والکات توضیح می دهد که چرا ونگر نماد آرسنال از آرتتا می ترسید

تئو والکات، مهاجم سابق آرسنال و تیم ملی انگلیس، گفته است که میکل آرتتا همیشه قرار بود یک مربی برتر شود. والکات یک حادثه در زمین تمرینی را در طول دوران مشترکشان در شمال لندن به یاد آورد که ویژگی های مدیریتی بازیکن آن زمان آرتتا را آشکار کرد.

میکل آرتتا بخت آرسنال را تغییر داده است

آرتتا علیرغم اینکه در پنج سال گذشته در ورزشگاه امارات موفق به کسب هیچ مدال مهمی نشده است، خود را به عنوان یکی از زبده ترین مربیان لیگ برتر معرفی کرده است. تحت سرپرستی او، آرسنال از رشد فزاینده ای برخوردار بوده است و از چالش برای حضور در جمع شش تیم برتر به منچسترسیتی که دارنده عنوان قهرمانی را می دهد، از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

مهمتر از همه، آرتتا بر اساس فلسفه مربیگری آرسن ونگر، نه تنها بر پیروزی، بلکه به زیبایی شناسی نیز توجه کرده است.

تئو والکات می گوید حتی آرسن ونگر از میکل آرتتا می ترسید

حتی به عنوان یک بازیکن، آرتتا به شدت پویایی تیم را زیر نظر داشت. او به روحیه، نحوه عملکرد هم تیمی هایش و اینکه چگونه از آنها بهترین نتیجه را بگیرد، توجه ویژه ای داشت. بنابراین، قابل درک است که او نسبت به ضررها و شکست‌ها واکنش شدیدتری نشان می‌دهد و از گفتن نظر خود هراسی نداشت.

والکات در گفتگو با پادکست سیمون جردن، به اتفاقی نگاه کرد که به او کمک کرد مدیر را در آرتتا ببیند.

او (از طریق دیلی میل) گفت:

نقطه عطف برای من از نظر نحوه نگاه من به میکل آرتتا تجربه ای بود که با او به عنوان بازیکن در آرسنال داشتم. در زمانی بود که ما به جمع چهار تیم برتر نمی رسیدیم.

ما در 30 دقیقه تمرین داشتیم و او همه بازیکنان را در رختکن حبس کرد، انگار که سرمربی است. او تمام فضا را کنترل می کرد و به ما می گفت که چطور است. در آن لحظه انگار او مدیر بود و این نقطه عطفی برای من بود

والکات اضافه کرد که آرتتا آنقدر شخصیت قوی داشت که حتی ونگر سرمربی وقتش هم از او می ترسید.

وینگر سابق در پایان افزود:

آن زمان بود که فکر کردم او می تواند به عنوان مدیر ادامه دهد. آرسن ونگر منتظر بود تا ما برای تمرین بیرون بیاییم اما بیرون نمی آمدیم زیرا میکل تمرین را متوقف کرد.

او آنقدر شخصیت قوی داشت که حتی آرسن هم از او می ترسید

آرتتا و والکات بین سال‌های 2012 تا 2016 چهار سال را با هم در آرسنال سپری کردند.

https://sportslens.com/news/arsene-wenger-mikel-arteta-arsenal/ منبع: