هواداران پرسپولیس نگران نباشند لوکادیا ساعتی پرداخت می شود!

تعهدات مختلفی در رابطه بین بازیکن و باشگاه وجود دارد که تا پایان قرارداد باید توسط طرفین رعایت شود. قراردادهای فوتبال از این بازیکن حمایت می کند و به او اطمینان می دهد که حقوقش را به موقع دریافت می کند. باشگاه نیز سود می برد. چون او می تواند بازیکنی را حفظ کند که قصد فروش به تیمش را ندارد یا مبلغ زیادی برای انتقال طلب می کند. تمامی این تعهدات قراردادی در صورتی ایجاد می شوند که بندهای مرتبط و دقیق در قرارداد گنجانده شود.

متاسفانه تجربه نشان داده که در فوتبال ایران اکثر قراردادها به صورت یک طرفه به نفع بازیکنان خارجی بسته می شود و همیشه در فیفا و دادگاه عالی ورزش برنده دیده شده است. بر این اساس باشگاه پرسپولیس کار درستی انجام داد و پول قرارداد لوکادیا را در موعد مقرر و حتی زودتر پرداخت کرد تا با جدایی این مهاجم هلندی یا مشکلات جدی تری مواجه نشود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

یک منبع موثق در باشگاه پرسپولیس آن را در اختیار ما قرار داد و گفت: با توجه به تجربیات قبلی و خروج چند بازیکن خارجی از پرسپولیس، رضا درویش و سران این باشگاه سیاست جدیدی را در پیش گرفته اند و در پرداخت به موقع دستمزد یورگن لوکادیا. از خروج زودهنگام و احتمالی او جلوگیری می کند.» بنابراین هواداران پرسپولیس اصلا نگران این موضوع نباشند.

قرارداد فوتبال ذاتاً به این معنی است که باشگاه بر بازیکنان کنترل دارد. قراردادهای بازیکنان فوتبال اعم از حرفه ای و آماتور توسط فدراسیون های فوتبال تنظیم می شود. این قراردادها به طور خاص به قانون قرارداد، قانون مسئولیت مدنی و قانون کار می پردازد. علاوه بر این، قراردادهای فوتبال با موضوعات دیگری مانند حقوق، حقوق خصوصی و مالکیت معنوی نیز سروکار دارند.

مفاد ویژه ای برای فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان فوتبال در آیین نامه نقل و انتقالات تدوین شده است. فسخ قراردادها در این بخش از قانون، به ویژه در مقررات فیفا و روند قانونی آن، مفهومی ابتدایی نیست. مقررات مربوط به وضعیت و انتقال بازیکنان (RSTP) یک چارچوب قانونی در رویه قضایی فیفا است. در واقع، این یک مکانیسم قانونی است که توسط فیفا برای تضمین ثبات قراردادی و روابط قراردادی بین بازیکنان، باشگاه‌ها و فدراسیون‌های عضو ایجاد شده است.

قراردادهای فوتبال بر اساس مذاکرات باشگاه و بازیکن تنظیم می شود که طی آن نماینده بازیکن تمام شرایط و ضوابط را که باید در قرارداد گنجانده شود با باشگاه مذاکره می کند. به طور کلی یک وکیل معمولا یک قرارداد فوتبال می نویسد.

کمتر شغلی وجود دارد که شرکت ها حاضر به پرداخت مبالغ هنگفت برای رهایی یک کارمند از قرارداد خود باشند. حتی وکلا هم نمی توانند از یک شرکت حقوقی یا شرکت دیگری بخواهند که میلیون ها دلار یا پوند برای خدماتی که ارائه خواهند کرد به آنها پیشنهاد دهد. از این منظر می توان نتیجه گرفت که چرا به بازیکنان فوتبال اهمیت زیادی داده می شود و میلیون ها دلار فروخته می شوند. بنابراین، برای جلوگیری از هرگونه عواقب نامطلوب، باید شرایط مشخصی در قرارداد فوتبال وجود داشته باشد.

هواداران پرسپولیس نگران نباشند  حقوق لوکادیا ساعتی پرداخت می شود!

برای اطمینان از رعایت پروتکل‌های انضباطی، باید قراردادی وجود داشته باشد که بازیکنان و باشگاه‌ها به آن پایبند باشند و به‌عنوان راهنما برای همه امور بین بازیکنان و باشگاه‌ها باشد، بنابراین قراردادها در فوتبال مهم هستند.