همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست

همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست

صفحاتی هستند که به تعداد بسیار بالایی وبسایت، تعداد زیادی بک لینک می دهند. ساخت لینک فارم برای بهبود رتبه شاید حدود 10 سال پیش جواب می داد اما در حال حاضر می تواند باعث پنالتی سریع گوگل شود. سرپ مخفف عبارت Search Engine Results Page به معنای نتایج وبسایت ها در رتبه بندی موتور های جستجو است.

علاوه بر این، کسب رتبه برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا همیشه امکان پذیر نیست. ناگفته نماند که صدها مورد از کلمات کلیدی Long-tail در هر کسب و کاری وجود دارد. برآوردها نشان میدهد که حدود 70٪ از کل ترافیک سایت ها از کلمات کلیدی Long-tail است. البته که موتورهای جستجو جزییات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند.

در تصویر زیر می‌توانید به طور واضح مشاهده نمایید که بیشترین ترافیک یک سایت از ترافیک‌های SERP نشات گرفته است. از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است. البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می‌کنیم در پاسخ‌گویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند.

کسب رتبه و جایگاه در نتایج جستجو یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی است که در دیجیتال مارکتینگ با عنوان سئو انجام می‌شود. اما واقعاً seo چیست و چگونه می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند؟ این مقاله درباره سئو میباشد و در آن به موارد زیر میپردازیم. سئو سایت به معنی پاسخ دادن به جستجوهای کاربران با محتوای مرتبط و باکیفیت، و به وجود آوردن بهترین تجربۀ کاربری ممکن برای آن‌هاست. اگر در سئو تجربه زیادی ندارید و با این روش‌های پرخطر آشنا نیستید، استفاده از آن‌ها به شما توصیه نمی‌شود. دانستن هدف مخاطبان از جستجو در فضای اینترنت تنها یک روی سکه سئو است. در طرف دیگر، باید پاسخ پرسش‌های مخاطبان و محتوای مورد علاقه آن‌ها را طوری در وب‌سایت خود ارائه کنید که «خزندگان یا کراولرهای موتورهای جستجو» (Crawlers) آن‌ها را بیابند و مطالب شما را به خوبی درک کنند.

قیمت سئو‌ی یک وب سایت چگونه برآورد می‌شود؟

این یک واقعیت است و فرقی نمی کند که وب سایت شما چه نوع اطلاعات، خدمات، محصولات یا محتوایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. سئو یا بهینه سازی سایت تنها برای ساخت سایت هایی که موتور جستجو پسند باشند، به کار نمی رود. از سئو در اصل، برای بهتر کردن تجربه کاربری بازدید کنندگان یک وب سایت نیز استفاده می شود.

اسکیما (schema) چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

بعد از اینکه ایرادات فنی سایت را برطرف کردیم، نوبت به محتوای درون سایت می‌رسد. اولین قدم در تولید محتوا هم، تحقیق کلمۀ کلیدی یا همان کیوُرد ریسرچ است. به همین ترتیب یک سایت، هر چقدر محتوای خوبی داشته باشد، اما برای مثال سریع بارگذاری نشود، فایده‌ای برای کاربران نخواهد داشت. به همین دلیل در این قسمت یک نقشۀ کلی از مسیر سئوی سایت برای شما آورده‌ایم تا ذهنتان را برای ورود به مسیر سئو آماده کنیم.

Zombie یا زامبی به موجودات مرده متحرکی گفته می‌شود که در دنیای فیلم و کتاب‌های تخیلی و ترسناک، تحت تاثیر ویروسی توجیه ناپذیر، میل به خوردن انسان‌ها دارند. اصطلاح Zombie Pages یا صفحات زامبی، بیشتر بخاطر این خصلت زامبی‌ها که نه مرده‌اند و نه زنده بکار می‌رود. زامبی پیج‌ها صفحاتی در وبسایت شما هستند که ترافیکی ایجاد نمی‌کنند؛ بلکه فقط آنجا هستند. صفحاتی که کاملا خوابیده و غیر‌فعال‌اند؛ آن هم بخاطر اینکه عموما محتوای جالبی ندارند و برای کسی جذاب نیستند.

این اصطلاح مخفف Human Experience Optimization به معنی آسان‌سازی ظاهر سایت برای کاربر است. موتور‌های گوگل در این بخش سعی دارند از دیدگاه یک انسان به سایت نگاه کنند. درواقع شما با استفاده از این ابزار توانایی این را دارید که برای سایت خود یک نقشه تهیه کنید. نقشه‌ای که به شما کمک کند تا گوگل بتواند به راحتی سایت شما را کراول کرده و به روز رسانی مناسبی را برای سایتتان به وجود آورد. علاوه بر دسته بندی قبلی که برای کلمه کلیدی ذکر شد، کلمه کلیدی را براساس اندازه و طول کلمه نیز می‌توان دسته بندی کرد.

  • اگر سه چراغ راهنمایی را در نظر بگیرید، سئو کلاه سفید چراغ سبز، سئو کلاه سیاه چراغ قرمز و سئو کلاه خاکستری نشان دهنده چراغ زرد است.
  • موتورهای جستجو اجرای فرایند های سئو را به همه وبسایت ها توصیه می‌کنند.
  • علاوه بر قرار دادن محتوا در موتورهای جستجو، سئو همچنین به ترقی و پیشرفت رتبه‌‌ها نیز کمک می‌‌‌کند بنابراین آن محتوا در جایی که بیشتر مورد مطالعه جستجوگرهاست قرار می‌‌‌گیرد.
  • هنگامی که یک محتوا بسیار شبیه به محتوایی دیگر در سطح وب باشد (چه برای خود سایت چه مشابه بها سایت های دیگر)، عبارت داپلیکیت کانتنت را برای آن به کار می برند.

در واقع در ابتدا برای اینکه یک متن جذاب باشد و به چشم آید، عنوان آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو لازم است تا با استفاده از بهینه سازی تگ‌های عنوان، این کار صورت گیرد. دیگر بعدی که می‌تواند به عنوان بخشی مهم و کاربردی در سئوی محتوا شناخته شود، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. انتخاب کلمات کلیدی، موضوعی بسیار پیچیده و طولانی است که در ادامه به صورت مفصل و جزئی به آن خواهیم پرداخت.

چرا تصاویر سایت به متن جایگزین نیاز دارند؟

Internal Link یا لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه موجود در یک وبسایت به صفحه دیگری در همان وبسایت برود. هم کاربران و هم موتور‌های جستجو از لینک‌های داخلی برای پیدا کردن محتوا روی یک وبسایت استفاده می‌کنند. لینک‌های داخلی از این جهت که به موتور‌های جستجو کمک می‌کنند تمام صفحات یک سایت را پیدا کرده، بفهمند و ایندکس کنند، اهمیت بسیاری دارند. اگر از آن‌ها بطور راهبردی و برنامه‌ریزی شده استفاده کنید، می‌توانند اعتبار صفحات را نیز منتقل کنند. بطور خلاصه، لینک سازی داخلی کلیدی برای هر سایتی است که رتبه‌های بالاتری در موتور‌های جستجو می‌خواهد. هنگامی که یک وبسایت برای بار اول در فضای اینترنت ایجاد می‌شود، گوگل ممکن است برای مدتی به آن رتبه بالا‌یی در صفحات نتایج جستجو‌ی خود بدهد.