نگذاشتیم 260 هزار دلار استقلال هدر برود/مطمئن باشید به هواداران اجازه نمی دهیم پنجره استقلال بسته شود.



حکم عزیزبک امانوف صادر شده است و همانطور که پیش بینی می شد اتفاقاتی که در زمان مدیران قبلی رخ داده است باعث عذاب مدیران فعلی استقلال شده و البته در نهایت باشگاه باید تاوان آن را بپردازد. این در حالی است که دقایقی پس از صدور حکم با محمدرضا بختیاری معاون حقوقی و بین الملل باشگاه استقلال برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تماس گرفتیم.

حکم امانوف صادر شده و استقلال باید 314 هزار دلار بپردازد

بله، این تصمیم گرفته شد، اما یک نکته بسیار مهم در این مورد مغفول ماند.

در چه نقطه ای

ماجرای عزیزبک امانوف زمانی اتفاق افتاد که هیچکدام از ما در باشگاه استقلال نبودیم اما کار به ما محول شد و طبق تعهدات قانونی قدم های خود را آغاز کردیم. در گام اول، لایحه دفاعی را تهیه کردیم تا بتوانیم مبلغ پرداختی را کاهش دهیم و در زمان صرفه جویی کنیم. خوشبختانه این طرح جواب داد و ماجرا آسیبی به روند صدور مجوز حرفه ای استقلال وارد نکرد. این یک اتفاق بسیار مهم است. از سوی دیگر، با وجود اینکه عزیزبک امانوف یک وکیل متخصص انگلیسی استخدام کرد، اما توانستیم در دو جبهه مهم پیروز شویم. ابتدا پرونده به جای سه قاضی به یک قاضی واگذار شد و این پرونده ده ها هزار دلار برای استقلال هزینه داشت چرا که بازنده پرونده نیز باید هزینه دادرسی را بپردازد. از طرفی با تلاش باشگاه استقلال و دفاعیاتی که من تهیه و به دادگاه عالی ورزش تقدیم کردم، مبلغ 260 هزار دلار نسبت به رای اولیه کاهش یافت. اگر می خواستیم همین حکم را اجرا کنیم، استقلال باید حدود 580 هزار دلار می پرداخت که حالا این حکم به کمتر از 314 هزار دلار کاهش یافته است. در واقع نگذاشتیم 260 هزار دلار از پول استقلال که پول مردم ایران محسوب می شود، هدر برود.

به نظر می رسد پنجره استقلال بسته نیست، درست است؟

بله، معمولا وقتی دادگاه عالی ورزش تصمیم نهایی می گیرد و باشگاهی را به پرداخت مطالبات بازیکن یا مربی می دهد، پنجره را هم می بندد، اما در استقلال اینطور نیست. ما خودمان اعمال می کنیم و اجازه این پنجره را نمی دهیم. در روزهای بحرانی کنونی که زمان کمک فرا رسیده است بسته شود.

و سوال آخر، ماجرای ریکاردو ساپینتو چه می شود؟

در مورد سرمربی سابق استقلال منتظر حکم تجدیدنظرخواهی هستیم. انتظار می رود تا یک ماه آینده منتشر شود.

بیشتر بخوانید: شایعه عجیب قرارداد نکونام با استقلال/ پایان جام حذفی، پایان ماجرای جواد؟



سرویس داخلی اخبار فوتبال