هدیه جبرئیل | آرسبلاگ … وبلاگ آرسنال

او چهار بازی آرسنال در لیگ اروپا را آغاز کرد و در یکی دیگر به عنوان بازیکن فرعی به میدان رفت. او دوشنبه شب نیز 90 دقیقه کامل مقابل آکسفورد بازی کرد. با حضور قرضی پابلو ماری، آرسنال هافبک وسط چپ پای دیگری برای حضور در میدان ندارد و نمی توان فکر کرد که این مشکلی است که در تابستان برطرف خواهد شد.

هنگامی که آرسنال در اکتبر 2020 در خانه 1-0 به تیم جمع و جور لسترسیتی باخت، آرتتا گفت: “آنها (لستر) 5-4-1 بازی کردند و مهاجم با هافبک نگهدارنده برگشت…اگر از مدافعان مرکزی خود استفاده نکنید. شما هشت بازی می کنید [men] در برابر 10 در کل بازی. بازی واقعا سختی است.

گابریل اغلب به عنوان راش یا کمی مستعد خطا شناخته می شود، به خصوص توسط کسانی که هر هفته آرسنال را تماشا نمی کنند. که دو واقعیت برجسته را نادیده می گیرد. یک- او در معرض دید قرار می گیرد و برای بیرون آمدن از آن موقعیت ها به حیله گری زیادی نیاز است. احتمال تصادف یک شمشیر در محل کار بیشتر از یک حسابدار است. (با این حال، گابریل فقط یک خطا دارد که منجر به شوت حریف در این فصل می شود، صلیبا چهار خطا دارد- که احتمالاً فقط یک سوال تجربه است).

همچنین ازدواج سبک های دفاعی که هر شراکت دفاعی به آن نیاز دارد را نادیده می گیرد. تونی آدامز به مارتین کیون نیاز داشت که کاسه زانوهایش را بخرد و گاز بگیرد تا بتواند شورتش را تمیز نگه دارد. لوران کوشیلنی در زمان خود کارت های قرمز و پنالتی نسبتاً کمی دریافت کرد زیرا باید یین ورزشی را به یانگ زیبای مرتساکر ارائه می کرد.

“آنها [the centre-backs] باید وارد عمل شوند، آنها باید بدانند که چه فضاهایی را برای حمله، چه بازیکنانی باید متعهد کنند، چه بازیکنانی را باید تحریک کنند، در مناطقی که ما نیز باید تحریک کنیم. آنها حیاتی می شوند.» گابریل 4.76 بار در هر 90 دقیقه به یک سوم پایانی پاس می دهد در حالی که 2.92 بار صلیبا در 90 دقیقه پاس می دهد. این فقط نشان می دهد که گابریل چقدر در پاس دادن توپ به مناطقی که به قول آرتتا “تحریک” می کند، موثر است.

گابریل از زمان ورودش در تابستان 2020 در این موقعیت نقش آفرینی کرده است. این فقط به خاطر پای مورد علاقه او نیست. او به سرعت به بازیکنی بسیار مهم برای تیم و مدافعی مهم تبدیل شده است. هر دفاعی به تعادلی بین آتش و یخ در هاف میانی نیاز دارد و آرسنال این تعادل را در 18 ماه گذشته کشف کرده است، اولاً با وایت و گابریل که در فصل 2021-2022 با هم جفت شدند.

وقتی ویلیام سالیبا، مظهر حضور یخی در خط دفاعی توپچی ها، برای فصل 2022-23 بازگشت، گابریل قرار نبود از صندلی عقب بماند. در عوض، بن وایت به سمت دفاع راست رفت. گابریل تاکنون در هر دقیقه از فصل آرسنال در لیگ بازی کرده است. وقتی به دیگران اجازه داده شد که مچ پاهای خود را در یک سطل یخ برای بازی های جام بشویید، گابریل تا حد زیادی در حال انجام وظیفه بوده است.

زینچنکو عملاً شریک خط میانی توماس پارتی است که در داخل زمین سرگردان است تا وسط زمین را بیش از حد شلوغ کند. زینچنکو در آن نقش فوق‌العاده مؤثر است، اما سرگردانی او بهای تمام شده دارد و گابریل این صورت حساب را برمی‌دارد. زیرا در واقع، آرسنال واقعاً با یک مدافع چپ بازی نمی‌کند و این بدان معناست که از گابریل خواسته می‌شود تا فضای زیادی را پوشش دهد و در فاز دفاعی به یک دفاع کناری ترکیبی وسط تبدیل شود.

با این حال، گابریل در سیستم آرسنال نیز عملکرد دفاعی مهمی دارد. در سیستم 2-3-5 / 3-2-5 که آنها عمل می کنند، هیچ بازیکنی از نظر موقعیتی بیشتر از گابریل تحت فشار نیست. آمدن الکساندر زینچنکو به آرسنال اجازه داد تا کنترل بیشتری روی بازی ها داشته باشد، عمدتاً به این دلیل که او واقعاً اصلاً در دفاع چپ بازی نمی کند. (هیچ کس به طور میانگین در یک سوم میانی برای آرسنال در این فصل به طور میانگین لمس نمی کند).

جبرئیل. آن بازی یک دعوا بود و برزیلی با یک بند انگشت که به مشتش بسته شده احساس می کند در خانه خود است. بن وایت و ویلیام سالیبا مدافعان برجسته ای هستند، اما بدون گابریل، دفاع آنقدر آرام می شد که در نهایت سقوط می کرد. اما گابریل تنها یک مبارز خیابانی نیست، توزیع او نیز عالی است.

وقتی در نظر بگیرید که او معمولاً توپ را به سمت خط لمسی سمت چپ دریافت می کند، در حالی که زینچنکو یا تیرنی به هافبک وارونه می شوند، حتی بیشتر چشمگیرتر است، به این معنی که او پانورامای وسیعی از زمین در اختیار ندارد. فقدان یک مدافع چپ ارتدوکس در کنار او اغلب به این معنی است که او یک پاس راحت کمتر به روی او باز می کند. هر تیم خوبی به یک گابریل نیاز دارد، بزرگترین مشکل برای آرسنال یافتن یکی دیگر از اوست.

ورزشکاری او به او کمک می کند تا این کار را به خوبی انجام دهد. اما برای اجرای موثر چنین نقشی به چیزی بیش از سرعت نیاز است، زمان‌بندی و ارزیابی فضا باید همیشه تنظیم شود. برای از بین بردن خطر نیز همیشه به یک تکل قهرمان نیاز نیست. مربیان اغلب ارزش به تاخیر انداختن حریفان را به مدافعان آموزش می دهند و گابریل در این کار عالی است – در دویدن به فضا و به سادگی نگه داشتن مهاجم در جایی که او است یا هل دادن او به سمت خط تماس تا رسیدن سواره نظام.

من را در Twitter@Stillmanator دنبال کنید



https://arseblog.com/2023/01/gift-of-gabriel/ منبع:

هافبک‌های وسط پای چپ نیز راحت‌تر در حال چوپانی کردن مهاجمان به سمت خط لمسی چپ هستند (یک عبارتی در مربیگری وجود دارد که “خط لمسی بهترین مدافع شماست”). این امر گویای این است که خرید یک هافبک وسط پای چپ یکی از اولین سفارشات تجاری آرتتا بود.

6 بازیکن از 12 بازیکن پرکاربرد آرسنال در این فصل، چپ پا هستند. آرتتا به دنبال تقویت مجموعه پنجه های جنوبی خود بود و اولین جایی که او به این نیاز پرداخت، سمت چپ همکاری دفاعی مرکزی او بود. آرتتا وارث موستافی، لوئیز، هولدینگ، چمبرز و سوکراتیس در وسط بود.

شما نمی توانید دو بابی مور در دفاع داشته باشید، شما به یک جک چارلتون نیاز دارید تا موشک ها را به بیرون از محوطه جریمه هدایت کند و به کسی نیاز دارید که اگر بازی بعد از آن به پارکینگ بریزد، از مشت خونین نترسد. وقتی آرسنال در این فصل در جاده الند در معرض رگبار نادری قرار گرفت، چه کسی در حالی که جایزه بهترین بازیکن مسابقه را زیر بغلش گذاشته بود، رفت؟

پابلو ماری در ژانویه 2020، چند هفته پس از منصوب شدن آرتتا، به صورت قرضی وارد زمین شد، اما من در مورد اینکه او چقدر در آن قرارداد مشارکت داشت، تردید دارم. در تابستان 2020، او از باشگاه خواست 27 میلیون پوند برای گابریل از لیل فرانسه خرج کند. مزایای داشتن یک هافبک وسط پای چپ آشکار است، زمین را باز می کند. اولا، برای گذر محدب به سمت خط لمسی چپ و برای مورب چپ به راست.

گابریل ماگالایس، مارتین اودگارد، نونو تاوارس، فابیو ویرا، پابلو ماری و الکساندر زینچنکو. تمام خریدهای آرسنال زیر نظر میکل آرتتا و همه چپ پاها. 6 تا از 14 خرید میکل آرتتا در خارج از زمین، با بازیکنانی مانند بوکایو ساکا و کیران تیرنی که او به ارث برده بود، کنار گذاشته شده اند – این تعادل به وضوح برای سرمربی مهم است.