشته محسوب می شود. جدای از بحث حفظ آرامش از نیمکت و عدم درگیر شدن با مسئولان برگزاری و مربیان حریف که روزگاری یکی از دغدغه های استقلال در هر مسابقه به حساب می آمد، این تیم با نکونام از تعادل فنی بهتری نسبت به دوره قبل برخوردار است. سرمربی تیم ریکاردو ساپینتو استقلالی ها در پایان هفته ششم فصل قبل 11 امتیاز داشتند اما حالا 15 امتیاز دارند. استقلالی ها با سرمربی پرتغالی 7 گل زدند و 4 گل دریافت کردند اما با هدایت جواد نکونام توانستند دروازه حریف را باز کنند. 9 بار گل زد و 3 گل خورد. نکته دیگر اینکه سرمربی استقلال تا پایان ششمین دیدار فصل گذشته دو بار با مسئولان برگزاری بازی و نیمکت حریف درگیر شد اما در این فصل شاهد چنین موردی نبودیم.

نکونام 4 مربی معروف استقلال/ساپینتو را دریبل زد!  هر جا می بینی...

پیروزی بزرگ

فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم کار بزرگی انجام داد و توانست بدون یک شکست استقلال را به قهرمانی لیگ برتر برساند. اتفاقی که تا به امروز در تاریخ برگزاری این مسابقات بی سابقه تلقی می شود اما نکته مهم این است که اگر 6 هفته ابتدایی فصل را در نظر بگیریم جواد نکونام نتایج بهتری نسبت به استقلال فرهاد مجیدی کسب کرد و این یک پیروزی تاریخی برای سرمربی فعلی است. مربی آبی پوشان پایتخت محسوب می شود. استقلال با فرهاد مجیدی در پایان بازی ششم لیگ بیست و یکم 14 امتیاز کسب کرده بود و به غیر از زدن 8 گل، تنها یک گل دریافت کرده بود اما اکنون مجموع امتیازات استقلال با جواد نکونام به 15 رسیده و تعداد گل هایی که او به ثمر رساند یکی از گل های این فصل است. بالاتر است البته نباید فراموش کرد که شاگردان فرهاد مجیدی در آن مقطع شکست نخوردند و روند شکست ناپذیری خود را تا پایان فصل حفظ کردند، اما استقلال فعلی تا اینجا یک شکست را در کارنامه خود می بیند. پیروزی استقلال مقابل گل گهر و فرهاد مجیدی در اولین دوره لیگ بیست و یکم با تصمیم کمیسیون انضباطی و استیناف به دست آمد.

شرایط خوب قبل از دربی

شرایط استقلال قبل از جدال با پرسپولیس مناسب است و البته در اردوی حریف هم همین وضعیت را می توان مشاهده کرد اما دو نکته بسیار مهم را نباید فراموش کرد. اولاً زمان زیادی تا تقابل استقلال و پرسپولیس باقی مانده و دوم اینکه دو بازیکن پرسپولیس به شدت مصدوم هستند و در بازی رفت دربی شرکت نخواهند کرد. استقلال در حال حاضر از شرایط فنی خوبی برخوردار است و از نظر نتیجه گیری نیز بسیار موفق عمل کرده است اما جواد نکونام تجربه کافی را دارد که بداند نتیجه دیدار با پرسپولیس عملکرد کل نیم فصل را به میزان قابل توجهی تحت الشعاع قرار می دهد.

بهتر از غریبه ها

اگر فقط 6 هفته ابتدایی لیگ برتر را بسنجیم و جواد نکونام را با مربیان خارجی استقلال مقایسه کنیم، او بهتر از همه همتایان غیرایرانی خود در آبی پوشان عمل می کند. نکونام به نتایجی دست یافت که رولان کخ، وینفرد شفر و آندره آ استراماچونی نتوانستند به آن دست یابند. حالا باید منتظر ماند و دید در هفته های آینده چه اتفاقی برای استقلال خواهد افتاد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال