هشدار بزرگ برای فوتبال ایران با تصمیم رسانه ای کی روش/ باج کلان ستاره استقلال

محبی ستاره کلیدی سپاهان محسوب می شد. بازیکنی که در بازی لیگ اول گلزنی برای این تیم را آغاز کرد. با این حال، او نتوانست به سرعت در فوتبال پرتغال ادغام شود و جایگاه خود را در سانتا کلارا پیدا کند. تجربه ای که برای پیام فارس هم رخ داد و رویای حضور این مدافع در جام جهانی را به خطر انداخت. محمد بنا به دلایلی در فوتبال پرتغال موفق نشد و با یک تصمیم خوب به استقلال بازگشت. حالا برای دعوت به تیم ملی دیر نشده بود اما برای تغییر نظر سرمربی و تغییر ترکیب خط حمله کمی دیر است. شاید اگر محبی فصل گذشته در لیگ برتر می ماند و دقایق زیادی بازی می کرد، کادرفنی او را از اردو بیرون نمی کرد. با این حال او چاره ای جز پذیرش سرنوشت خود و منتظر فرصت های بعدی نخواهد داشت. فرصت هایی که بدون شک در آینده خود را به این بازیکن خواهد داد.

بهترین گلزن استقلال شوید، اولین قهرمانی را با این باشگاه کسب کنید و به اردوی تیم ملی دعوت شوید. این اواخر همه چیز برای محمد محبی خوب پیش می رفت. بازیکنی که اگرچه یک سال از لیگ برتر دور بود اما توانست به سرعت در تیم جدیدش ادغام شود. ظاهرا او بازیکن مورد علاقه مربیان پرتغالی نیز هست. چرا که ساپینتو از همان ابتدا او را در ترکیب اصلی قرار داد و کی روش در بین تمامی مهاجمان ملی پوش لیگ برتر تنها بر دعوت این بازیکن به تیم ملی تاکید کرد. با این حال بدترین خبر برای محبی خط خوردن از لیست نهایی اردوی ارزیابی فنی تیم ملی است. در یک روند عجیب و غیرحرفه ای اتفاق افتاد. محبی پس از ترک سیرجان و بازگشت به تهران با جام قهرمانی به یکباره متوجه شد که قرار نیست این هفته در اردوی تیم ملی حاضر شود. او با 2 هم تیمی دیگرش مهدی مهدی پور و صالح حردانی از لیست خارج شد. جالب اینجاست که برای شکستن این ماجرا، خبری از انتشار فهرست رسمی نبود تا بازیکنان عملاً از طریق تماس تلفنی متوجه شوند که شانس حضور در جام جهانی قطر را از دست داده اند. حالا از استقلال فقط حسینی، روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی در اردو حضور دارند و محبی باید برای رفتن به تعطیلات آماده شود. تعطیلاتی که برای این بازیکن اصلا شیرین نخواهد بود.
محبی در روزهایی که برای سپاهان بازی می کرد به تیم ملی دعوت شد و حتی به عنوان فیکس در تیم ویلموتس بازی کرد. او از زمانی که پیراهن استقلال را بر تن کرد، بار دیگر در رادار مربیگری تیم ملی قرار گرفت و اخیرا توسط کارلوس کی روش به اردوی ارزیابی فنی دعوت شد. در این بین تنها دوران حضور در باشگاه سانتا کلارا در فوتبال پرتغال از شانس این مهاجم برای حمل تیم ملی استفاده کرد و او را در رقابت با دیگر مهاجمان فوتبال پرتغال عقب انداخت. شاید بهتر بود محبی در زمان دیگری به فکر لژیونر شدن بود. او برای ترک لیگ برتر کمی عجله داشت و بهای آن عجله در جام جهانی قطر از دست رفت.

هشداری برای فوتبال ایران
انصراف محبی از اردو یعنی حتی یک مهاجم لیگ برتر ایرانی هم در جام جهانی قطر حضور نخواهد داشت. این اتفاق زنگ خطر بزرگی را برای فوتبال ایران به صدا در می آورد. بی دلیل نیست که باشگاهی مثل پرسپولیس برای بازگرداندن خط حمله به مهاجمان خارجی روی آورده است. دیر یا زود سایر باشگاه ها نیز همین کار را خواهند کرد. محبی آخرین امید مهاجمان لیگ برتر برای صعود به جام جهانی بود اما نتوانست این موقعیت را حفظ کند. سقوط ستاره ای چون مهدی قیدی، بازی های کم رنگ شهریار مقانلو برای سپاهان و همچنین ماجرای عجیب پیوستن کاوه رضایی به تراکتور پس از جدایی از استقلال، کیروش را نسبت به مهاجمان ملی بی اعتقاد کرد. با توجه به قرار گرفتن مهدی طارمی در کناره های زمین در نقشه ایده آل کی روش، تیم ملی تنها با 2 مهاجم وسط راهی جام جهانی 2022 خواهد شد. سردار آزمون و کریم انصاری فرد. شاید بهتر بود بازیکن جوانی مثل محبی قبل از کریم تجربه حضور در جام حذفی را کسب می کرد اما کی روش همیشه به انصاری فرد علاقه داشته و ترجیح می دهد از تجربیاتش در اردوی تیم ملی استفاده کند. در پایان جام جهانی اما احتمالا دوران ملی پوشان انصاری فرد به پایان می رسد و احتمالا پس از آن محمد محبی یکی از شانس های جدی حضور در این تیم خواهد بود. با این حال ستاره های دیگری مانند اللهیار صیادمنش نیز می توانند آینده خط حمله تیم ملی را بسازند. محبی دلایل خوبی برای پشیمانی دارد اما بدون شک خودش بهتر از هرکسی توانایی هایش را می داند. مرد خطرناک خط حمله استقلال فعلا باید بدون رویای قطری زندگی کند اما رویاهای بزرگ دیگری در انتظار او خواهد بود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال