هنوز پنجره استقلال را نمی بندیم



عزیزبک امانوف بازیکن ازبکستانی سابق استقلال در زمستان 1401 پس از به بن بست رسیدن حضورش در جمع آبی پوشان و اطمینان از قرار نگرفتن در پازل تاکتیکی ریکاردو ساپینتو، مدیریت این تیم را ترک کرد. باشگاه تهران شبانه بدون اطلاع او به استانبول رفت و مذاکرات را با تیم جدید خود آغاز کرد. در آن زمان سران باشگاه استقلال مدعی شکایت از عزیزبک و گرفتن غرامت از او شدند اما این بازیکن ازبکستانی با استخدام یک وکیل انگلیسی توانست ثابت کند که باشگاه استقلال به تعهدات خود عمل نکرده و فسخ یک طرفه قراردادش به طور کامل بوده است. مجاز.

امانوف در رای اولیه توانست استقلال را به پرداخت 580 هزار دلار جریمه کند، اما این باشگاه در ماه های اخیر لایحه دفاعیه ای را تهیه و برای تجدید نظر به دادگاه عالی ورزش ارسال کرد. حکم تجدیدنظر ظهر سه شنبه صادر و به باشگاه استقلال ابلاغ شد.

15 میلیارد برای دفاع

اگرچه استقلال محکوم شد و طبق اسنادی که آمانوف در اختیار داشت مشخص بود چنین اتفاقی رخ خواهد داد، اما دفاع باشگاهی استقلال در بحث مالی و نقل و انتقالات به آبی ها کمک کرد. استقلالی ها با لایحه دفاعیه خود توانستند ۲۶۰ هزار دلار از حکم عزیزبیک کم کنند و عملا از برداشت ۱۵ میلیارد تومانی از حساب این باشگاه جلوگیری کنند. همچنین علیرغم رای دادگاه عالی ورزش، فیفا از بستن پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال بلافاصله پس از تصمیم گیری خودداری کرد و این اتفاق به دلیل محروم نبودن آنها از پنجره نقل و انتقالات تابستانی، امتیاز مهمی برای آبی ها محسوب می شود. حداقل فعلا

ماجرای 170 هزار فرانک

نکته حائز اهمیت دیگر در این پرونده، تغییر روند رسیدگی و کاهش تعداد قضات است. عزیزبک امانوف وکیل انگلیسی تاکید کرد که این پرونده باید توسط سه قاضی رسیدگی شود و طبق قوانین، طرف بازنده باید هزینه دادرسی و حقوق قضات را بپردازد، اما استقلالی ها در این مورد واقع بین بودند و چون می دانستند. که احتمال محکومیت زیاد بود، توانستند با افراد زیادی مذاکره و مکاتبه کنند. به پرونده توسط یک قاضی رسیدگی شود. این درخواست در نهایت توسط دادگاه عالی ورزش پذیرفته شد و در نتیجه باشگاه استقلال مبلغی بالغ بر 170 هزار فرانک سوئیس را بابت هزینه های قانونی پرداخت کرد که کمتر از حد انتظار اولیه بود.

18 میلیارد جریمه

در نهایت بر اساس حکم تجدیدنظر، باشگاه استقلال باید 314 هزار دلار (یا 18 میلیارد تومان به ارز امروز) را به حساب عزیزبک امانوف واریز کند و پرونده را ببندد. این رای قطعی است و با توجه به اینکه دیوان عالی ورزش آن را صادر کرده، کاملا لازم الاجرا است. یعنی اگر استقلال در تاریخ مقرر مبلغی را پرداخت نکند یا رضایت این بازیکن ازبکستانی را جلب نکند، با مشکلات جدیدی مواجه خواهد شد که یکی از مهم ترین آنها بسته شدن پنجره نقل و انتقالات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: عکس ستاره سابق استقلال با یک سگ غول پیکر و بدنی پر از خالکوبی



سرویس داخلی اخبار فوتبال