هفت آسیایی که می توانند در فصل جدید بدرخشند

پسر و یک هیولا از کره …
ESPN علاوه بر مهدی طارمی از شش ستاره آسیایی دیگر به عنوان ستاره های این قاره در فصل جدید فوتبال باشگاهی اروپا یاد کرده است. در صدر این فهرست، سون هیونگ مین، ستاره کره ای تاتنهام قرار دارد. فصل گذشته، او به عنوان اولین آسیایی تاریخ، کفش طلای لیگ برتر را با محمد صلاح به دست آورد و بسیاری معتقدند که او هنوز هم می تواند بهتر از آنچه هست، کار کند. سون به عنوان کاپیتان تیم ملی کره، کار سختی در جام جهانی خواهد داشت. جایی که تیم ملی کشورش با اروگوئه، غنا و پرتغال هم گروه است. کیم مین جائه یکی دیگر از کره ای های این لیست است. هیولای کره ای فنرباغچه را ترک کرد و برای پوشیدن پیراهن ناپولی راهی سری آ شد. انتظار می رود این مدافع 25 ساله جای خالی کالیدو کولیبالی را پر کند.

مهدی طارمی، سون هیونگ مین، تاکومی مینامینو و چهار بازیکن دیگر ستاره های آسیایی هستند که در این فصل فوتبال اروپا منتظر آنها خواهیم بود.

در یک چشم به هم زدن، تعطیلات تابستانی به پایان رسید و جشنواره فوتبال باشگاهی اروپا 2022-23 در راه است. فصل جدید جذابیت های خاص خود را خواهد داشت که از مهمترین آنها می توان به برگزاری جام جهانی در میانه مسابقات اشاره کرد. برخی از بزرگترین ستاره های فوتبال آسیا نیز در فصل جدید فوتبال باشگاهی در اروپا سعی خواهند کرد در تیم های خود بدرخشند. ESPN در آستانه شروع لیگ های اروپایی هفت ستاره جذاب آسیایی را در فصل جدید فوتبال باشگاهی اروپا معرفی کرد که در میان آنها نام مهدی طارمی را می بینیم.

زیدان آسیایی یکی از این هفت نفر است
ژاپن و کره دو نماینده در این فهرست دارند و علاوه بر ایران، کشورهای ویتنام و عراق نیز هر کدام یک ستاره در فهرست ESPN دارند. نگوین کوانگ های (ویتنام) یکی از این بازیکنان است. ملی پوش ویتنام که مدت ها از او به عنوان یکی از استعدادهای درخشان آسیای جنوب شرقی یاد می شد، سرانجام پس از 8 سال حضور در باشگاه هانوی، با پائو در لیگ 2 راهی فوتبال اروپا شد. این بازیکن چپ پا که گل های بسیار خوبی در دوران حرفه ای خود به ثمر رسانده، یکی از مهره های مهم تیم ملی کشورش در موفقیت های اخیر بوده است. او در 25 سالگی شانس خوبی برای تبدیل شدن به یک ستاره واقعی دارد.
نفر بعدی در این لیست فردی است که در انگلستان به دنیا آمده، واجد شرایط بازی در پاکستان بوده و در نهایت برای تیم ملی عراق بازی کند. این بازیکن 19 ساله اولین بازی خود را برای یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد اما هنوز آنطور که باید خود را در تئاتر رویایی نشان نداده است. اقبال زیدان در دیدار دوستانه مقابل لیورپول بسیار خوب درخشید. این بازیکن جوان سرشار از انگیزه است و شاید این برگ برنده او از نگاه سرمربی سخت گیر تیم باشد.



مجله اخبار فوتبال داخلی
سرویس خبر شماره: 1836978
15 مرداد 1401 ساعت 09:43 |
1.8K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

ژاپنی ها به دنبال موقعیت دائمی هستند
دو ژاپنی نیز در میان هفت ستاره آسیایی ESPN هستند. تاکومی مینامینو جام های ارزشمندی را در لیورپول به دست آورد اما هنوز نتوانست به تیم اصلی باشگاه نفوذ کند. او به دنبال یک باشگاه معمولی تر بود تا امکان بازی بیشتر را داشته باشد و در نهایت موناکو را در لیگ 1 فرانسه انتخاب کرد. مهاجم 27 ساله ژاپنی کوتاه قد، اگر بخواهد یک ستاره بماند، باید سخت‌تر تلاش کند تا از یک بازی گرم‌تر کناری به بازیکن اصلی تبدیل شود.
علاوه بر مینامینو، مرد دیگری که ژاپن می تواند امیدوار باشد در جام جهانی بدرخشد، کائورو میتوما است که قرار است اولین بازی خود در لیگ برتر را برای برایتون انجام دهد. میتوما و تاکهیرو تومیاسو، مدافع راست آرسنال، نسل جدید فوتبال ژاپن هستند. با توجه به تجربه بازی در لیگ برتر اروپا، امید زیادی برای درخشش این دو در زمین سخت جام جهانی وجود دارد.

مهدی طارمی; اوج کارش در لندن بود!
ESPN درباره طارمی نوشت: شاید به دلیل بازی در پرتغال، مهدی طارمی نسبت به بازیکنانی مانند سون جذابیت کمتری داشته باشد، اما نبوغ او در قهرمانی در لیگ پرتغال او را در کانون توجه قرار داده است.
این مهاجم ایرانی در سه فصل گذشته یکی از اعضای منتخب لیگ پرتغال بوده و جایزه بهترین گلزن فصل 9-2020 را دریافت کرده است. او در اولین سال حضورش در پرتغال، در پیراهن ریو آوه آنقدر درخشید که نشان داد بازیکن توانمندی است. اوج دوران حرفه ای طارمی زمانی بود که او در استمفوردبریج اوج گرفت و با یک ضربه قیچی تماشایی دروازه چلسی را در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باز کرد.
این بازیکن 30 ساله در این مدت از باشگاه های مطرح اروپایی پیشنهاداتی دریافت کرده است، اما هنوز تصمیمی برای ترک پورتو نداشته است. او امسال به همراه سردار آزمون خط مقدم تیم ملی ایران در جام جهانی را تشکیل خواهد داد.
تیم ملی ایران در دور قبل قهرمان جام جهانی از مراکش شد، یک تساوی به یاد ماندنی مقابل پرتغال به دست آورد و با قبول تنها یک شکست مقابل پرتغال از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی بازماند. این تیم با توجه به بازی های ذکر شده و ستاره هایی مانند طارمی امیدوار است از گروهی که انگلیس، آمریکا و ولز در آن حضور دارند، خارج شود.