هیچکس نفهمید که ساپینتو در استقلال/بازی گل محمدی با پرسپولیس برعکس استقلال بود/تغییرات مدیریتی باعث سقوط استقلال شد/قهرمانی جام ملت های آسیا حق ایران است

نظر شما درباره حضور مجدد ایران در جام ملت ها و ماه های منتهی به این رقابت ها چیست؟
قطعا هر چه اردوها و آمادگی هایمان برای این مسابقات بهتر باشد، نتایج بهتری در این مسابقات کسب خواهیم کرد. کادر فنی تیم ملی از این پس باید ساعت به ساعت برای مسابقات و اردوهای تیم ملی برنامه ریزی کند. اگر برنامه درست، کافی و لازم نداشته باشیم، نمی توانیم به نتایج خوبی برسیم. همه باید در این زمینه به تیم ملی و کادر فنی کمک کنند. تیم ملی فوتبال ایران مهمترین تیم فوتبال کشورمان است.

منظور شما از ارتباط خوب چیست؟
یکی به او بگوید آقا این رفتار در فوتبال ایران جایی ندارد! این نوع برخورد با داور و دیگر مسئولان مسابقات عادلانه نیست! کسی نبود که به او بگوید به عنوان یک ملی پوش پرتغالی و یک مربی باتجربه، این حرکت ها نه برای توست، نه برای تیم استقلال. اگرچه استقلال چند بازیکن خوب داشت اما کسی نبود که با خیال راحت این تیم را هدایت کند.

چرا می گویید ایران حق قهرمان آسیا را دارد؟
چون پرسنل کافی داریم. فوتبالیست های ایرانی فوتبال را خیلی خوب می فهمند. کودکان ایرانی از کودکی در کوچه و محله با این ورزش آشنا می شوند و فوتبال را می فهمند. زیرا جوانانی که این دانش از فوتبال و فیزیک مورد نیاز این رشته را دارند می توانند قهرمان آسیا شوند. من هم مثل شما و دیگر ایرانیان برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

فقط یحیی در این قهرمانی نقش داشت؟
نه! از سوی دیگر مدیریت باثبات باشگاه پرسپولیس نیز به این تیم کمک کرده تا در بحث مدیریت آرامش خود را حفظ کند. در مجموع در مسابقات این شرایط دست به دست هم داد تا پرسپولیس موفق شود.

سبک بازی استقلال را چگونه ارزیابی کردید؟
به نظر من نوع بازی استقلال خیلی خوب بود. حالت هجومی این تیم باعث شد فوتبال زیبایی به نمایش بگذارند. تیم آنها در برخی دیدارها خیلی خوب و دقیق کار می کرد اما طبیعتا عصبانیت و رفتار سرمربی به داخل زمین هم کشیده شد و روی بازیکنان تاثیر گذاشت. تصویر این وضعیت در تیم پرسپولیس و توسط یحیی گل محمدی به وضوح وجود داشت.

هیچکس نفهمید که ساپینتو در استقلال/بازی گل محمدی با پرسپولیس برعکس استقلال بود/تغییرات مدیریتی باعث سقوط استقلال شد/قهرمانی جام ملت های آسیا حق ایران است

تو چی میگفتی
استقلالی ها هر چقدر از نظر کادرفنی و نیروی انسانی شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس داشتند اما از نظر ثبات و انسجام رهبری با مشکل مواجه شدند. تغییرات پی در پی در راس باشگاه و تفکرات مختلف مدیریتی به این تیم ضربه زده است.

حشمت مهاجرانی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1978 آرژانتین در گفت و گو با خبرورزشی درباره مشکلات مختلف قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی، ناکامی. استقلال در آخرین فصل فوتبال و رقابت های بعدی جام ملت های آسیا. وی در زمستان امسال چند اظهار نظر کرد.

فکر می کنی این بار بتوانیم قهرمان شویم؟
الان حدود 50 سال است که قهرمان آسیا نشده ایم. همه باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا تیم ملی ایران توسط امیر قلعه نویی و تیم المپیک ما توسط رضا عنایتی قهرمان جام ملت ها شوند و به نتایج دلخواه فوتبالدوستان دست پیدا کنند. کاری کنیم که نتیجه سال ها تکرار نشد و حق فوتبال کشورمان را دوباره به دست آوریم.

از قهرمانی پرسپولیس شروع کنیم. چه عاملی باعث شد این تیم به دو قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی برود؟
بدون شک مهمترین عامل قهرمانی هر تیمی وجود آرامش در مدیریت و کادر فنی آن تیم است. هر چقدر هم که یحیی گل محمدی به عنوان رئیس کادر فنی تیم پرسپولیس در یکی از سخت ترین سال های فوتبال لیگ برتر ایران در کنار سرمربی استقلال که هدفش قهرمانی بود تیمش را به درستی مدیریت کرد. ، او نتوانست این کار را انجام دهد و برعکس عمل کرد.

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟
یحیی گل محمدی در فصل گذشته با مشکلاتی در خط حمله مواجه شد و مشکلاتی از این دست را تجربه کرد اما نتوانست روزهای سخت همراه با تیمش را با موفقیت پشت سر بگذارد. البته همانطور که اشاره کردم هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم تاثیرگذار بود. نمی توان قهرمانی پرسپولیس را فقط به گردن سرمربی و بازیکنان انداخت. هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه می تواند از عوامل موثر در کسب قهرمانی این تیم در لیگ برتر و جام حذفی باشد. اتفاقی که در نقطه مقابل و در تیم رقیب همیشگی پرسپولیس رخ داد برعکس بود.

هیچکس نفهمید که ساپینتو در استقلال/بازی گل محمدی با پرسپولیس برعکس استقلال بود/تغییرات مدیریتی باعث سقوط استقلال شد/قهرمانی جام ملت های آسیا حق ایران است

بزرگترین عامل ناکامی استقلال در قهرمانی فصل گذشته فوتبال چه بود؟
یکی از این عوامل، تغییرات دربی در ترکیب استقلال بود که باید ناشی از شناخت ناکافی سرمربی از فضای فوتبال ایران باشد. این مربی اروپایی بود و هیچ شناختی از فوتبال خاورمیانه به خصوص ایران نداشت. فکر می کنم او در مورد تیم استقلال و فوتبالیست های ایرانی به اندازه کافی تحقیق نکرد چون خیلی دیر با تیمش آشنا شد. از طرفی همانطور که گفتم انضباط مدیریتی استقلال هم ایراد داشت. زمانی که در راس باشگاه نظم و انضباط با آرامش همراه نبود این مشکل به تیم سرایت کرد و عملاً دیده شد که هیچکس نتوانست با سرمربی استقلال رابطه درستی برقرار کند.

هیچکس نفهمید که ساپینتو در استقلال/بازی گل محمدی با پرسپولیس برعکس استقلال بود/تغییرات مدیریتی باعث سقوط استقلال شد/قهرمانی جام ملت های آسیا حق ایران است