نیم قرن بعد از دربی اول: آزادی، قوی! (تصویر)

از این رو هواداران پرسپولیس در بازی با گل گهر و تعدادی از هواداران تراکتورسازی در دیدار با استقلال به طبقه دوم ورزشگاه رفتند و از این قسمت به تماشای این مسابقه پرداختند اما اوج کار در فینال جام خولا بود. در شهرورد طبقه اول نیز تمدید شد و هواداران پرسپولیس و استقلال از دورتر بازی تیم محبوب خود را تماشا کردند.


سرویس خبر شماره: 1941476
12 ژوئن 1402 ساعت 05:00
306

0نقطه نظر

عصر گرم فوتبال ایران در ورزشگاه پیر پایتخت

حالا مسئولان ورزش ایران اعلام کرده اند که بازسازی ورزشگاه آزادی تا سه سال دیگر به پایان می رسد و این در حالی است که این ورزشگاه تنها گزینه پایتخت برای میزبانی از پرسپولیس – استقلال با حضور هواداران است.

نکته مهم این است که هیچ نشانه ای از سقوط در طبقه دوم ورزشگاه وجود نداشت و این قسمت از ورزشگاه با استقبال خوب حدود 40 هزار نفری روبرو شد که در هر موقعیت و گلی از خوشحالی می پریدند و شب هیجان انگیزی را سپری می کردند .

اما اولین بازی در شهرورد بازی برگشت بود و با وجود فروش 15 هزار بلیت، استقبال گرم هواداران باعث شد هواداران بدون بلیت وارد ورزشگاه شده و در طبقه دوم ورزشگاه مستقر شوند. ابتدا ترس زیادی وجود داشت که طبقه دوم ورزشگاه به دلیل حضور تماشاگران فرو بریزد اما این اتفاق رخ نداد.

عکس: امیرحسین خیرخواه



مجله اخبار فوتبال داخلی

جالب است بدانید برای اولین بار در خرداد 1352 ورزشگاه پیر پایتخت میزبان دربی بزرگ تهران بود. جایی که آبی ها توانستند پرسپولیس را در جام اتحاد شکست دهند و عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. اما این بار 50 سال بعد این پرسپولیس بود که از سد حریف گذشت و قهرمان جام حذفی شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فروش 35 هزار بلیت و حضور نزدیک به 70 هزار تماشاگر از نکات عجیب و سوال برانگیز صد و یازدهمین دیدار پایتخت بود. دیداری که با حضور پرتعداد تماشاگر حال و هوای متفاوتی داشت و حساس ترین دربی سال های اخیر را به یکی از مهیج ترین دیدارهای این دو تیم تبدیل کرد.

نکته جالب در مورد ورزشگاه آزادی این است که مسئولان وزارت ورزش و شرکت توسعه از سال 1401 بازسازی و ایمن سازی این ورزشگاه را آغاز کردند و به همین دلیل بازی پرسپولیس و استقلال تنها با فروش 5000 بلیت برگزار شد. مسئولان گفتند آزادی نمی تواند تماشاگر بیشتری را در خود جای دهد و تماشاگران نباید در طبقه دوم حضور داشته باشند.

استادیوم باستانی تهران که ساخت آن از سال 1349 آغاز شد، در سال 1350 به مرحله افتتاحیه رسید و در سال 1353 میزبان بازی های آسیایی و سپس جام ملت های آسیا بود و در این ورزشگاه 4 بار استقلال و 6 بار پرسپولیس قهرمانی خود را جشن گرفتند.

1882473
1882474
1882475
1882476
1882477

دقیقاً نیم قرن از اولین شهرورد که در ورزشگاه آزادی برگزار شد می گذرد و این ورزشگاه همچنان اولین انتخاب برای میزبانی مهم ترین بازی باشگاهی فوتبال ایران است.

نیم قرن بعد از دربی اول: آزادی، قوی!  (تصویر)