هموطنان گلسیانی در راه فوتبال ایران

**فکر می کنید در آینده شاهد حضور بازیکنان گرجستانی بیشتری در ایران باشیم؟
به نظر من خیلی از بازیکنان گرجستانی می توانند به راحتی در ایران بازی کنند. الان نیم فصل لیگ گرجستان است و بازیکنان با تیم های خود قرارداد دارند اما در حال حاضر چند بازیکن از تیم های ایرانی پیشنهاد دارند و خوشحال می شوم شرایط را برای چند بازیکن دیگر گرجستانی فراهم کنم. ایران قبل از شروع لیگ ایران. در لیگ کشور خود فوتبال بازی کنید.

برنامه شما برای آینده چیست؟
مشغول نقل و انتقالات بازیکنان گرجستانی هستم. خوشحال می شوم بازیکنان گرجستانی را به ایران بیاورم. امیدوارم این راه ادامه داشته باشد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

بازیکن سابق سپاهان و فولاد درباره شرایط لیگ ایران و چند موضوع دیگر با خبرنگار ما صحبت کرد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

** وضعیت سپاهان و فولاد، دو تیم سابق خود را چگونه می بینید؟
به نظر من سپاهان و فولاد بهترین باشگاه های ایران هستند. آنها سال گذشته بدشانس بودند و نتوانستند قهرمانی را کسب کنند. اما اکنون آنها بسیار موفق تر هستند. بازیکنی مثل اشکان دژاگه که قد بلندی دارد به فولاد رفت و امیدوارم سپاهان و فولاد امسال نتایج درخشان و خوبی کسب کنند.


سرویس خبر شماره: 1835906
8 مرداد 1401 ساعت 15:22 |
1.3 هزار |

0نقطه نظر

جابا مجیری: ما گرجی ها مثل جنوبی های شما هستیم!

**لیگ ایران را دنبال می کنید؟
بله، بعضی از مسابقات و مخصوصاً مسابقاتی را که تیمی سپاهان یا فولاد است، تماشا می کنم. فکر می کنم سطح لیگ ایران نسبت به زمانی که ما بازی می کردیم بهتر شده است. کیفیت بازیکنان بسیار بالاتر رفته و شرایط فنی بهتر حاکم بر تیم ها نسبت به قبل نشان از ارتقای کیفیت مربیان لیگ برتری دارد.

** حتی اگر چند سالی هم نیستی، باز هم فارسی خوب صحبت می کنی…
(می خندد) اولین معلم فارسی من محرم نویدکیا بود. من هر کلمه ای را اشتباه گفتم، او در سپاهان به من گفت چه اشکالی دارد و چگونه صحبت کنم. بعدها فارسی یاد گرفتم و الان دوستان زیادی دارم که فارسی صحبت می کنند.

** به نظر می رسد فرهنگ گرجی ها به فرهنگ ایرانیان نزدیک است. شما به عنوان فردی که سال ها در ایران بوده اید، این موضوع را تایید می کنید؟
ما مثل جنوب ایران هستیم (با خنده). ما هم مثل ایرانی ها مهمان نوازیم. گرجی ها هم مثل ایرانی ها مردمانی خونگرم هستند و ما هرگز در رفتارشان سرد نیستیم. من 9 سال است که در ایران هستم اما هرگز احساس نکردم که از خانه دور هستم.

**در حال حاضر تنها بازیکن گرجستانی لیگ ایران گلسیانی است; شما هستید
گیورگی یکی از بهترین بازیکنان گرجستان محسوب می شود. او در یکی از بهترین تیم های کشورمان یعنی دینامو تفلیس بازی کرد. به نظر من او یکی از بهترین خارجی هایی است که در لیگ ایران بازی می کند. قطعا تیم بزرگی مثل سپاهان که چندین سال از گلسیانی استفاده کرده به کیفیت خود واقف است. ضمن اینکه پرسپولیس با این همه هوادار اگر گلسیانی در شرایط خوبی نبود حاضر به جذب این بازیکن نمی شد. امیدوارم اودر پرسپولیس هم موفق باشد. چند روز پیش با جورجی صحبت کردم و فهمیدم حالش خوب است. انشاالله روزهای خوب را بشناسد.

مجیری ضمن حمایت از گئورگی گلسیانی، مدافع گرجستانی پرسپولیس امیدوار است به زودی شاهد حضور سایر گرجی ها در مسابقات قهرمانی ایران باشد.

**در گذشته بازیکنان گرجستانی دیگری به ایران می آمدند اما در کل فوتبالیست های کشور شما در لیگ ایران کم …
بله، من خودم کاخا کاکاشویلی را به ایران آوردم و او را به فوتبال ایران معرفی کردم. البته مصدوم بود و نتوانست در ایران زیاد بازی کند. با این حال اکنون شرایط او خوب است و می تواند به فوتبال ایران بازگردد و در آینده دوباره بازی کند.

**آیا در سال های گذشته و پس از اتمام فوتبالتان به ایران سفر کرده اید؟
بله، چندین بار به ایران آمدم. یک بار به خاطر قصر آمدم. چندین بار سر کار آمدم. من دوستان زیادی در ایران دارم. هنوز با هادی عقیلی و جلال اکبری در ارتباط هستم. البته بیشتر وقت هایی که به ایران می آیم، به اهواز می روم یا در تهران می مانم.

**بازیکنان ایرانی هم در گرجستان حضور دارند؟
بله، اخیرا بازیکنی به نام محمدرضا عباسی 19 ساله و جوان به یکی از تیم های گرجستان آمده است. به نظر من این رابطه دوجانبه برای فوتبال هر دو کشور مفید است.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، جابا مجیری نامی آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی است. این مدافع گرجستانی که حدود 9 سال در لیگ برتر ایران در سپاهان و فولاد خوزستان بازی کرد، بازی های درخشانی هم داشت. او که اولین بار با پیراهن سپاهان در ایران دیده شد، پس از وقفه ای کوتاه در سفر به کشورش به ایران بازگشت و چندین سال پیراهن فولاد را بر تن کرد.

اکنون چندین سال از بازنشستگی مجیری می گذرد و این فوتبالیست گرجستانی همچنان در ایران روابط خوبی دارد. در این سال ها که دیگر فوتبال بازی نمی کند، هر از چند گاهی به ایران می آید و البته از حضور همبازیانش در ایران استقبال می کند.

مدافع گرجستانی سابق سپاهان و فولاد ابراز امیدواری کرد که این دو تیم با ستاره های جدید خود بتوانند در لیگ جدید موفق باشند.